Hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Hamulce

Post autor: martinstop » pn mar 01, 2010 17:00

Witam...
Mam problem z hamulcami bo kiedy odplam samochód to niby wszystko jest w porządku ale po przejechaniu niewielkiej odległości pedał hamulca robi się miękki i auto słabo hamuje...do wymiany idą klocki i tarcze bo są na wykończeniu ale niepokoi mnie inny rzecz bo przy postoju kiedy naciskam pedał to z tylnego koła (bębna) dochodzi dziwne stukanie....tak jakby coś się stało z cylinderkiem a przy okazji przy szybkim naciskaniu silnik przerywa (traci obroty) czy możliwe jest taka zależność (powiązanie)....?? Płynu nie ubywa więc nie za bardzo wiem gdzie dokładnie szukać przyczyny tych zachowań.....


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
pezet
JVC KLIKA
JVC KLIKA
Posty: 834
Rejestracja: pn paź 13, 2008 10:58
Lokalizacja: Jelcz-laskowice
Kontakt:

Post autor: pezet » pn mar 01, 2010 17:09

Miałem podobnie u siebie. Lewy tył się tak zachowywał, wszystko przez pierwsze nieumiejętne ściągniecie bebna, fakt było to dawno. :)

Odpowietrzyłem układ, dolałem płynu i wszytko działało jak należy. :bajer:

A nie masz czasem problemu z hamulcami na tyle? nie czujesz, że nie łapie rękaw za dobrze ? :>


MURZYN_GT : viewtopic.php?t=193334
SPRZEDAM TROCHĘ MANELI DO MK3 + PRIV

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Post autor: martinstop » pn mar 01, 2010 17:18

Nie wiem, być może...trudno mi to wyczuć bo nie jestem jakimś specjalistą a w mechanice znam po prostu podstawy...przy wymianie przodu zajrzę pewnie tez i do tyłu może więc uszkodzenie będzie widoczne....


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
pezet
JVC KLIKA
JVC KLIKA
Posty: 834
Rejestracja: pn paź 13, 2008 10:58
Lokalizacja: Jelcz-laskowice
Kontakt:

Post autor: pezet » pn mar 01, 2010 17:24

martinstop pisze:Nie wiem, być może...trudno mi to wyczuć bo nie jestem jakimś specjalistą a w mechanice znam po prostu podstawy...przy wymianie przodu zajrzę pewnie tez i do tyłu może więc uszkodzenie będzie widoczne....
Możesz zawsze zrobić sobie szybki breaktest. :)

Pojedź na jakiś lekki piasek, bez szaleńst oczywiście i sprawdź czy strona o której piszesz, że dziwnie "strzela" ma taka sama intensywność hamowania jak druga strona, wtedy będziesz już wiedział i czuł gdzie leży przyczyna. :bajer:


MURZYN_GT : viewtopic.php?t=193334
SPRZEDAM TROCHĘ MANELI DO MK3 + PRIV

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Post autor: martinstop » pn mar 01, 2010 17:53

W mojej okolicy będzie trudno o takie podłoże ale to dobry pomysł więc może gdzieś uda mi się go zrealizować.... :okej:

[ Dodano: 01 Mar 2010 17:16 ]
Udało mi się zrobić ten test ;) Miałeś rację odrazu było widać, że to koło nie hamuje....


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn mar 01, 2010 20:02

Witam. Dzieje się coś takiego z powodu że samoregulacja/klin na sprężynce/ stanęła jakiś czas temu ,okładziny się zużyły ,cylinderek musi się więcej wysunąć i dlatego pedał hamulca wchodzi głębiej. Koledze pezet666, chodzi prawdopodobnie z tym nie umiejętnym zdejmowaniem bębna , o cofnięcie samoregulacji /klina/ przez otwór po śrubie mocującej koło. Ja przez ten otwór musiałem wcisnąć klina , bo spr... nie dała rady wciągnąć.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Post autor: martinstop » pn mar 01, 2010 20:24

Kiedy rozbiorę wtedy mam nadzieję, że wszystko się wyjaśni ale mam pytanie dotyczące klocków na przód a mianowicie czy mogą być dwa różne kształty....bo nie kupowałem ich osobiście a facet w sklepie pokazywał że są dwa rodzaje kształtów ale nie potrafił dopasować odpowiednich po danych auta które otrzymał.....jak to z tym jest......??


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn mar 01, 2010 21:24

martinstop pisze:czy mogą być dwa różne kształty.
Tak,najlepiej spr... w aucie ,żeby później nie jeździć do sklepu i wymieniać .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
charison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt lip 01, 2008 18:54
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: charison » pn mar 01, 2010 23:15

martinstop, cyknij fote jak wyglądają i po problemie. Zresztą sprzedawca też dobry że nie wie jakie masz klocki... Ja klocki do siebie byłem wymieniać 2 razy :grrr:


Obrazek
NetKredyty.pl - Notowania giełdowe, kursy walut, kredyty, konta osobiste i firmowe.
Mnóstwo Gier na Wii i masa filmów.. ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn mar 01, 2010 23:21

charison pisze:sprzedawca też dobry że nie wie jakie masz klocki..
po prostu nie był jasnowidzem :grin: :bigok:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
charison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt lip 01, 2008 18:54
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: charison » pn mar 01, 2010 23:22

Tomasz Bis pisze:jasnowidzem :grin: :bigok:
:bigok:


Obrazek
NetKredyty.pl - Notowania giełdowe, kursy walut, kredyty, konta osobiste i firmowe.
Mnóstwo Gier na Wii i masa filmów.. ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Post autor: martinstop » wt mar 02, 2010 00:00

Tomasz Bis tak jak mówisz jutro zajrzę bezpośrednio do auta.....

[ Dodano: 02 Mar 2010 19:23 ]
Kontynuując temat wyszło na to, że mam "walnięty" korektor siły hamowania (tłoczek prawie wypada) i mam pytanie jak ma się korektor do hamowania auta....?? tzn. wiem do czego to służy ale czy niesprawny ma konkretny wpływ na to czy dane koło hamuje lub nie....??


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » wt mar 09, 2010 22:41

To Ja mam pytanie z innej beki, ale nie wiedziałem gdzie je umieścić, to daję tu.
Mam mk4 AKL i tarcze 256mm i chcę zmienić na 288mm. Tarcze i klocki to wiadomo, ale czego szukać dalej. Tzn na co zwrócić uwagę przy szukaniu zacisków? Jarzmo z zaciskiem w komplecie najlepiej kupić ale w jakich autach były montowane?


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 307 gości