Witam,
niedawno (2mc. temu) zostałem posiadaczem Golfa IV z 2000r, wersja 115KM.
Nie znam się zbyt na samochodach, ale zrobiłem nim około 2000km i do tej pory sprawował się dobrze.
Dzisiaj wybrałem się na trasę Siekierkowską żeby sprawdzić jak sprawuje się napęd przy większych obciążeniach.. okazało się że samochód dochodzi do 145km/h i za żadne skarby nie chce pójść więcej. Bardzo szybko się grzeje przy dużych prędkościach i zaczyna wyć kontrolka od płynu chłodniczego. Temperatura spadła szybko - płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ubyło.
Co to może być ? Uszczelka pod głowicą? (jakie są mniej-więcej koszty jej wymiany?) Może przepływomierz? ..wyczytałem że to on może odpowiadać za takie niedociągnięcia.
..a może to coś innego - proszę o pomoc.
Dodam jeszcze, że niedawno wymieniana była uszczelka pod pokrywą zaworów - bo były wycieki. Teraz okazało się w dodatku że mam walniętą nagrzewnicę i przy włączeniu ogrzewania parują mi szyby i wolno ubywa płynu chłodniczego.
Problem z silnikiem.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z silnikiem.
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 23:03 przez ughost, łącznie zmieniany 1 raz.
Osiągnęła w ciągu chwili około 130*C.. auto się zmuliło przy 140km/h.
Skrzynia 6-biegowa.
Drugie podejście: zacząłem bujać się od 110km/h, doszedłem do 135km/h na piątce - gaz w podłodze i nic.. 6 - muli.. Jak gdybym wał drogowy za sobą ciągnął.
Nagle zawyła kontrolka od płynu chłodniczego - wskaźnik temperatury prawie doszedł do 130*C.. okazało się że ubyło płynu około 2-3cm. Zwolniłem do 80-90 temperatura szybko opadła.
Co to może być? Jakieś nieszczelności?
Skrzynia 6-biegowa.
Drugie podejście: zacząłem bujać się od 110km/h, doszedłem do 135km/h na piątce - gaz w podłodze i nic.. 6 - muli.. Jak gdybym wał drogowy za sobą ciągnął.
Nagle zawyła kontrolka od płynu chłodniczego - wskaźnik temperatury prawie doszedł do 130*C.. okazało się że ubyło płynu około 2-3cm. Zwolniłem do 80-90 temperatura szybko opadła.
Co to może być? Jakieś nieszczelności?
Co do kosztów wymiany uszczelki pod głowicą, to koszt takiej operacji zamyka się w okolicach 700 do 1000zł. Przerabiałem to ostatnio moim AJM-e, ale nie miałem takich objawów, u mnie wszystko chodziło normalnie, temperatura nie wzrastała, tylko przy dużych obrotach płyn chłodniczy bardzo szybko ubywał. Może termostat się zawiesza lub jest w jakiś sposób uszkodzony ??
- WILCZEK MK4 GTI
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości