Problem z silnikiem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ughost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 27, 2010 01:09
Lokalizacja: Warszawa / Dachnów

Problem z silnikiem.

Post autor: ughost » pn mar 01, 2010 22:38

Witam,

niedawno (2mc. temu) zostałem posiadaczem Golfa IV z 2000r, wersja 115KM.
Nie znam się zbyt na samochodach, ale zrobiłem nim około 2000km i do tej pory sprawował się dobrze.

Dzisiaj wybrałem się na trasę Siekierkowską żeby sprawdzić jak sprawuje się napęd przy większych obciążeniach.. okazało się że samochód dochodzi do 145km/h i za żadne skarby nie chce pójść więcej. Bardzo szybko się grzeje przy dużych prędkościach i zaczyna wyć kontrolka od płynu chłodniczego. Temperatura spadła szybko - płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ubyło.
Co to może być ? Uszczelka pod głowicą? (jakie są mniej-więcej koszty jej wymiany?) Może przepływomierz? ..wyczytałem że to on może odpowiadać za takie niedociągnięcia.

..a może to coś innego - proszę o pomoc. :cry: :cry:

Dodam jeszcze, że niedawno wymieniana była uszczelka pod pokrywą zaworów - bo były wycieki. Teraz okazało się w dodatku że mam walniętą nagrzewnicę i przy włączeniu ogrzewania parują mi szyby i wolno ubywa płynu chłodniczego.
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 23:03 przez ughost, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn mar 01, 2010 23:10

Bardzo szybko się grzeje . A temperatura przekracza 90 stopni ?



ughost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 27, 2010 01:09
Lokalizacja: Warszawa / Dachnów

Post autor: ughost » pn mar 01, 2010 23:31

Osiągnęła w ciągu chwili około 130*C.. auto się zmuliło przy 140km/h.
Skrzynia 6-biegowa.

Drugie podejście: zacząłem bujać się od 110km/h, doszedłem do 135km/h na piątce - gaz w podłodze i nic.. 6 - muli.. :| Jak gdybym wał drogowy za sobą ciągnął.
Nagle zawyła kontrolka od płynu chłodniczego - wskaźnik temperatury prawie doszedł do 130*C.. okazało się że ubyło płynu około 2-3cm. Zwolniłem do 80-90 temperatura szybko opadła.

Co to może być? Jakieś nieszczelności?



Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

Post autor: Jacko15 » pn mar 01, 2010 23:46

Co do kosztów wymiany uszczelki pod głowicą, to koszt takiej operacji zamyka się w okolicach 700 do 1000zł. Przerabiałem to ostatnio moim AJM-e, ale nie miałem takich objawów, u mnie wszystko chodziło normalnie, temperatura nie wzrastała, tylko przy dużych obrotach płyn chłodniczy bardzo szybko ubywał. Może termostat się zawiesza lub jest w jakiś sposób uszkodzony ??



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » śr mar 03, 2010 00:19

Do sprawdzenia pompa wody a dokładnie morze nie miec łopatek. Termostat i korek wlewu płynu chłodzącego



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » śr mar 03, 2010 02:49

odłącz kostke od przepływki i zobacz jak wtedy bedzie sie sprawowal przy tych predkosciach, co do wody to jak kolega wyzej napisal



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości