zamulone 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

zamulone 1.8 RP

Post autor: baloon21 » ndz lut 28, 2010 10:49

Witajcie. z góry powiem, że nie szukałem bo zależy mi na w miarę szybkiej odpowiedzi gdyż pytanie nurtuje mnie już długo a sam nie potrafię do tego dojść. A więc jakieś pół roku temu robiłem silnik(1.8RP90km) zostało wówczas wymienione: pierscienie, uszczelniacze zaworów, wszystkie uszczelki,panewki, kable,świece,palec,kopułka i wiele innych. Samochód docierałem przez ponad 1000km przy naprawdę spokojnej jeździe(więcej niż 2000obr. nie przekraczałem) później zacząłem podnosić stopniowo poprzeczkę i co się okazało, że autko nie jest tak zrywne jak przed całym zajściem. Aktualnie nawet dogania mnie mój kumpel 4 furtkowym golfem3 1.4 60km co wcześniej było nie do pomyślenia, robiłem mu taki przeciąg, że mało co sie na dach nie wywracał :P ale mniejsza z tym. kolejnym dziwnym zaobserwowanym zjawiskiem jest to, że silnik na 5 biegu nie poleci więcej niż 140-150 i 4500 obr co jest dla mnie nie do pomyślenia gdyż wcześniej leciałem nim jakies 170 kilka i jeszcze miałem naprawdę dużo luzu. Jak myślicie co może być nie tak ? proszę o pomoc



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lut 28, 2010 10:56

sprawdz cisnienie na tlokach
moze zalozyles jakies badziewne pierscienie i teraz to wychodzi



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz lut 28, 2010 12:47

agrala pisze:moze zalozyles jakies badziewne pierscienie i teraz to wychodzi
Też na to stawiam. Albo oryginały trzeba kupić, albo pierścienie z Łodzi (firma PRIMA).


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » ndz lut 28, 2010 14:07

powiem wam szczerze ze nie pamiętam z jakiej firmy były te pierścienie ale mechanik który mi to robił i zamawiał części na pewno nie kupił żadnego badziewia. Powracając do tematu zapomniałem dodać , że przed remontem samochód strasznie szarpał miedzy 2 a 3 tys. obr. po zrobieniu wszystkiego z silnikiem dalej szarpało ale coś tam poczarowane zostało przy kopułce i jest ok tylko ze niestety auto się nie zbiera tak jak powinno, tak jak było przed remontem przy szarpaniu. mam nadzieje ze połapiecie się o co mi się rozchodzi :)



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » ndz lut 28, 2010 14:57

baloon21, a dlaczego remont robiłeś? Była potrzeba?
Sprawdź może TPS i nastawnik przepustnicy. Pioszukaj na forum o tych rzeczach, ja się za bardzo nie orientuje, ale zorientuj się w temacie tych dwóch rzeczy


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » ndz lut 28, 2010 15:33

remont zrobilem po tym jak w jednym tygodniu po przejechaniu 300 km ubyło mi prawie 400ml oleju i jakieś 2 litry płynu chłodniczego.
kwadrat, kwadrat dzięki za jakieś naprowadzenie :)



grzesar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grzesar » ndz lut 28, 2010 16:03

Piszesz,że coś przy kopułce było "czarowane".Tam jest siłownik mający za zadanie zwiększać kąt wyprzedzenia zapłonu w miarę dodawania gazu.Drugi koniec wężyka podciśnieniowego ma być podłączony do dolnego króćca zaworka znajdującego się z prawej strony wtrysku za TPS-em (wtyczka z dwoma kabelkami).


Nie gram w golfa,jeżdżę nim

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lut 28, 2010 17:46

moze kolega ma zle zaplon usatawiony



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz lut 28, 2010 20:22

agrala pisze:moze kolega ma zle zaplon usatawiony
Właśnie mi się też tak wydaje. Na 90% zapłon źle ustawiony, bo:
baloon21 pisze:Powracając do tematu zapomniałem dodać , że przed remontem samochód strasznie szarpał miedzy 2 a 3 tys. obr. po zrobieniu wszystkiego z silnikiem dalej szarpało ale coś tam poczarowane zostało przy kopułce i jest ok tylko ze niestety auto się nie zbiera tak jak powinno, tak jak było przed remontem przy szarpaniu. mam nadzieje ze połapiecie się o co mi się rozchodzi :)


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

grzesar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grzesar » pn mar 01, 2010 19:37

Wężyk podciśnienia od aparatu zapłonowego idzie do dolnego króćca przy zaworku po prawej stronie wtrysku za TPS-em.Sęk w tym,że podciśnienie ma się pojawiać dopiero po dodaniu gazu,na wolnych nie powinno go być.Ja sprawdzałem to w ten sposób,.ze odczepiłem wężyk od aparatu,przytknąłem do niego kawałek nitki a druga osoba dodawała gazu.Nitka była zasysana czyli zawór jest sprawny.Inż.Etzold pisze,że ustawianie zapłonu w RP powinno się odbywać przy zdjętym i zatkanym wężyku przy aparacie zapłonowym.Wyprzedzenie 6 stopni podobno przy LPG można ze trzy stopnie dołożyć.


Nie gram w golfa,jeżdżę nim

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » pn mar 01, 2010 21:45

dzięki za pomocne info. Więc nie pozostaje mi nic innego jak oddac to do jakiegos elektryka żeby to ogarnął



marcinbubu24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 20, 2010 15:30
Lokalizacja: ostrowiec swietokrzyski
Kontakt:

Post autor: marcinbubu24 » pn mar 01, 2010 23:25

sprawdzi uszczelkę metalowo gumowa pod monowtryskiem możne tam łapie lewe powietrze . ja tak miałem i muliło golfika tak przy 2000- 3000

[ Dodano: 01 Mar 2010 22:28 ]
i tez szarpało a po wymianie pieknie chodzi i jak sie zbiera miodzio :grin:



baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » wt mar 02, 2010 21:36

o tej uszczelce juz kiedys słyszałem ale jakos nigdy sie nie potrafilem zabrac do sprawdzenia jej. a powiedzcie mi jeszcze jedno czy jest jakakolwiek mozliwość zwiększenia dawki paliwa w tym silniku ?



marcinbubu24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 20, 2010 15:30
Lokalizacja: ostrowiec swietokrzyski
Kontakt:

Post autor: marcinbubu24 » wt mar 02, 2010 23:38

ale po co zwiększać dawkę paliwa . będzie dużo palił a to nie ma sensu, jak go dopracujesz to będzie elegancko pracował
. a co do uszczelki pod mono wtrysk to wymiana to raptem 1h

[ Dodano: 02 Mar 2010 22:39 ]
bardzo powoli i dokładnie
:grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 334 gości