[mkIII] Nadkola a felgi 15'

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yabol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob paź 01, 2005 09:57
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

[mkIII] Nadkola a felgi 15'

Post autor: Yabol » czw mar 23, 2006 13:25

problem
mam w golfie felgi 15' o szerokosci 195mm i przy obciazeniu ( 4 osoby) na małych dzziorkach i wybojach gumy strasznie ocierają o te załamania nadkola
Znajomy mechanik powiedział ze te ranty nadkola mozna zbic do wewnątrz wiec pytam czy ktos ma bądż miał podobny problem i jak go rozwiazał .
bo nie wiem czy po sklepaniu tych rantów zakładac jakies nadkola z allegro czy cos takiego czy w gre wchodzi ewentualnie wymiana tylkych sprezyn na jakies mocniejsze o tej samej wysokosci ??

z góry dzieki za odpowiedzi ;]
pozdro


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/530ee4524423e5b5e10d8.jpg[/img]
Jak Pomógł kliknij pomógł ;] jak nie pomogł to pewnie spamował ;] :P

Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: czechu81 » czw mar 23, 2006 13:51

Jaka jest profil opony ?
Ja mam 195/55/15 i przy pelnym obciazebiu nie mam probelmu.

Moze masz wyzsze gumy albo zawieszenie bylo zmieniane



Awatar użytkownika
Salieri
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr cze 29, 2005 17:45
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: Salieri » czw mar 23, 2006 14:32

albo za male ET?


doladowane, klekoczace, oplowskie, stukonne dwa zero. Niedlugo powrot do VAGa :D

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 23, 2006 15:33

czechu81 pisze:Jaka jest profil opony ?
Ja mam 195/55/15 i przy pelnym obciazebiu nie mam probelmu.

Moze masz wyzsze gumy albo zawieszenie bylo zmieniane
raczej szersze niż wyższe , skoro mu obciera na rancie nadkola..

Ja mam opony 195/50/15 felga ma ET25 i tez mi lekko obciera...pewnie wystarczyłoby ET35 (czyli koło o 10mm schowane w nadkole) i byłoby OK.

Rantów w nadkolu nie chce ruszać ale może twarsze spreżyny ?



Awatar użytkownika
pewex.olek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:09
Lokalizacja: wielkopolska/aktualnie UK
Kontakt:

Post autor: pewex.olek » czw mar 23, 2006 15:48

podejrzewam, ze problem polega na zle dobranym ET. ja mam wlasnie ten sam problem. jak mialem oryginalne felgi VW to mialem opony 205/50/15 i nic nie przycieralo a jak zmienilem na obecne to tez lekko przyciera przy wezszej oponie (195)


olek

Awatar użytkownika
Yabol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob paź 01, 2005 09:57
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Yabol » czw mar 23, 2006 19:21

ET ?? znaczy sie co ?? sorx za niewiedze :P a oponki są 195/50 r15 i jeszcze pytanie czy tylne amory od golfa mk III są takie same jak od mk II czy są twardsze ?? myslałem od wstawieniu sprtezyn od kombiaka albo tej samej wyskokosci tyle ze twardsze


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/530ee4524423e5b5e10d8.jpg[/img]
Jak Pomógł kliknij pomógł ;] jak nie pomogł to pewnie spamował ;] :P

fibolek

Post autor: fibolek » czw mar 23, 2006 19:40

ET jest to szerokość koła jakie masz et?
Powineneś mieć na feldze napisane.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 23, 2006 21:21

fibolek pisze:ET jest to szerokość koła jakie masz et?
Powineneś mieć na feldze napisane.
ET jest to odsadzenie osi felgi od piasty - podane to jest w ten sposób - im mniejsze ET tym bardzie felga jest wysunieta na zewnątrz auta, im wieksze tym bardziej schowana w nadkole...

szerokość felgi w calach jest podana np 7Jx15xH2



GARUS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 20:47
Lokalizacja: Danzig-Conradshammer

Post autor: GARUS » czw mar 23, 2006 23:16

mozesz wymienic sprezyny mozesz ztoczyc troche felge ale po co najprościej włóż reke zobacz ile w środku wystaje rant nadkola czy ktoś już je wycioł albo zagioł, jeśłi jeszcze jest to weź flekse i wytnij rant nadola z wew strony tylko uważaj żebyś nie przegrzał bo odbarwi ci sie lakier spokojnie i z przerwami czasowymi , jest też troche prymitywny sposób żeby mieć pewnośc że nie przegrzejesz lakieru ponacinaj ten rant prostopadle co 2-3 cm nastepnie weż kombinerkami przez szmate pozaginaj te jezyki do góry niech sie schowają ... tylko zawsze pamietaj o zamalowaniu, koniecznie tobrze ... myśle że to jest najtańszy sposób jaki cie interesuje ... chyba pomogłem ;D .... powodzenia
p.s. mam mk3 205 oponki woże z tyłu teściowa przy kości tescia i kto tam jeszce wlezie i nic ales-kla



Awatar użytkownika
pewex.olek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:09
Lokalizacja: wielkopolska/aktualnie UK
Kontakt:

Post autor: pewex.olek » pt mar 24, 2006 00:52

cowboy pisze:ET jest to odsadzenie osi felgi od piasty
dokladnie tak. ja tez nie wiedzialem jakie ma znaczenie
Yabol pisze:myslałem od wstawieniu sprtezyn od kombiaka
cross cantry; bedzie pupa wyzej

[ Dodano: 23 Mar 2006 11:55 pm ]
nie napisalem pupa :/ :P


olek

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt mar 24, 2006 01:42

Yabol pisze:ET ?? znaczy sie co ?? sorx za niewiedze :P a oponki są 195/50 r15 i jeszcze pytanie czy tylne amory od golfa mk III są takie same jak od mk II czy są twardsze ?? myslałem od wstawieniu sprtezyn od kombiaka albo tej samej wyskokosci tyle ze twardsze
tylne amory sa takie same w mk3 i mk2, róznica polega na tym że sa amory olejowe lub olejowo-gazowe, te 2 sa twardsze. amortyzatory od kombi nie beda pasowały! Spawdz jakie masz ET felgi, w tym celu bedziesz musiał odkrecic felge, bo alu maja wytłoczone to z tyłu.



Awatar użytkownika
pewex.olek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:09
Lokalizacja: wielkopolska/aktualnie UK
Kontakt:

Post autor: pewex.olek » pt mar 24, 2006 12:08

GARUS pisze:mozesz ztoczyc troche felge
nie polecam


olek

Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pt mar 24, 2006 16:25

Wystarczy wymienić sprężyny i po kłopocie. Mnie opona ocierała o plastyk na zderzaku z tyłu-wymiana opon, 5 osób i nic.


[you] dobrze że jeździsz vw

GARUS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 20:47
Lokalizacja: Danzig-Conradshammer

Post autor: GARUS » pt mar 24, 2006 17:50

chyba jednak najlepiej kupowac fele z odpowiednim ET ... poco chłop ma zmieniac sprezyny moze tego nie chce ... dalismy mu juz tyle opcji ze raczej wybierze najlepiej mu lezaca



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 49 gości