nie wracaja tłoczki po wymianie pompy hamulcowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

nie wracaja tłoczki po wymianie pompy hamulcowej

Post autor: dawid018 » śr lut 24, 2010 13:22

witam.problem dotyczy passata b3 bez abs.

więc wymieniłem pompę hamulcową na taką z mkII i wydawało mi się ze wszystko jest ok ale w aucie blokują się tłoczki do tego stopnia ze na podniesionym aucie ciężko ręką okręcić kołem.

po wymianie pompy nie odpowietrzyłem jej.tzn założyłem pompę i nalałem do niej płynu.po kilkudziesięciu naciśnięciach na hamulec, pedał za każdym razem wpadał do końca, więc poluzowałem 2 rurki i kumpel w środku naciskał pedał i jak go wcisnął do końca to w tym momencie ja zakręcałem rurkę.po tym zabiegu pokazał się bardzo słaby hamulec wiec odpowietrzyliśmy wszystkie koła.po przejechaniu się hamulce były ok ale zaczęły się problemy z blokowaniem kół.nie wiem co może być przyczyną tego.tłoczki chyba zapieczone nie są bo jak odkręcę odpowietrznik to tłoczek da się wcisnąć normalnie.klocki też luźno chodzą.

proszę o rady co jeszcze sprawdzić.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

malapawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 18:39
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: malapawel » śr lut 24, 2010 13:29

poziom plynu jest odpowieni? nie masz nigdzie wycieku?



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr lut 24, 2010 13:39

to mi wyglada na zapowietrzony układ, pedał nie rośnie jak kilka razy podpompujesz?


the mechanic

malapawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 18:39
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: malapawel » śr lut 24, 2010 13:41

mhm dobrze mowisz, pamietaj ze uklad trzeba odpowietrzac od tylnych kol i isc w kierunku przednich



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » śr lut 24, 2010 13:47

Sprawdziłeś przed wymianą pompy, czy są identyczne ?
Możliwe, że w tej nowej jest płytsze wgłębienie na trzpień, który wystaje z serwa i pompa nie wraca do końca.



arturro44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 17:18
Lokalizacja: tarnowskie góry

Post autor: arturro44 » śr lut 24, 2010 14:28

tłoczki powinny sie cofnąc bez odkręcania odpowietrzników czy ta pompa była nowa????



marchew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 02, 2008 09:15
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: marchew » śr lut 24, 2010 19:55

Jak dla mnie to jest cos zle złozone w pompie...

A swoją drogą to hamulce odpowietrza się zaczynając od lewego przedniego koła następnie PP, LT, PT...

Pozdrawiam



lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

Post autor: lewy2435 » śr lut 24, 2010 19:57

marchew .a nie czasem od najdalszego koła?



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » śr lut 24, 2010 20:11

Według mnie PT, LT, PP, LP. Jedziemy od najdalszego do najbliższego pompie hamulcowej.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr lut 24, 2010 21:22

malapawel pisze:poziom plynu jest odpowieni? nie masz nigdzie wycieku?
poziom jest ok.wycieku tez nigdzie nie ma.
adamgti pisze:to mi wyglada na zapowietrzony układ, pedał nie rośnie jak kilka razy podpompujesz?
pedał jest ok.układ raczej już zapowietrzony nie jest bo przelałem chyba z 2 litry płynu i wszędzie leci czysty płyn
DaroW pisze:Sprawdziłeś przed wymianą pompy, czy są identyczne ?
no właśnie nie sprawdziłem ich dokładnie.wizualnie sa takie same ale może masz racje z tym tłoczkiem.
arturro44 pisze:tłoczki powinny sie cofnąc bez odkręcania odpowietrzników czy ta pompa była nowa????
wiem ale nie da się.w ogóle jak odkręcę odpowietrznik to powoli leci płyn tak jak by ciągle było ciśnienie w układzie.a pompa była używana ale w 100% pewna.tylko leżała jakieś 3 miesiące.
marchew pisze:Jak dla mnie to jest cos zle złozone w pompie...
tylko pompy nikt nie rozbierał.
qbanczyk691 pisze:Jedziemy od najdalszego do najbliższego pompie hamulcowej.
dokładnie tak zrobiłem i z kazdego odpowietrznika leci płyn.

jutro pojadę po jeszcze jedną pompę tym razem zalaną płynem i dokładnie ją porównam z pompą z Passata.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: nie wracaja tłoczki po wymianie pompy hamulcowej

Post autor: oldstaszek » śr lut 24, 2010 21:57

dawid018 pisze:witam.problem dotyczy passata b3 bez abs.

więc wymieniłem pompę hamulcową na taką z mkII i wydawało mi się ze wszystko jest ok ale w aucie blokują się tłoczki do tego stopnia ze na podniesionym aucie ciężko ręką okręcić kołem.

proszę o rady co jeszcze sprawdzić.
Pompa ma za płytkie wgłębienie na trzpień popychający - nie otwiera się zwrot płynu z pompy do zbiorniczka i w czasie jazdy, pod wpływem drgań dopompowuje tak że możesz nawet nie ruszyć - będzie pełny stop!
POMPA. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr lut 24, 2010 22:10

oldstaszek, czy to da się jakoś wyregulować czy będę musiał szukać innej pompy??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » śr lut 24, 2010 22:16

Jak odkręcisz pompę od serwa to będziesz widział czy ten trzpień, który wchodzi w pompę jest śrubką z kontrą. Chyba powinno to się dać wyregulować.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr lut 24, 2010 22:21

dawid018 pisze:oldstaszek, czy to da się jakoś wyregulować czy będę musiał szukać innej pompy??
Myślę że jest realne wyjście.
Musisz pomierzyć obie pompy i porównać wymiary:
-głębokość wgłębienia w tłoczku na trzpień z serwa do czoła pompy.
-mocowanie na śrubach tj. kołnierz - do czoła pompy.
Pomiary zrób bazując na czole pompy.
Na pewno pompa którą założyłeś wykaże albo mniejszy dystans na wgłębieniu albo większy dystans na kołnierzu.
można ratować się podłożeniem podkładek między pompę i serwo - i sprawdzenie skoku a także(jeżeli dobry skok) hamowanie.
Pozostaje sprawa szczelności złożenia pompy z serwem przy zastosowaniu podkładek.
Kiedyś takie coś miałem w innym autku o zwykłe podkładki z otworem 8mm wystarczyły.

Pomierzysz - będziesz miał odpowiedź... :pub:

[ Dodano: 24 Lut 2010 21:22 ]
DaroW pisze:Jak odkręcisz pompę od serwa to będziesz widział czy ten trzpień, który wchodzi w pompę jest śrubką z kontrą. Chyba powinno to się dać wyregulować.
To złożenie jest przeważnie fabrycznie zaciśnięte i można urwać...spróbować można.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 321 gości