Swap hebli z 256 na 280

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lut 08, 2010 08:18

ewaldino, żeby przejść na 5x100 z 4x100 jest dużo rzeczy do wymiany, między innymi: zwrotnice kompletne, półosie, wachacze, taką przeróbkę robił Rapix, będzie wiedział dokładnie czego potrzeba.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn lut 08, 2010 11:13

zaraz zaraz, żeby przejść z 5x100 na 4x10 wystarczy wysmienić piastę. Twój kolega pewnie poza zmianą rozstawu śrub zmieniał też rozmiar tarcz. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Przecież można założyć piasty z g60 gdzie były tarcz 280 i 4 śruby.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr lut 24, 2010 19:14

Do przejścia na 5x100 potrzebne są:
Przód:
-zwrotnice z łożyskami i piastami (5x100 ma inne przeguby zewnętrzne,takie jak mk 4,grubsze frezy)
-wahacze z końcówkami
-drążek stabilizacyjny,reakcyjny (inne mocowanie do wahacza)
-kompletne zaciski i tarcze hamulcowe.

Półosi nie trzeba zmieniać,ale przeguby tak.

Na tyle sprawa jest prosta,wystarczy zmienić tarcze.

Mam pytanie do kolegi Jeson,jak udało Ci się połączyć tarczę 280mm,z zaciskiem i klockiem od audi a6 2.5 tdi,które ma tarcze 288mm?
Piszesz,że klocek wystaje tylko 2mm poza tarczę.
Nie chce mi się w to wierzyć.Klocek od audi jest o kilkanaście milimetrów szerszy,niż ten w g60,a g60 ma taki sam klocek jak golf 3 z tarcza 256mm.
Już pomijam różnicę w średnicach tarcz.
Gdyby to był zacisk od tarcz 282.5mm,taki jak w mk3 gti,to bym się nie dziwił.Ale ten w linku jest pod 288mm.

Tak wygląda porównanie klocków,seryjnych 256mm i niedawno założonych 288mm.

Obrazek

Ciekawy byłem,czy taki zacisk od audi a6,passata b5 po lifcie(288mm),przykręcony do zwrotnicy 4x100 podpasuje z jakąkolwiek seryjną tarczą z tym samym rozstawem.Chodzi tu głównie o wysokości tarcz.
Z tego,co piszesz,to podejdzie.Pomimo,że tarcza od g60 ma inną wysokość,niż ta seryjnie montowana w mk3 z takim zaciskiem,prawie identycznym pod względem technicznym,jak w audi.
Być może,to zasługa zwrotnicy.
Bo ten zacisk od audi(a taki mam założony),a raczej bliźniaczo do niego podobny,występujący w mk3 vr6-288mm,czy to 20 jahre,nota bene to są identyczne zaciski jak w mk4 asz,arl musi mieć tarczę wysoką na 28mm,przy zwrotnicach 5x100.
Tarcza od g60,na zwrotnicy od gti(5x100) z tym zaciskiem nie ma szans.

Wychodzi na to,że zwrotnica 4x100 jest inna od tej 5x100,pod kątem zacisków.


AFN 165,5@380,8

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości