Tylna tuleja przedniego wachacza - dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr lip 09, 2008 20:07

Z własnych doświadczeń - tuleja tulei nierówna. Zależy od producenta. I od prawidłowego montażu.

U siebie: 8000 km na jednym komplecie, 12000 na drugim (niby o klasę lepszym) - obydwa kpl wymieniane przez mechanika, a obecnie - 40000 na założonych porządnych tulejach, i jeszcze są ok, powinny jeszcze 5-10 tysia km polatać. Te ostatnie zakładałem sam, konkretnie wyrób lemforder-a. Różnice są kilkuzłotowe, a o ile pamiętam, te ostatnie i jak się okazało w moim przypadku najlepsze były w takiej samej cenie jak pozostałe.

Jak nabijasz tuleje? Powinno się nabijać tylko przez rant , nie bijąc broń Boże przez oś tulei, a najlepiej - wprasowywać na prasie.
Po założeniu wahacza nie powinno się dokręcać śrub wahacza na 100% przed opuszczeniem auta. Skręca się to tak, żeby trzymało się kupy, zostawia nie dokręcone o ok. 1 obrót śruby/nakrętki. Dopiero po opuszczeniu auta na koła, kilkakrotnym przetoczeniu po pół metra przód-tył i dość energicznym ugniataniu zawieszenia (rozbujać auto góra-dół) powinno się dokręcać śruby mocujące wahacz. Chodzi o to, żeby nie nadawać gumie w tulejach wstępnego naprężenia w położeniu wahacza, które nie jest nominalnym położeniem w którym pracuje wahacz (dokręca się na stojącym na kołach nie obciążonym samochodzie). [m.in. dlatego szanujące się serwisy wracają do kanałów naprawczych/dźwigników z najazdami zamiast korzystać tylko z dźwigników kolumnowych, bo na kolumnowym zawieszenie naprawisz, ale nie do końca poprawnie]
Jeżeli dokręca się zawiechę jak auto jest "w górze", tj. zawieszenie wisi w skrajnym dolnym położeniu, albo tuleje wprasowuje się/nabija nie przez rant, a przez oś, to szlag trafia tuleje w bardzo, bardzo krótkim czasie - nawet w miesiąc czy dwa (znam takie przypadki).
Przy montażu tylnych tulei przednioego wahacza z pionową osią (nabijaniu/wprasowaniu) bezwzględnie należy przestrzegać, aby znaki na tulei (kropka lub strzałka) pokrywały się ze znaczkami wytłoczonymi na wahaczu.
Sprawdź, czy w twoim modelu są zakładane metalowe tulejki centrujące tylną tuleję (tą z pionową osią) na śrubie - jeśli tak, zadbaj o to, żeby je założyć.

Nie spotkałem się z przypadkiem, aby same tuleje były takim szajsem, że wytrzymują tylko 2 tkm - nawet najtańsze dostępne (czyli zwykle topran czy hans pries). Chyba że jakieś chińskie, z masy ryżowej...


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
kwaczy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn maja 26, 2008 23:56
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: kwaczy » śr lut 24, 2010 17:03

witam. wymieniam wlasnie tuleje tylna wahacza przedniego i nie moge znalesc znakow na wahaczu. jakas podpowiedz: ile ich ma byc i jak wygladaja :bajer: z gory dziekuje


[b]GOLF Z TRADYCJI MUSI BYĆ BIAŁY[/b]
[url=http://imageshack.us][img]http://img258.imageshack.us/img258/1976/200pxgolfballpx6.jpg[/img][/url]

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » śr lut 24, 2010 17:17

Powinna być tak kropka, przetłoczenie na wahaczu
Obrazek



Awatar użytkownika
kwaczy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn maja 26, 2008 23:56
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: kwaczy » śr lut 24, 2010 17:29

tego mi trzeba bylo dzieki :pub:


[b]GOLF Z TRADYCJI MUSI BYĆ BIAŁY[/b]
[url=http://imageshack.us][img]http://img258.imageshack.us/img258/1976/200pxgolfballpx6.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości