brak grzania w golfie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
brak grzania w golfie
Witam. W ostatnim czasie wymieniłem w moim aucie termostat bo silnik się nie dogrzewał, po wymianie problem ustał, lecz narodził się nowy... Mianowicie w samochodzie robi się zimno w momencie kiedy otwiera się termostat. Do momentu kiedy otwarty jest tylko mały obieg chłodnicy z nawiewów wydostaje się ciepłe powietrze lecz gdy ciecz osiągnie ~90st co za tym idzie otworzy się duży obieg powietrze robi się całkowicie chłodne. Czy może miał ktoś podobny problem i potrafił by pomóc?
Zaznaczam że w zbiorniczku wyrównawczym jest odpowiednia ilość płynu chłodniczego, a po wymianie termostatu postąpiłem wg. rad z forum czyli rozgrzać porządnie silnik, otworzyć nawiewy na ciepłe i odkręcić korek zbiorniczka żeby nagromadzone powietrze mogło się wydostać. Czekam na wasze rady bo sytuacja jest dość irytująca.
Zaznaczam że w zbiorniczku wyrównawczym jest odpowiednia ilość płynu chłodniczego, a po wymianie termostatu postąpiłem wg. rad z forum czyli rozgrzać porządnie silnik, otworzyć nawiewy na ciepłe i odkręcić korek zbiorniczka żeby nagromadzone powietrze mogło się wydostać. Czekam na wasze rady bo sytuacja jest dość irytująca.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tomekh_1990, ten temat powtarza się kilka razy na tydzień, na dole jest okienko wyszukiwarki.
Sprawdź czy masz jeszcze temostat na weżach nagrzewnicy pod maską jeśli jest wywal
Dobierz się do klapki nawiewów pod deską rozdzielczą i zobacz czy w głównej klapie nie wykruszyła sie gąbka zasłaniająca 3 otwory wycięte w tej klapie, jeśli tak zaklej te dziury czymkolwiek najlepiej gumą piankową np z podkładki pod mysz.
Jesli to nie wyjaśni - nagrzewnica jest najpewniej zaleziona i wymaga wymiany. Opisy na forum są.
Sprawdź czy masz jeszcze temostat na weżach nagrzewnicy pod maską jeśli jest wywal
Dobierz się do klapki nawiewów pod deską rozdzielczą i zobacz czy w głównej klapie nie wykruszyła sie gąbka zasłaniająca 3 otwory wycięte w tej klapie, jeśli tak zaklej te dziury czymkolwiek najlepiej gumą piankową np z podkładki pod mysz.
Jesli to nie wyjaśni - nagrzewnica jest najpewniej zaleziona i wymaga wymiany. Opisy na forum są.
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 14:05 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:29
- Lokalizacja: Bialystok
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
Paweł Marek, oczywiście używam wyszukiwarki, z tym że u mnie jest to dość specyficzny problem... termostat na wężach mam gąbek nie sprawdziłem ale nie wydaje mi się że to może być przyczyną bo wcześniej nie miałem problemów, bezpośrednio po wymianie termostatu to nastąpiło a co za tym idzie po spuszczeniu płynu. tak jak pisałem wszystko jest ok do puki płyn nie osiągnie ~90st, a tak to grzeje dobrze, praktycznie po kilku minutach o od rozruchu...
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d89fd2dfbb4d546.html[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tomekh_1990, ja z kolei przeczytałem dokładnie co napisałeś. Objawy jak opisujesz pasują do każdej awarii którą wymieniłem. W pierwszym rzedzie wywal ten termostat na wezach nagrzewnicy i połacz jej 2 kawałkami rurek miedzianych od CO i opaskami, prawie zawsze po tylu latach nie działa jak należy a jest zupełnie niepotrzebny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
Młody90, w momencie kiedy otwiera się termostat w zbiorniczku mierzyłem i wtedy ciecz ma ok 85st, na wskaźniku w kabinie jest wtedy nieco więcej jak 1/2 podziałki i przestaje grzać...
Paweł Marek,
wątpię, że przez czas kiedy wymieniałem termostat uległa samoczynnemu zniszczeniu
mimo wszystko zacznę od wywalenia tego termostatu, może jednak pomoże. a jeszcze zapytam, czy kiedy otwiera się duży obieg chłodnicy, to w nagrzewnicy może powstawać jakieś powietrze czy coś, bo w tym kierunku najbardziej kombinowałem.
Paweł Marek,
(...)Dobierz się do klapki nawiewów pod deską rozdzielczą i zobacz czy w głównej klapie nie wykruszyła sie gąbka
wątpię, że przez czas kiedy wymieniałem termostat uległa samoczynnemu zniszczeniu
hmm...tu też nie jestem przekonany, przecież przed wymianą problemu nie było, ok w sumie przy spuszczaniu płynu mógł się kamień osadzić i zamulić ale w tedy (według mojego przekonania) nie grzała by wcale bądź słabiej w pełnym zakresie temperatury płynu...nagrzewnica jest najpewniej zaleziona i wymaga wymiany
tu również mam mieszane uczucia, bo niby dlaczego termostat zamykałby się w temp ~90st a przy niższych pozostawał otwarty...Sprawdź czy masz jeszcze temostat na weżach nagrzewnicy pod maską jeśli jest wywal
mimo wszystko zacznę od wywalenia tego termostatu, może jednak pomoże. a jeszcze zapytam, czy kiedy otwiera się duży obieg chłodnicy, to w nagrzewnicy może powstawać jakieś powietrze czy coś, bo w tym kierunku najbardziej kombinowałem.
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d89fd2dfbb4d546.html[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
Wydaje mi się że powietrze raczej nie, skoro grzeje na początku to nawet gdyby powietrze dostało się do nagrzewnicy po otwarciu termostatu i tam siedziało to po ostudzeniu nie zniknęło by samo. Na logikę biorąc to na małym obiegu płyn śmiga przez nagrzewnicę a jak otworzy się duży obieg to płyn wali na chłodnicę bo na nagrzewnicy napotyka jakieś opory ( n.p. przytkane rurki, węże , sama nagrzewnica i bądź co jeszcze po drodze). Drugim pomysłem jaki mi przychodzi do głowy to taki, że faktycznie gdzieś powietrze siedzi w układzie i w momencie otwarcia termostatu poziom płynu spada na tyle że nie dochodzi do nagrzewnicy. Nic innego mi do głowy nie przychodzi, guma na klapkach raczej się nie skrudzyła sama w 1 dzień i to akurat przy wymianie termostatu więc nawiewy bym zostawił.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
mishabest, własnie w tym kierunku kombinowałem, bo ciężko przetworzyć to, że podczas wymiany termostatu akurat coś uległo uszkodzeniu... może użyje jakiegoś środka do czyszczenia układu, lub po prostu ponownie opróżnię układ i zaleje jeszcze raz... z tym że akurat teraz nie mam warunków (pod blokiem).
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d89fd2dfbb4d546.html[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 332 gości