Czasami nie odpala MKIII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Czasami nie odpala MKIII

Post autor: Atomic10 » czw lut 02, 2006 21:54

Problem jest taki ze mam czasmi problem z odpaleniam auta. Wsiadam, przekrecam kluczyk zapalaja sie kontrolki po chwili chce go odpalic a tu nic z tego rozrusznik nie kreci tylko "coś" wydaje z siebie taki dziwny dzwięk jakby długieee cyknięcieee. To słychać z komory silnika chyba z rozrusznika ??. Co to moze być czy to imobiliser. Dziwne jest to ze rozrusznik nie kręci wogóle??!! Musze poprubowac kilka razy i w koncu odpali jak juz sie to stanie to rozrusznik odpala szybko i cicho powiedziłbym normalnie co to moze byc. Szopki mi sie takie dzieja jak jest wilgotno tak zauwazyłem.

Pomocy



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 02, 2006 22:58

Gdyby nic nie było słychać to obstawiałbym kostke pod stacyjką, ale mowisz o tym cuknięciu. No wyglada na rozrusznik. Cyknięcie to może być bendiks, tylko nie zaczyna obracać rozrusznikiem, bo nie ma gdzieś styku. Dobrzeby było zrobić tak - (gdy sie tak stanie że nie chce zapalić) jedna osoba kręci kluczykiem druga głowa pod maske i słuchanie co gdzie. A kontrolki Ci wtedy nie przygasają??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

wara99

Post autor: wara99 » czw lut 02, 2006 23:02

cos z rozrusznikiem podjec do autoelektryka i ci powie co i jak.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw lut 02, 2006 23:36

Kontrolki nie przygasają. Podejrzewam, że to rozrusznik, bo wtedy, kiedy "cyka" trwa to tyle, co odpalenie auta, czyli ok 1-2 sek to jest takie mechaniczne cykniecie dość głośne, wyczuwalne jest ze samochód zadrży lekko w tym momencie, pochodzi z okolic właśnie rozrusznika. Nigdy, sie z czymś takim nie spotkałem :-( po kilku próbach czasami 1 czasami 4 auto odpali. Jak jest ciepło to nie ma tego zbyt często powiedziałbym ze sporadycznie sie to zdarza. Najczęściej sie ten problem pojawia gdy chłodno i wilgotno.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 02, 2006 23:48

Atomic10 pisze:Najczęściej sie ten problem pojawia gdy chłodno i wilgotno
cosik nie styka - trzebaby rozebrac rozrusznik, a na poczatek przeczyścić styki (!) na kablach przychodzących do rozrusznika (choć wtedy przygasałyby kontroliki, ale zawsze możesz to zrobić profilaktycznie)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt lut 03, 2006 00:00

Mam podobny problem w MkII, tez jak jest mrozno, wilgotnie, albo deszczowo to nie odpala na raz, lecz musze przekrecic drugi raz. Za pierwszym razem jest takie syczenie, jakby aku byl rozladowany, a jest naladowany i rowniez nie wiem co z tym zrobic... :|


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt mar 21, 2006 13:42

ja mialem teraz problem z rozrusznikiem bo przerwal mi sie przewod (ten pleciony lutownay przy rozruszniku) zostal wymieniony, styki przeczyszczone, zlozylem wszystko wstepnie i odpalilem auto.
Po zalozeniu kola oslony i innych dupereli juz nie chcial zapalic a slychac bylo wlasnie tylko takie glosne CYK (tak jakby sie wysowal ale nei wskakiwal miedzy zeby kola zamachowego)

CO TO MOZE BYC?? POMOCY


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » śr mar 22, 2006 01:53

Trochę podobny problem miał brat w MKI - silnik nie odpalał ale na ciepło (po krótkim postoju). Winne były wyklepane tulejki rozrusznika.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr mar 22, 2006 06:29

Atomic10, to "cyknięcie" to bendiks, czyli elektromagnes. Po przekręceniu stacyjki podajesz prąd na cewkę tegoż.Zadaniem bendiksu jest zazębienie zębatki rozrusznika z kołem zamachowym, i zwarcie styków prze które płynie prąd (duuuży) do rozrusznika.Jeśli nie przygasają kontrolki to być może nie ma połączenia na tych właśnie stykach. Gdyby były wyklepane tulejki to rozrusznik próbowałby kręcić, kontrolki by przygasały. Proponuję wyjąć rozrusznik, sprawdzić bendiks. Nie wiem czy w vw jest, ale miałem kiedyś podobny problem w fso 125.Winien był cieniutki przewód wzbudzenia. Początkowo czasem odpalał, czasem nie, aż w końcu przestał.

[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 05:33 ]
Sprawdź jeszcze wszystkie połączenia, czy są czyste, może to być też wina szczotek- zużyte, lub może któraś się zawiesza.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr mar 22, 2006 17:59

Bodzio_i serdeczne dzieki za pomoc jak bedzie ciepło to odrazu biore sie za tą usterke :-) teraz wiem gdzie szukać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 488 gości