Problemy z kołem walka rozrządu GŁOWICA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z kołem walka rozrządu GŁOWICA
Chciałem wymienic uszczelke pod głowicę , wszysko prócz głowicy było odkręcone , no i pupa, żeby ściągnąć głowicę trzeba też ściągnąć koło wałka rozrządu.Koło jest przykręcone śrubą pod klucz 19 , momentem 45Nm .No nie było siły , żeby ją odkręcić.Książka podaje ,że trzeba zablokować koło zamachowe po wyciągnięciu rozrusznika , tak też zrobiłem i nic ani drgnie.Próbowalem chyba wszystkich metod.Miał ktoś taki problem kiedyś ,jeśli wymienialiście uszczelkę w dieslu o napiszczie jak tą śrubę odkręcaliście.  1988 r. JP 54 KM
			
									
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
alez skąd! wówczas cała siła odkręcania byłaby przenoszona na pasek rozrządu i by musiał przeskoczyć, Musisz jakimś narzędziem zablkować samo koło rozrządu od wałka, a skoro zdejmujesz głowice to wykręć po prostu cały wałek z kołem i koło umocuj w imadle bocznbie,i przez klocki z twardego drzewa, wówczas odkręciszPiniol pisze:że trzeba zablokować koło zamachowe po wyciągnięciu rozrusznika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- tak to by było najłatwiejsze , ale to zdaje się w golfach diesel po 89 roku tak można(bo nie mają blachy osłonowej międz głowicą a kołem) .Ja mam golfa 1988 ,między kołem pasowym wałka roz. , a głowica jest blacha osłonowa , ażeby ją odkręcić musisz sciągnąć pompę wtryskową , .Zeby okręcić pompę wtr. musisz ściągnąć jej koło pasowe , a z kolei z kołem pompy wtryskowej jest ten sam problem , klucz 19 nic nie daje.Próbowałem jednym kluczem trzymać śrubę z koła pompy , adrugim kluczem śrubę od koła wałka rozrządu , ale widziałem i czułem w rękach, że jeszcze chwila i pęknie mi klucz.No nic chyba muszę kupić dłuższy i grubszy klucz.Paweł Marek pisze: a skoro zdejmujesz głowice to wykręć po prostu cały wałek z kołem i
					Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 17:59 przez Piniol, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- Michał_1977
 - _

 - Posty: 14310
 - Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
 - Lokalizacja: Leżajsk
 - Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
 - Kontakt:
 
- sas_gti
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 5063
 - Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
tak się odkręca koła na wale ale nie na wałku.Piniol pisze:,że trzeba zablokować koło zamachowe po wyciągnięciu rozrusznika
Jak do dyspozycji mamy stary pasek i dory ścisk albo szczypce zaciskowe to można nawinąć pasek na kółko, złapać za pasek szypcam i w ten sposób można uzyskać dość pewny chwyt za kółko, a całość jest dość sztywna i nie sprężynuje. Można odkręcić tak w jedną osobę.
					Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 02:13 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości



