Silnik ciężko odpala na niedogrzanym silniku ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik ciężko odpala na niedogrzanym silniku ?
Witam wszystkich mam taki problem otóż gdy silnik jest zimny odpala idealnie ale przy ruszaniu muszę go podtrzymywać na gazie ponieważ się dławi i obroty spadają do 300 400 jeśli nie dodam gazu .Wszystko odbywa się na benzynie.
Silnik przerzuca się na gaz jak ma 30 stopni gaszę go i odpalam po chwili odnowa i wtedy ma problem z zapaleniem lub nawet jak jest zostawiony na dłużej lecz nie wtedy kiedy jest zupełnie zimny .(ale odpala za pierwszym razem kręcenia jedynie obroty troche niższe ale zaraz wędrują na 900 /1000)
Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni wszystko chodzi jak należy autko nie dusi się podczas ruszania i ładnie odpala ..
Nie brakuje mu mocy chodzi wyśmienicie nawet na zimnym silniku żadnego strzelania z tłumika itp jedynie jest problem z ruszaniem .
Wymienione były świece , przewodu oraz rozrząd .
CO może być nie tak ?
Czy to wina czujnika temp czy brudna przepustnica czy coś innego ?
Silnik przerzuca się na gaz jak ma 30 stopni gaszę go i odpalam po chwili odnowa i wtedy ma problem z zapaleniem lub nawet jak jest zostawiony na dłużej lecz nie wtedy kiedy jest zupełnie zimny .(ale odpala za pierwszym razem kręcenia jedynie obroty troche niższe ale zaraz wędrują na 900 /1000)
Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni wszystko chodzi jak należy autko nie dusi się podczas ruszania i ładnie odpala ..
Nie brakuje mu mocy chodzi wyśmienicie nawet na zimnym silniku żadnego strzelania z tłumika itp jedynie jest problem z ruszaniem .
Wymienione były świece , przewodu oraz rozrząd .
CO może być nie tak ?
Czy to wina czujnika temp czy brudna przepustnica czy coś innego ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 18:09 przez SnapyZwnb, łącznie zmieniany 1 raz.
I tu jest problem nie mam dostępu a jestem przed wypłatakarol27 pisze:Wina czujnika temperatury,lub nieszczelnego wtryskiwacza gazowego.Najlepiej przed odpaleniem podłączyć vag i porównać temperaturę podawaną przez czujnik do temperatury otoczenia.
Da radę jakoś inaczej to zdiagnozować ?
Wszystko problemy odbywają się na benzynie po zgaszeniu auta odpala się na benzynie .
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 18:27 przez SnapyZwnb, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro sprawdzę a to ruszanie na zimnym silniku co to może być ?
Jak mówiłem wcześniej odpala ale ma taki lekki opór i momentalnie wraca do normy ..
Mam jeszcze jedno pytanie otóż posiadam silnik 1.6 sr i panowie jak przekręca stacyjkę mogę go od razu odpalać czy muszę poczekać żeby jakaś kontrola ważna zgasła ..Dla nie których może pytanie banalne ale posiadam książkę instrukcji w innym języku a w innych nic takiego nie pisze konkretnie ?
Jak mówiłem wcześniej odpala ale ma taki lekki opór i momentalnie wraca do normy ..
Mam jeszcze jedno pytanie otóż posiadam silnik 1.6 sr i panowie jak przekręca stacyjkę mogę go od razu odpalać czy muszę poczekać żeby jakaś kontrola ważna zgasła ..Dla nie których może pytanie banalne ale posiadam książkę instrukcji w innym języku a w innych nic takiego nie pisze konkretnie ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 19:53 przez SnapyZwnb, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego to nie disel abyś czekał na podgrzanie świec. A co do problemu z obrotami to jedynie VAGSnapyZwnb pisze:Jutro sprawdzę a to ruszanie na zimnym silniku co to może być ?
Jak mówiłem wcześniej odpala ale ma taki lekki opór i momentalnie wraca do normy ..
Mam jeszcze jedno pytanie otóż posiadam silnik 1.6 sr i panowie jak przekręca stacyjkę mogę go od razu odpalać czy muszę poczekać żeby jakaś kontrola ważna zgasła ..Dla nie których może pytanie banalne ale posiadam książkę instrukcji w innym języku a w innych nic takiego nie pisze konkretnie ?
MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest
Megane - było
S 40 - jest
Jeżeli będzie to wina czujnika i bedzie on uszkodzony to wskazuje -44 st C*więc komuter na rozpałkę leje tyle Pb ze nie można tego przepalić,i auto nie chce zapalić bo jest zalewane.Jeżeli nieszczelne sa wtryskiwacze LPG to przez dłuższy postój w kolektorze gromadzi się gaz,przez co sa problemy z odpaleniem.
Rano odpaliłem na benzynie i auto zapaliło lecz ruszając do tylu i silnik się dławił . Wybrałem się do kumpla który się podłączył się przez Vag i raz wychodzi komunikat sondy lambda a raz nie ...
Zauważałem że na benzynie obroty falują .
Autko ma dajmy na to 80 stopni i falują obroty na biegu jałowym ( wahania 760 /840) przerzucam na gaz chodzi idealnie zero prawie ruchu na przepustnicy .
Po ściągnięciu czujnika temp bez zmian ....
Czy to może być walnięta sonda lambda ?
Jak ją sprawdzić jeśli już ?
Autko ładnie wkręca się na obroty na benzynie jak i na gazie ..
Przepustnica nie jest zbytnio brudna jakiś na lot jest ale nie duży .
Co może być nie tak ....
Zauważałem że na benzynie obroty falują .
Autko ma dajmy na to 80 stopni i falują obroty na biegu jałowym ( wahania 760 /840) przerzucam na gaz chodzi idealnie zero prawie ruchu na przepustnicy .
Po ściągnięciu czujnika temp bez zmian ....
Czy to może być walnięta sonda lambda ?
Jak ją sprawdzić jeśli już ?
Autko ładnie wkręca się na obroty na benzynie jak i na gazie ..
Przepustnica nie jest zbytnio brudna jakiś na lot jest ale nie duży .
Co może być nie tak ....
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 18:50 przez SnapyZwnb, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak na pb na gazie chodzi idealnie jak jest rozgrzany( jak przełączy się na gaz po 30 stopniach i nabiera temp około 40 s dojeżdżam do ronda zatrzymuje się jedynka ruszam i wtedy słabnie już na gazie ale jak się rozgrzeje jest ok chodzi prawidłowo )
Podczas jazdy temp wynosiła 74 stopnie tylko a czujnik pokazywał na zegarach 90 .Na postoju dopiero wzrastała .
Dzisiaj silnik pracował na benzynie był rozgrzany obroty nie falowały jak tylko wyłączyłem światła do pozycji zero obroty zaczęły falować na biegu jałowym .
A może alternator padł albo łożyska w nim .
Jak sprawdzić ciśnienie na pompie ?
Był wymieniany akumulator niedawno jest on trochę słabszy od poprzednika może mieć jakiś wpływ na to ze był odłączony i utracił jakieś ważne dane .
[ Dodano: 14 Mar 2010 15:31 ]
ponawiam temat
Autko na gazie chodzi idealnie lecz na benzynie po rozgrzaniu szaleją obroty na biegu jałowym ..(co do mocy autko się zbiera jedynie falują obroty )
wymieniłem sondę lecz nadal jest ten sam problem jak przełączam z benzyny na gaz i odwrotnie wychodzi błąd sondy lambda .
Podczas jazdy temp wynosiła 74 stopnie tylko a czujnik pokazywał na zegarach 90 .Na postoju dopiero wzrastała .
Dzisiaj silnik pracował na benzynie był rozgrzany obroty nie falowały jak tylko wyłączyłem światła do pozycji zero obroty zaczęły falować na biegu jałowym .
A może alternator padł albo łożyska w nim .
Jak sprawdzić ciśnienie na pompie ?
Był wymieniany akumulator niedawno jest on trochę słabszy od poprzednika może mieć jakiś wpływ na to ze był odłączony i utracił jakieś ważne dane .
[ Dodano: 14 Mar 2010 15:31 ]
ponawiam temat
Autko na gazie chodzi idealnie lecz na benzynie po rozgrzaniu szaleją obroty na biegu jałowym ..(co do mocy autko się zbiera jedynie falują obroty )
wymieniłem sondę lecz nadal jest ten sam problem jak przełączam z benzyny na gaz i odwrotnie wychodzi błąd sondy lambda .
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 22:57 przez SnapyZwnb, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości