tarcze, abs, piasta itp TYŁ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

tarcze, abs, piasta itp TYŁ

Post autor: -=RAFAL=- » ndz lut 21, 2010 13:33

sporo szukałem ale nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji
nawet w ETCE jest zbyt ogólnie.
szukam fotek ewentualnie informacji na temat tylnych hamulcy w golfie4/borze.


- jak montowany jest ABS z tyłu? wiem że jest czujnik który wkręcany jest w obudowę ale co z wiankiem w środku? jest od przymocowywany do tarczy czy do piasty?

- koło przykręca się śrubami do tarczy? czy tarcza jest przelotowa i przykręca się do piasty?

-czy nawiercał ktoś w tarczach tylnych nowy rozstaw? jak tak to były jakieś problemy? jak tak to jakie?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: tarcze, abs, piasta itp TYŁ

Post autor: Haki » ndz lut 21, 2010 13:40

-=RAFAL=- pisze:sporo szukałem ale nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji
nawet w ETCE jest zbyt ogólnie.
szukam fotek ewentualnie informacji na temat tylnych hamulcy w golfie4/borze.


- jak montowany jest ABS z tyłu? wiem że jest czujnik który wkręcany jest w obudowę ale co z wiankiem w środku? jest od przymocowywany do tarczy czy do piasty?

- koło przykręca się śrubami do tarczy? czy tarcza jest przelotowa i przykręca się do piasty?

-czy nawiercał ktoś w tarczach tylnych nowy rozstaw? jak tak to były jakieś problemy? jak tak to jakie?
http://www.allegro.pl/item914812491_tar ... _9tdi.html tu masz tarczę - 2 otwory to mocowanie tarczy do piasty + 5 śrub od koła.
Co do przewiercania nowych otworów i nie wiem w jakim celu chcesz to robić - to bedzie mały problem i wątpliwe byś w domowych warunkach - nie posiadając odpowiednich maszyn jak np wiertarka stołowa itp ... mógł to zrobić. Wystarczy przeczytać z jakich stali jest zrobiona tarcza by wiedzieć jak dużym problemem jest wiercenie w niej.,, ale jest to do zrobienia..

Co do ABS-u to kojarzę ,że w dziale FAQ są fotki tego czego szukasz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: -=RAFAL=- » ndz lut 21, 2010 13:51

Haki, ja nic sam nie będę wiercił bo nie mam sprzętu, warunków i odpowiedniej wiedzy na ten temat. jeśli już to oddam do warsztatu ale chcę najpierw zebrać informacje zanim udam się do specjalisty żeby wiedzieć czy to wszystko ma sens.
tarcze które mi podesłałeś są NA PRZEDNIĄ OŚ a ja potrzebuję informacji co do tyłu



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz lut 21, 2010 13:58

http://www.allegro.pl/item898399335_vw_ ... rmann.html masz i tył .. mocowanie podobne z tym ,że 1 śruba jest wkręcana do piasty ...

Dlaczego chcesz oddać to do serwisu ? nie napisałeś co chcesz pomodzić w aucie - standard to rozstaw 5x100mm w MK4/Bora i podobnych .


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 21, 2010 14:03

-=RAFAL=- pisze:-czy nawiercał ktoś w tarczach tylnych nowy rozstaw? jak tak to były jakieś problemy? jak tak to jakie?
Kup sobie adaptery i po kłopocie. Tak w ogóle to po co chcesz wiercić inny rozstaw w tarczy, jak w piaście zostanie zostanie taki sam jak był- śruby mocujące koło wkręcasz w piastę, tarcza ma tylko otwory przelotowe.

Budowa i wymiary tarczy
http://www.allegro.pl/item924511684_tar ... v_tyl.html


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: -=RAFAL=- » ndz lut 21, 2010 14:10

Haki, przeglądałem FAQ ale tam nie ma nic konkretnego poza wymianą tarcz z przodu a dokładnie temat jest co do poszukiwania śrubki mocującej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=87534

a więc jeśli te tarcze z linka co podałeś są na tył do golfa4/bory to wynika z tego że są zakładane na piastę i w niej są otwory z gwintem. a jak jest mocowany wianek od absu? do piasty? do tarczy od spodu? czy jak?
chcę nawiercić rozstaw 5x112 żeby zamontować felgi z takim rozstawem
dlatego chcę się dowiedzieć czy jest miejsce na taki rozwiert i czy nowe otwory nie będą w niczym przeszkadzać np wchodzić w wianek od absu. dodatkowo chciał bym zobaczyć jak to wygląda od środka i czy ewentualna piasta jest na tyle dużej średnicy żeby nowe otwory nie były zbyt blisko krawędzi i żeby to nie zagrażało podczas jazdy.

[ Dodano: 21 Lut 2010 13:13 ]
italiano_83 pisze:Tak w ogóle to po co chcesz wiercić inny rozstaw w tarczy, jak w piaście zostanie zostanie taki sam jak był
dlatego właśnie chcę uzyskać informacji czy jest piasta czy może tarcza jest gruba i w niej są otwory z gwintem a całość jest nabijana z łożyskiem tak jak np w corrado. nie rozbierałem tyłudlatego te moje pytania. adaptery to ostatecznośc bo felga jest dosc szeroka + adapter daje jeszcze więcej a chcę żeby felga nie wystawała poza błotnik.

dlatego chcę poznać całą budowę tylnych hamulcy



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz lut 21, 2010 14:52

Tak się zastanawiam czy gra warta świeczki i czy przypadkiem przełożenie całej pasty np od Passata - który ma 5x112 nie będzie łatwiejszym rozwiązaniem jak to wiercenie ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: -=RAFAL=- » ndz lut 21, 2010 16:53

Haki, a mi się coś wydaje że nie da rady zaadaptować piast tylnych od passata do golfa 4 z kilku powodów po pierwsze i chyba najważniejsze to w golfie masz wciskaną piastę z łożyskiem na czop a w pasacie całość masz przykręcaną do tego masz inaczej rozwiązany ABS. kolejna sprawa to to że tarce od golfa nie podejdą na piasty od passata a tarcze od passata chyba nie wejdą w zaciski od golfa trzeba było by chyba dorabiać jarzmo

no chyba że by przełożyć całość z passata z tarczami, zaciskami itp tylko tak jak na początku pisałem jak przymocować pastę od passata w belce od golfa ?

jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości