golf III nie pali

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

blackpower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt mar 17, 2006 09:48
Lokalizacja: Warszawa

golf III nie pali

Post autor: blackpower » wt mar 21, 2006 19:06

Witam

Panowie poradzcie co to może być. Rozebrałem układ zapłonowy - rozdzielacz.
Zdjąłem kopułke , a pożniej cały rozdzielacz wykręciłem.
Wszystko wyczyściłem WD40 bo syf był straszny. Złożyłem z powrotem i tu niespodzianka - nie pali. No więc z powrotem rozebrałem ,złożyłem do kupy myśląc że źle poskładałem i bez efektu.
Pomóżcie!

Pozdrawiam
Leszek



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt mar 21, 2006 19:19

Najprawdopodobniej źle ustawiłeś palec rozdzielacza... Bo wydaje mi się że nie jest tak jak było, No i zapłon trzeba na nowo ustawić...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

blackpower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt mar 17, 2006 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blackpower » wt mar 21, 2006 19:26

no to mnie pocieszyłeś, tak się zastanawiałem przy rozbieraniu i stwierdziłem, że nie trzeba ustawiać zapłonu :(
Palec można tylko w jeden sposób wcisnąć, natomiast gorzej z samym modułem wrrrr
A w jaki sposób ustawić zapłon, żeby chociaż dojechać do najbliższego warsztatu? :D



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » wt mar 21, 2006 19:55

kurcze niechcialbym wprowadzic Cie w blad bo mamy inny silnik ale w sumei powinno byc tak samo, na palcu masz naciecie i i na tej oslonei plastikowej jest kropka musza sie pokrywac te znaki oraz znaki na kole pasowym walu korbowego i kole paska walka rozrzadu


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

racer18

Post autor: racer18 » wt mar 21, 2006 20:05

Może poprostu odwróciłeś kopółke i zmieniła się kolejność zapłonu, moze nie podłączyłeś czegoś,a może luzowałeś aparat i przestawiłeś zapłon... jeśłi nie orientujesz się w mechanice to powinna zobaczyć to osoba która wie co z tym zrobić ale prawdopodobie chodzi tylko o regulację ;)



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » wt mar 21, 2006 20:06

albo kable odwrotenie pozakladales


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 20:31

blackpower pisze:a pożniej cały rozdzielacz wykręciłem
No i tym skromnym posunięciem przestawiłeś zaplon (jeżeli mówisz o obudowie i wałku aparatu)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 21, 2006 20:39

Można to chyba ustawić.Pierwszy cylinder w górnym położeniu suwu sprężania-oba zawory zamknięte, palec rozdzielacza też na pierwszy cylinder na kopułce i powinien odpalić, dokładną regulację już przy zapalonym silniku. Tłok możesz ustawić patrząc na znaki na kole rozrządu.



blackpower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt mar 17, 2006 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blackpower » wt mar 21, 2006 20:42

Dzięki za rady. Jutro kupie przy okazji czujnik halla , wykręce jeszcze raz aparat zapłonowy i pójdę z tym do jakiegoś mechanika żeby mi to wymienił. A później to cholera nie wiem :D
A jakby był zapłon przestawiony to wogóle by nie palił?
Sprawdzę jeszcze raz kopułkę.
I jeszcze pytanie: jak się ustawia zapłon, czym? Wiem ,że potrzebny jest stroboskop, ale czym się ustawia, aparatem zapłonowym?

[ Dodano: 21 Mar 2006 19:45 ]
Heh bodzio_j za tłoki i cylindry wolę się nie brać i tak się załatwiłem na amen. Jutro urlop muszę brac ,żeby to zrobić. Głupota ludzka nie zna granic :D

[ Dodano: 21 Mar 2006 19:48 ]
Aha kabli nie odpinałem, więc ten błąd jest wykluczony. Albo wałek , albo palec.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 21, 2006 20:54

blackpower pisze:I jeszcze pytanie: jak się ustawia zapłon, czym? Wiem ,że potrzebny jest stroboskop, ale czym się ustawia, aparatem zapłonowym?

[ Dodano: 21 Mar 2006 19:45 ]
Heh bodzio_j za tłoki i cylindry wolę się nie brać i tak się załatwiłem na amen. Jutro urlop muszę brac ,żeby to zrobić. Głupota ludzka nie zna granic

[ Dodano: 21 Mar 2006 19:48 ]
Aha kabli nie odpinałem, więc ten błąd jest wykluczony. Albo wałek , albo palec.
Zapłon ustawia się aparatem zapłonowym i lampą.
co do cylinfrów to nic nie zrobisz gorzej niż jest. Obracasz wałem do chwili aż znaki się pokryją. Chyba, że będziesz wkładał aparat, próbował i obracał o pewien kąt, i znowu próba, ale to nie jest najlepszy sposób :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 21:09

bodzio_j pisze:ale to nie jest najlepszy sposób
też tak myślę - bo to taka metoda na sapera :grin: ale owszem kiedyś się trafi


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 21, 2006 21:10

Adamtd, przerabiałem temat wyciągniętego aparatu w fso 125. :) znam ten ból



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 21:16

bodzio_j pisze: znam ten ból
Ja na szczęście zawsze miałem starszego brata elektryka - który na swoich F126p nauczył się bezbłędnego ustawiania zapłonu nawet bez lampy :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 21, 2006 21:21

Adamtd pisze:który na swoich F126p nauczył się bezbłędnego ustawiania zapłonu nawet bez lampy
w polskich autach na lampę to nie bardzo. Najlepiej na "ucho". Musi być dobrze :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 350 gości