Silnik się przegrzewa a w środku nie grzeje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukaszBKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 18, 2010 11:43
Lokalizacja: STG
Kontakt:

Silnik się przegrzewa a w środku nie grzeje

Post autor: lukaszBKS » czw lut 18, 2010 11:55

Witam
mam taki problem z moim golfen mk2
ostatnio zauważyłem ze mam w chłodnicy małą dziurkę wiec kupiłem taki płyn do uszczelniania i od tego czasu silnik się zagrzewa a jak włączę nawiew powietrza to leci zimne powietrze, a jeśli temperatura jest jeszcze w normie to leci gorące powietrze dopiero jak sie silnik zagrzeje to zaczyna leciec zimne, jest to bardzo dziwne ponieważ moim zdaniem jeśli silnik jest zbyt nagrzany to powinno lecieć coraz cieplejsze powietrze,
bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu przyczyny.



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » czw lut 18, 2010 12:01

Hmm, może masz za mało tego płynu i nie dolatuje do nagrzewnicy, albo dolatuje, ale jest za mało. Ewentualnie może się przytkało coś od tego uszczelniacza.
A może jeszcze układ zapowietrzony masz.
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 12:05 przez banzai54, łącznie zmieniany 1 raz.


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 18, 2010 12:24

Płyn do uszczelnien zapchał nagrzewnicę
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 12:24 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Marian_NOL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw paź 15, 2009 20:51
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: Marian_NOL » czw lut 18, 2010 12:29

Więc tak zrobiłeś najgorszą rzecz jaka mogła być trzeba było poczytać były tematy nie raz poruszane na forum co do tego wynalazku ;) Ten środek uszczelni ci chwilowo i do tego pozapycha ci wszystko o ile dobrze pamiętam to raz kolega na forum pisał że czyścił od rana do nocy cały układ bo z płynu robi ci się galareta i wszystko zapycha :bigok:



Awatar użytkownika
zioleks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 01:08
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zioleks » czw lut 18, 2010 12:33

Miałeś niedrożną nagrzwnicę a teraz to już jest niedrożna na amen... Posprawdzaj czy płyn jest w wężach dochodzących do nagrzewnicy i czy jest gorący jak się silnik zagrzeje.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 18, 2010 12:56

Osobiście próbowałem oczyścić nagrzewnicę po takiej akcji u ojca. Nic to nie dało, nagrzewnica do wywalenia. Nie używa się takich preparatów, zamiast wymienić chłodnicę lub naprawić chłodnicę po zauważeniu wycieku teraz bardzo prawdopodobne, że dojdzie wymiana nagrzewnicy a z tym roboty...

Sprawdź poziom płynu, odpowietrz układ. Jeśli nie pomoże to nagrzewnica poległa.



lukaszBKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 18, 2010 11:43
Lokalizacja: STG
Kontakt:

Post autor: lukaszBKS » czw lut 18, 2010 15:51

Ale sęk w tym ze nagrzewnica grzeje ładnie ale jak silnik sie rozgrzeje ponad normę to wtedy dopiero przestaje grzac



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 18, 2010 15:53

Jak mocno grzeje Ci się silnik? Czy nie zagotowałeś go? Wywala Ci płyn chłodniczy?



lukaszBKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 18, 2010 11:43
Lokalizacja: STG
Kontakt:

Post autor: lukaszBKS » czw lut 18, 2010 16:02

Wydaje mi sie ze wywala z naczyńka, a silnik sie nie nagrzewa az tak zeby kontrolka sie świeciła ale na skazówce jest ponad normę i wtedy nagrzewnica przestaje grzać
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 16:03 przez lukaszBKS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 18, 2010 16:07

To kolego chyba uszczelka pod głowicą Ci padła, wali przedmuchy do układu chłodzenia i stąd zapowietrzanie się układu i wyrzucanie płynu. Sprawdź czy nie przybywa Ci oleju, czy nie masz zbyt twardych węży, nie kopci na biało.



lukaszBKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 18, 2010 11:43
Lokalizacja: STG
Kontakt:

Post autor: lukaszBKS » czw lut 18, 2010 22:36

A jeśli się wymienia uszczelkę pod głowicą to trzeba splanować głowicę?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lut 18, 2010 22:38

lukaszBKS pisze:jeśli się wymienia uszczelkę pod głowicą to trzeba splanować głowicę?
na pewno trzeba dokładnie obadać głowicę...i przeważnie kończy się na planowaniu



lukaszBKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 18, 2010 11:43
Lokalizacja: STG
Kontakt:

Post autor: lukaszBKS » pn lut 22, 2010 21:51

Przyczyną był padnięty termostat, za późno otwierał obieg, po wymianie termostatu temperatura jest cały czas w normie a ogrzewanie działa jak należy :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 204 gości