Czy da sie zrobic zegary jak motorze?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » czw lut 11, 2010 16:13

Ja mam nadzieje że nie próbowałem coś wykombinować na takim starym obrotomierzu ale nie jest to takie proste chociaż ja nie wiem jak to podłączyć ale na pewno jest to możliwe więc ktoś kto się na tym dość dobrze zna to sobie poradzi tylko trochę wolnego czasu i chęci
PozdraVWiam



swinkz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr sty 14, 2009 09:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: swinkz » czw lut 11, 2010 18:30

Jakby komuś się udało to i ja bym się pisał :D



ciulalla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: śr sty 13, 2010 21:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: ciulalla » czw lut 11, 2010 20:32

Ja jeszcze pogadam ze znajomym może coś wymyśli, ale najłatwiej chyba by było programik mały zrobić i go wgrać o ile jest coś wolnego miejsca.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lut 11, 2010 21:56

Najłatwiej to by sprawdzić, w jakich modelach VW/audi jest taka funkcja i porównać budowę zegarów - moim zdaniem jest duża szansa, że zegary nie różnią się elektroniką od zwykłych, wiec można by wgrać soft z tych z dodatkową funkcją testowania do tych zwykłych.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lut 12, 2010 00:29

Moim zdaniem sprawa do opanowania, ale należy odróżnić dwie sprawy:
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).

W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.

W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :grin: :

Fajna lektura:

Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html

Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf

Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf

W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » pt lut 12, 2010 02:37

AFN140KM pisze:Moim zdaniem sprawa do opanowania, ale należy odróżnić dwie sprawy:
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).

W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.

W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :grin: :

Fajna lektura:

Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html

Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf

Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf

W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.
No to moze byc bardzo przyadatne :D


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 12, 2010 16:10

Odnośnie silniczków krokowych = to dodam od siebie ,że można z nimi cuda wyprawiać.
Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo.

Jak obrobię się z egzaminami w szkole - postaram się coś takiego napisać ... później wyślę do kogoś kto zegary ma do celów użytkowych - i porobimy testy. :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lut 12, 2010 18:10

Haki pisze:...Odnośnie silniczków krokowych = to dodam od siebie, że można z nimi cuda wyprawiać...
Owszem, dają wielkie możliwości.
Haki pisze:...Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo...
Kwestia sterowania? Zgadza się, ale program należałoby zamknąć nie w jakiś sterownik tylko w ten, który jest już w liczniku. Tak mi się wydaje.

Miałem pod ręką licznik z VW Polo na jedną wtyczkę podobny do tych w Golfach IV. Tam całe sterowanie jest rozwiązane na jednym zintegrowanym sterowniku firmy NEC. d780805-015 to jego oznaczenie. Z tego co znalazłem to jest to specjalizowany układ zaprojektowany do sterowania licznikami samochodowymi. Jest to 8-bitowy mikrokomputer ze zintegrowanym kontrolerem silniczków krokowych. Zawiera ten właśnie kontroler, generator dźwięku, ROM 40kb, EEPROM 256b, oraz własny RAM. Steruje silniczkami, wyświetlaczami, oraz głośniczkiem.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 12, 2010 23:42

Więc pozostaje kwestia programatora do tego scalaka i można się zacząć bawić , ale najpierw muszę się pobawić z sieciami neuronowymi i projektami w szkole :panna:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » sob lut 13, 2010 00:38

Haki pisze:Więc pozostaje kwestia programatora do tego scalaka i można się zacząć bawić , ale najpierw muszę się pobawić z sieciami neuronowymi i projektami w szkole :panna:
Hakiwierze w Ciebie jak nikt-w kwestii szkoly tez :P samych piatek zycze !!! ;)
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Post autor: on6222 » wt lut 16, 2010 18:38

koledzy i jak temat idzie cos do przodu



carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » czw lut 18, 2010 09:27

Panowie...temat powinien byc do opanowania.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.

Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lut 18, 2010 23:11

carollo pisze:Panowie...temat powinien byc do opanowania.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.

Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.
O tym to my wiemy kolego bo już koledzy wcześniej wspominali o teście jaki wykonuje VAG...
Pozostaje pytanko - co do samego zaprogramowania kości i czy jest odpowiednia wielkość dostępnego miejsca na dorzucenie czegoś od siebie.

Już powoli kończę projekty - więc wezmę się za ten soft z zegarów.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Post autor: on6222 » wt mar 02, 2010 22:58

koledzy i jak ida postepy w zwiazku z tymi zegarami, haki i jak uporales sie juz ze szkola



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 377 gości