mam pytanie dotyczące synchronizatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

mam pytanie dotyczące synchronizatora

Post autor: Bozz » pn mar 20, 2006 23:52

witam szanownych forumowiczów :)

parę dni temu wymieniłem skrzynię biegów i okazało się po wymianie, że gdy jadąc wbijam piąty bieg to czasami słychać zgrzyt i to niezależnie od tego czy przełączam szybko czy z sekundową pauzą. Podkreślam, że zgrzyt ten słychać czasami ( nie za każdym razem ).

I tu moje pytanie - czy może to być zużyty synchronizator piątego biegu ? Czy zużyty synchronizator słychać zawsze przy przełączaniu biegu czy właśnie nie zawsze ?

Uprzedzam wypowiedzi o poziomie oleju ( wlałem nowy 3 litry ) i o sprzęgle ( prawie nowe ).

Jeśli ktoś z Was zna temat synchronizatorów to bardzo proszę o fachowe precyzyjne wypowiedzi :)

Pozdrawiam
BOZZ



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn mar 20, 2006 23:59

Jeszcze jedno - jesteś pewień, że mechanizm przełaczania jest dobrze ustawiony?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt mar 21, 2006 00:01

Chciałbym Ci coś poradzić,ale nie będąc pewnym czy moja porada będzie fachowa i precyzyjna wstrzymam sie od wygłaszania opini w Twoim temacie.



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » wt mar 21, 2006 00:22

Adamtd pisze:Jeszcze jedno - jesteś pewień, że mechanizm przełaczania jest dobrze ustawiony?
no właśnie tego też nie jestem pewien ale chciałem drogą eliminacji wykluczać po kolei różne przyczyny tego zgrzytu. Po zmianie skrzyni musiałem od nowa ustawiać ten mechanizm wybierania biegów ale jak bym nie ustawiał to słychać ten zgrzyt :(



Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Post autor: Kocioł DCG » wt mar 21, 2006 13:22

a ja mam z kolei takie coś że jak wrzucam 2. lub 3. szybko to występuje zgrzyt (także przy redukcjach) gdy wrzucam bieg powoli to 2. wchodzi z lekkim oporem a 3. chyba normalnie ... Aha i jak ruszam i wrzuce szybko dwójke poniżej 20 km/h to wchodzi lekko i bez zgrzytu,ale powyżej 20 km/h już nie



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » wt mar 21, 2006 16:17

Kocioł DCG pisze:a ja mam z kolei takie coś że jak wrzucam 2. lub 3. szybko to występuje zgrzyt (także przy redukcjach) gdy wrzucam bieg powoli to 2. wchodzi z lekkim oporem a 3. chyba normalnie ... Aha i jak ruszam i wrzuce szybko dwójke poniżej 20 km/h to wchodzi lekko i bez zgrzytu,ale powyżej 20 km/h już nie
z całym szacunkiem ale nie takiej pomocy oczekiwałem ;)



Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Post autor: Kocioł DCG » wt mar 21, 2006 18:43

ale teraz chcociaż wiesz, że nie jesteś sam :jezor:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 21, 2006 19:22

Witam... to po pierwsze sprawdz mechanizm zmiany biegow i sprzeglo (jaki skok jalowy) byc moze trzeba bedzie wyregulowac :) a od kiedy to do skrzyni w golfie wchodza 3 litry oleju??? ja mam 1,6 i 2 to za duzo :) byc moze przelales skrzynie i synchron nie moze wypchnac oleju i bieg zgrzyta... pozdrawiam... a jaki olej wlales ???



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » wt mar 21, 2006 19:41

KamilW pisze:Witam... to po pierwsze sprawdz mechanizm zmiany biegow i sprzeglo (jaki skok jalowy) byc moze trzeba bedzie wyregulowac :) a od kiedy to do skrzyni w golfie wchodza 3 litry oleju??? ja mam 1,6 i 2 to za duzo :) byc moze przelales skrzynie i synchron nie moze wypchnac oleju i bieg zgrzyta... pozdrawiam... a jaki olej wlales ???
jak pisałem wyżej - regulowałem już ten mechanizm zmiany biegów przy wybieraku i każda zmiana położenia tego mechanizmu przynosiła taki sam skutek, że ciągle słychać zgrzyt piątki

a co do ilości oleju w skrzyni to żadnej ameryki nie odkryłem - odkręcam korek przelewowy i leję olej tak długo aż przez ten otwór nie zacznie się olej przelewać - więc jak mogłem przelać ? oleju weszło ok. 2,8 l, moja skrzynia to 8N pod silniki 1.0,1.3,1.4. a olej wlałem hipol 80W-90 ( stare auto - nie ma sensu się wykosztowywać na drogie oleje ).



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 21, 2006 21:03

Przepraszam i zwracam honor... do tej skrzyni katalogowo wchodzi 3,1 litra oleju... ale ten hipol to jest prawdopodobny winowajca zamieszania... tez go mialem i czulem sie jakbym wogole nie mial synchronizatorow... biegi zgrzytaly, haczyly itd...
Bozz pisze:( stare auto - nie ma sensu się wykosztowywać na drogie oleje ).
a jest dokladnie na odwrot... te skrzynie w naszych VW sa bardzo czule na jakosc i rodzaj oleju... zmienilem niedawno na mobil 75W90 syntetyk z tego leju co masz wlany i wszystko przeszlo jak reka odjal... w tym roku nauczylem sie ze na czym jak na czym ale na oleju nie warto oszczedzac... pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 21:21

No tak - olej olejem tylko dlaczego akurat zgrzyta na jednym biegu?? Jeżeli mechanizm właczający wyregulowany dobrze to jednak powoli idziemy jednak w stronę synchronizatora

[ Dodano: Wto Mar 21, 2006 20:29 ]
Bozz pisze: regulowałem już ten mechanizm zmiany biegów przy wybieraku
Tak na marginesie coby uściślić - regulowałeś mechanizm wewnątrz czy na zewnątrz skrzyni?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 21, 2006 21:36

Witam - chcialbym z toba Adamie przeprowadzic taka dyskusje :) - moim zdaniem dziwne jest zgrzytanie synchronizatora 5 bo jakby nie bylo jest to wkoncy najrzadziej uzywany bieg... co za tym idzie wlaczany... z drugiej jednak strony jego kolo zebate ma najwiekszy moment bezwladnoscui i synchronizator musi wykonac najwieksza prace na nadanie mu odpowiedniej predkosci obrotowej (moze w wyniku duzego tarcia powstal na nim jakis osad??? ale tu sie nie wypowiem bo z chemii bylem marny :)) ... jednak w swojej karierze :) nie spotkalem sie jeszcze ze zuzyciem synchronizatora 5 biegu przed innymi no chyba ze ten mial jakas wade fabryczna... tak czy inaczej uwazam ze wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi bo nasz rodzimy hipol ma jakby to powiedziec nie najlepsze parametry... wiem bo sam jezdzilem i nigdy wiecej go nie wleje... co o tym sadzisz ... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 21:57

KamilW pisze: bo jakby nie bylo jest to wkoncy najrzadziej uzywany bieg
Zdecydowanie tak i statystycznie synchronizator powinien wytrzymać najdłużej, ale niestety wiek już robi swoje i padać może wszystko. Olej faktycznie mozna wymienić bo to już nie zaszkodzi. Natomiast chciałbym aby Bozz napisał czy regulował wewnętrzny mechanizm zmiany biegów, bo wydaje mi się , że nie. Coprawda aby to zrobić trzeba rozłozyć skrzynie i wtedy by się wiele wyjaśniło (bo i synchronizator moznaby wtedy pomacać)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 21, 2006 22:15

Tylko ze jak juz by rozbieral skrzynie to lepiej byloby juz wymienic ten synchronizator i wyregulowac wewnetrzny mechanizm...bo moze sie tak dziac (chociaz jest to bardzo malo prawdopodobne) ze przy wlaczniu 5 wlacza sie tez 3 i dlatego zgrzyta... (moglo uszkodzic sie zabezpiecenie) ale mimo wszystko jeszcze raz przed podjeciem jakich kolwiek dzialan sprawdzil bym zew mechanizm (czy podczas przesuniecia drazka zmiany biegow max od siebie drazek przy skrzyni jest juz max przesuniety do konca czy np nie do polowy... ) bo to tez moze byc przyczyna...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości