Przy puszczaniu sprzęgła - szarpie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przy puszczaniu sprzęgła - szarpie
Na forum diesla nie otrzymałem odpowiedzi dlatego ośmieliłem przenieść ten post tutaj. Poza tym dotyczy on wszystkich MK III a nie samych diesli.
Przy ruszaniu na jedynce i przy zmianie na dwójkę podczas puszczania sprzęgła dziwnie szarpie golfem Po rozgrzaniu silnika zjawisko to nie występuje. Dodam, że dzieje się to od tygodnia, wcześniej nie było takich objawów.
Może ktoś miał podobną sytuację i wyjaśni mi co się dzieje, może coś doradzi? - z góry wielkie dzieki!
Przy ruszaniu na jedynce i przy zmianie na dwójkę podczas puszczania sprzęgła dziwnie szarpie golfem Po rozgrzaniu silnika zjawisko to nie występuje. Dodam, że dzieje się to od tygodnia, wcześniej nie było takich objawów.
Może ktoś miał podobną sytuację i wyjaśni mi co się dzieje, może coś doradzi? - z góry wielkie dzieki!
wiecie co... w moim starym mk3 1.9d (64km) 1y zdaje sie tez podczas ruszania szarpal, ogolnie to ciezko bylo wyczuc sprzeglo, pozniej bylo tak, ze slabo sie zbieral itd... w koncu ojciec pojechal do serwisu boscha i tam zmienili pasek rozrzadu (bo juz wymienic trza bylo) i ustawili rozrzad co w dieslu laczy sie z ustawieniem zaplonu. Normalnie kurde przeszlo... przestal szarpac i czuc bylo ze moc odzyla.
doladowane, klekoczace, oplowskie, stukonne dwa zero. Niedlugo powrot do VAGa :D
szarpanie podczas ruszania/puszczania sprzęgła wskazuje na zurzycie tłumików drgań w tarczy sprzęgła, jeśli niechce się wymieniać tarczy trzeba zacząć ruszać z delikatnym poślizgiem sprzęgła /wolniej puszczamy sprzęgło/
Salieri
Salieri
nie wiem kto Ci nagadał ale w dieslu nie ustawiasz zapłonu w dosłownym tego słowa znaczeniu a kąt wyprzedzenia wtrysku paliwai ustawili rozrzad co w dieslu laczy sie z ustawieniem zaplonu
nie wiem co ma rozrząd wspólnego z szarpaniem podczas puszczania sprzęgła, i Cegiel ma rację w Dieslu ustawiasz kąt wtrysku i ustawia się go przez przesuwanie pompy wtryskowejSalieri pisze:i ustawili rozrzad co w dieslu laczy sie z ustawieniem zaplonu. Normalnie kurde przeszlo... przestal szarpac i czuc bylo ze moc odzyla.
[quote="Cegiel"]szarpanie podczas ruszania/puszczania sprzęgła wskazuje na zurzycie tłumików drgań w tarczy sprzęgła, jeśli niechce się wymieniać tarczy trzeba zacząć ruszać z delikatnym poślizgiem sprzęgła /wolniej puszczamy sprzęgło/
Ale u mnie właśnie w czasie puszczania sprzęgła następują bardzo intensywne drgania auta (tak jakby szarpnięcia). Nie występuje to wyłącznie przy ruszaniu ale także przy zmianie biegu na II przy nierozgrzanym silniku. Szarpnięć nie ma przy nieobciążonym (nie wciśniętym) sprzęgle.
Ale u mnie właśnie w czasie puszczania sprzęgła następują bardzo intensywne drgania auta (tak jakby szarpnięcia). Nie występuje to wyłącznie przy ruszaniu ale także przy zmianie biegu na II przy nierozgrzanym silniku. Szarpnięć nie ma przy nieobciążonym (nie wciśniętym) sprzęgle.
U mnie występuje dodatkowo jeszcze taki objaw że gdy autko jest nierozgrzane a ja jadę i wkładam trzeci bieg to przy redukcji na drugi bieg też mi szarpie. Ale to jest wina tylko i wyłącznie sprzęgła. Jak tobie zaczyna to dopiero sie robić (jak mówisz tydzień) ja przejechałem tak już 20 000 tyś km (1,5 roku) i nic sie narazie więcej nie dzieje. Puszczam tylko wolniej sprzęgło przy ruszaniu jak jest zimny, a jak jest rozgrzany to jadę normalnie. Jak masz jakieś wątpliwości to podjeć do dobrego mechanika on ci zrobi diagnozę. Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 431 gości