[Elektryka/Dmuchawa mk4] Tłuczący się wiatrak dmuchawy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Elektryka/Dmuchawa mk4] Tłuczący się wiatrak dmuchawy
Witam ! Szukałem na forum ale nie znalazłem nigdzie. Mój problem polega na tym, że nagle bez wcześniejszych objawów przy włączeniu nadmuchu nieważne czy na szybę czy gdziekolwiek indziej wiatrak strasznie strasznie hałasuje, a im większa prędkość włącze tym dźwięk jest głośniejszy. Na słuch wydaje mi się że coś tam wibruje. Zanim przystąpie do wymiany chciałbym sobie tam zerknąć i zobaczyc czy moze jakies liscie sie nie dostały czy coś sie nie poluzowało i tu moja prośba czy ktokolwiek wie lub ma jakies instrukcje/zdjecia jak sie tam dostać ? bede bardzo wdzieczny za wszelką pomoc autko to golf mk4 1.4 benzyna z klimą
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 596
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
- Lokalizacja: Gidle ERA
- Kontakt:
Są chyba 2 sposoby...
1 Dobierz się do tego od filtra pyłkowego. może dostęp ograniczony, ale wentylator zobaczysz. i ewentualne zabrudzenia. ale szczerze wątpię,żeby to liście hałasowały.
2 musisz ściągnąć osłony pod schowkiem i możliwe nawet,że cały schowek i wyciągnąć cały wentylator. i to będzie najlepsze rozwiązanie bo pewnie wentylator w jakimś stopniu się skończył.
Pozdro
1 Dobierz się do tego od filtra pyłkowego. może dostęp ograniczony, ale wentylator zobaczysz. i ewentualne zabrudzenia. ale szczerze wątpię,żeby to liście hałasowały.
2 musisz ściągnąć osłony pod schowkiem i możliwe nawet,że cały schowek i wyciągnąć cały wentylator. i to będzie najlepsze rozwiązanie bo pewnie wentylator w jakimś stopniu się skończył.
Pozdro
Druciarstwo - to jest to co kocham ...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 596
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
- Lokalizacja: Gidle ERA
- Kontakt:
..Nie wymieniałeś tego filtra nigdy?? No to on znajduje się w podszybiu. potrzebujesz torxów. musisz odkręcić chyba 4 wkręty które znajdują sie w typ plastiku co jest pod szybą z lewej strony auta patrząc od zewnątrz. odkręcasz to wyciągasz i masz filtr. tam jest taka ramka co trzyma ten filtr to śrubokrętem ją podważysz tylko ostrożnie żeby nie pękła. Kup sobie nowy filtr bo stary jest do wywalenia (nowy 27 płaciłem) . pod filtrem jak w każdym aucie będziesz widział wentylator. A schowek to od spodu jakoś trzeba kombinować. torxy to podstawa. Otwórz sobie schowek wywal wszystko co masz w środku i wykręcaj co popadnie aż spadnie na dól (po drodze jeszcze pewnie będą jakieś zatrzaski). Na 100% dasz se rade.
Druciarstwo - to jest to co kocham ...
witam
aby wyjąć schowek musisz odkręcić 7 śrubek torx( 3 na dole schowka, 3 do góry po otwarciu schowka i jedna w okolicach panelu nawiewu jeśli ktoś odkręcał już schowek to na 90% zapomniał/nie wiedział o tej 7 i wyrwał zaczep:). spróbuj odkręcić te 6 i pociągnij schowek do siebie jeśli czuć będzie opór to trzeba rozbierać tunel środkowy żeby dostać się do tej ostatniej śrubki(tunel podzielony na 2 części aby wyjąc tylną: 2 śrubki po wyjęciu wkładu popielniczki z tylu, 2 po bokach za zaślepkami , odpiąć guzik od otwierania klapki, przednia: 2 śrubki po bokach odchylić mieszek, śrubka pod popielniczka. przy wyjmowaniu schowka wypnij oświetlenie. Po wyjęciu schowka widzisz wentylator aby go wyjąć odłącz wtyczkę oraz odkręć od spodu taka osłonę z pianki. następnie 2 małe śrubki pod wentylatorem i wyciągasz go na dół. Aby wyjąc filtr pp otwierasz maskę:) po lewej stronie na podszybiu widzisz 4 wkręty, odkręcasz wyjmujesz obudowę i wszystko:)
może ci coś pomoże pozdrawiam:))
aby wyjąć schowek musisz odkręcić 7 śrubek torx( 3 na dole schowka, 3 do góry po otwarciu schowka i jedna w okolicach panelu nawiewu jeśli ktoś odkręcał już schowek to na 90% zapomniał/nie wiedział o tej 7 i wyrwał zaczep:). spróbuj odkręcić te 6 i pociągnij schowek do siebie jeśli czuć będzie opór to trzeba rozbierać tunel środkowy żeby dostać się do tej ostatniej śrubki(tunel podzielony na 2 części aby wyjąc tylną: 2 śrubki po wyjęciu wkładu popielniczki z tylu, 2 po bokach za zaślepkami , odpiąć guzik od otwierania klapki, przednia: 2 śrubki po bokach odchylić mieszek, śrubka pod popielniczka. przy wyjmowaniu schowka wypnij oświetlenie. Po wyjęciu schowka widzisz wentylator aby go wyjąć odłącz wtyczkę oraz odkręć od spodu taka osłonę z pianki. następnie 2 małe śrubki pod wentylatorem i wyciągasz go na dół. Aby wyjąc filtr pp otwierasz maskę:) po lewej stronie na podszybiu widzisz 4 wkręty, odkręcasz wyjmujesz obudowę i wszystko:)
może ci coś pomoże pozdrawiam:))
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Ja ostatnio miałem to samo i okazalo sie ze kawalek izolacji wkrecil sie w wiatrak i byly mega wibracje.
Jak się dostać ?
Wyciągasz wszystko ze schowka i okręcasz pod nogami pasażera 3 śruby na torxa, następnie to samo robisz po otwarciu schowka 3 śrubki. Nastepnie od strony drzwi demontujesz taka plastikowa osłone jest na zatrzaski. schowek powinien lekko zaczać sie ruszać. Od strony konsoli środkowej jest wciśnięty na 2 zatrzaski i jakoś przykręcone u mnie to nie bylo przykrecone wiec poszlo łatwiej. Sprobuj delkatnie szarpnąć albo podważyć śrubokrętem. Jak wyjdzie to uwazaj na kable podswietlenia schowka. Wypnij wtyczke i zdejmij schowek i odloz na bok. Nastepnie wypnij wtyczke od wiatraka. Zeby go zdjąć musisz odkręcić 2 śrubkowkrety od spodu bodajże kluczyk 6 po odchyleniu takiej maty z gąbki. Jak to oodkrecisz to powinien ci sie obsunac wentylator. Pomanewruj nim troche bo bedzie przeszkadzac poprzeczka schowka. Mam nadzieje ze troche pomogłem. Pozdro
[ Dodano: 16 Lut 2010 10:47 ]
mily88
Dokładnie ułamałem ten zaczep ale przy montażu a nie demontażu
Jak się dostać ?
Wyciągasz wszystko ze schowka i okręcasz pod nogami pasażera 3 śruby na torxa, następnie to samo robisz po otwarciu schowka 3 śrubki. Nastepnie od strony drzwi demontujesz taka plastikowa osłone jest na zatrzaski. schowek powinien lekko zaczać sie ruszać. Od strony konsoli środkowej jest wciśnięty na 2 zatrzaski i jakoś przykręcone u mnie to nie bylo przykrecone wiec poszlo łatwiej. Sprobuj delkatnie szarpnąć albo podważyć śrubokrętem. Jak wyjdzie to uwazaj na kable podswietlenia schowka. Wypnij wtyczke i zdejmij schowek i odloz na bok. Nastepnie wypnij wtyczke od wiatraka. Zeby go zdjąć musisz odkręcić 2 śrubkowkrety od spodu bodajże kluczyk 6 po odchyleniu takiej maty z gąbki. Jak to oodkrecisz to powinien ci sie obsunac wentylator. Pomanewruj nim troche bo bedzie przeszkadzac poprzeczka schowka. Mam nadzieje ze troche pomogłem. Pozdro
[ Dodano: 16 Lut 2010 10:47 ]
mily88
Dokładnie ułamałem ten zaczep ale przy montażu a nie demontażu
Sebastian
Dziekuje wszystkim za pomoc, zatem lece sprawdzić co i jak zdam później relacje
[ Dodano: 20 Lut 2010 16:23 ]
Otóż kawałek gąbki izolacyjnej już słusznie podniszczonej dostał się do wiatraka i to się tak tłukło. Po wyciągnięciu owego syfu wszystko wróciło do normy. Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc. Każdy otrzymał forumowe podziękowanie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20 Lut 2010 16:23 ]
Otóż kawałek gąbki izolacyjnej już słusznie podniszczonej dostał się do wiatraka i to się tak tłukło. Po wyciągnięciu owego syfu wszystko wróciło do normy. Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc. Każdy otrzymał forumowe podziękowanie.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 223 gości