climatronic raz grzeje,raz nie błąd 796 i 1271 4f7 v68

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

climatronic raz grzeje,raz nie błąd 796 i 1271 4f7 v68

Post autor: seboljeiv » pn lut 15, 2010 13:18

generalnie nie grzeje mi czasami wogle cieple powietrze,daje na maxa temp i leci zimno a czasami jest zupelnie dobrze

z nagrzewnicy weze wychodza o takiej samej temp i tak samo twarde sa

a bledy z vaga wyskakuja 1271- ktorego kasujac wyskoczy dopiero po pewnym czasie

i blad 796 - ten czujnik temp wewn przy radiu v42(dobrze mysle?)

blad 1271 oznacza nastawnik klapy nawiewu reg.temp.v68 , motor klapy reg.temp v68

i mam pytanie gdzie znalezc ten silniczek v68 i ktory z bledow bedzie bardziej przyczyna tego ze nie grzeje u mnie?

i ostatnie : rozbieralem cala deske rozdzielczą(cos brzeczalo pod nia) i mam narazie jeszcze rozebrane wszystko, czy jak by co zeby wyjac ten silniczek v68 zostawic jeszcze wszystko rozebrane czy da rade pozniej go wyjac jak zloze wszystko?

a takze skoro mam juz rozebraną deske ,wymienic przy okazji nagrzewnice czy zostawic jak jest?(moze wyjac i przeczyscic? bo domniewam ze dziala ta nagrzewnica skoro czasami grzeje i wina lezy po stronie klimy...????
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 21:35 przez seboljeiv, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 15, 2010 14:13

seboljeiv pisze:blad 796 - ten czujnik temp wewn przy radiu v42(dobrze mysle?)
nr 7
http://img210.imageshack.us/i/schematel ... ic4lz.jpg/
seboljeiv pisze:gdzie znalezc ten silniczek v68
nr19
seboljeiv pisze:ktory z bledow bedzie bardziej przyczyna tego ze nie grzeje u mnie?
Jeżeli klapka nie puszcza ciepłego powietrza to wiadomo, że będzie zimno...ale ja bym zaczął od wymienienia czujnika temperatury, jeżeli ten podaje do sterownika że w aucie jest np. 40 stopni to też nie będzie grzało...
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 14:22 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 15, 2010 14:24

belcho99 pisze:Qto link nie bangla
poprawione
belcho99 pisze:Nagrzewnica nie jest droga jak masz wszystko wybebeszone to profilaktycznie bym wymienil
Jakbym miał wszystko rozebrane to pewnie też bym wymienił...albo chociaż dokładnie wyczyścił



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » wt lut 16, 2010 04:16

koledzy dzieki za pomoc,ale mam jeszcze pytanie,czy jak bede wyciagal nagrzewnice to musze przeciez wyjac caly ten :system: nadmuchu-dmuchawe,a mam climatronica wiec zeby poluzowac ta dmuchawe musze od strony silnika odkrecic srube trzymajaca dmuchawe ... a co z przewodami od klimy????
mam ja zwyczajnie odpiąć??? ten czynnik chlodzacy nie ucieknie albo nic sie nie rozszczelni?

[ Dodano: 17 Lut 2010 22:40 ]
moze ktos wie chociaz czy jak juz bede wkladal nową nagrzewnicę to czy mam ja zalać plynem?? czy pozniej jak nagrzeje sie silnik poprostu w zbiorniczku wyrownawczym uzupelnic, chodzi mi o to zeby uklad sie nie zapowietrzyl i nie bylo innych problemow potem po tej wymianie...



greg

Post autor: greg » czw lut 18, 2010 00:16

seboljeiv pisze:ten czynnik chlodzacy nie ucieknie albo nic sie nie rozszczelni?
no niestety - ucieknie jak odkręcisz
seboljeiv pisze:czy jak juz bede wkladal nową nagrzewnicę to czy mam ja zalać plynem??
nie
Układ się odpowietrzy sam



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » czw lut 18, 2010 23:26

dzieki wszystkim za pomoc, ale podsumowujac - wspolczuje tym ktorych czeka wymiana tej nagrzewnicy(a jeszcze bardziej tym ktorzy maja climatronic...) i podziwiam tych co skonczyli to w jeden dzien....



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pt lut 19, 2010 00:42

MI podczas demontażu nagrzewnicy z klima tronikiem trochę gazu uciekło, lepiej jak odkręcisz wzmocnienie pod deską rozdzielczą i pod kierownicą, będziesz miał więcej miejsca na wciągnięcia nagrzewnicy z nadmuchem. Jeden dzień jest realny, ale w dwie soby ktore mają zapał do tego, bo mi zapału zabrakło i zeszło tydzień to robić :crazy:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » pt lut 19, 2010 12:24

Jessy, a wiesz moze jak wyciagnac i co odkrecic zeby wyjac to wzmocnienie??
bo odkrecilem dwa torxy po bokach i taki stelaż na srodku i ni cholery to nie chce wyjsc...
kolumna kierownicza jest przymocowana do tego wzmocnienia na takie jak by nity ...

[ Dodano: 14 Mar 2010 20:38 ]
koledzy jak by ktos mial podobne problemy z ogrzewaniem (climatronic) ze albo grzeje tylko na maxa albo wogle nie grzeje i leci tylko zimne powietrze to prosze do mnie pisac na priv a mysle ze moge pomoc z tym problemem...

u mnie przyczyną braku ogrzewania było:
blokowanie sie silniczka v68 klapy regulacji temperatury, a mianowicie fabryczna mata szarego koloru taka sztywna gąbka ktora jest pod schowkiem i okrywa jak by całą dmuchawę z nagrzewnicą climatronica od dołu haczyła o cięgno tego silniczka (prawdopodobnie jakis moj pasazer za bardzo pchał nogi pod schowek i przesuwał tą matę pod ten silniczek) w zwiazku z tym silniczek wyczuwał opór na cięgnie od klapki i cofał cięgno do miejsca gdzie nie było oporu,co za tym idzie trzymal klapke caly czas w pozycji zamknietego doplywu cieplego powietrza,

z tego co wyczytalem w necie jesli komus ten silniczek rownież nawala przyczyną moze byc jego brudny potencjometr, jak go wyczyscic znajdziecie pod tym linkiem:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74130

a jak sie do niego dostac w MK3 pisac do mnie, u mnie akurat miał czarne cięgno a nie tak jak w tym linku czerwone.

silniczek ten to błąd 1271 na vagu i w samodiagnostyce climatronica 4f7

i moe jeszcze to komus pomoze:)
bład 796 czujnik temp.wewnętrznej to ten z lewej strony radia za zaślepką taką "kratkowaną" , jest to taka mala czarna kropeczka umieszczona w czarnej rurce- u mnie akurat byl urwany kabelek od tego czujnika (mialem wlam po radio do golfa i ktos łomem tam poprostu podważał)

u mnie bardziej przyczyną tego ze nie grzało był ten silniczek v68 gdyz nawet jak by czujnik temp.wewn. był nie sprawny to ecu od klimy ustawia temp. na stałe 24stopnie(zaprogramowane fabrycznie)

zeby wyjąć silniczek v68 nie trzeba mieć zdjętego kokpitu, jest on nad tunelem srodkowym, wystarczy odkrecic tunele kierownicze nawiewu na nogi i wszystko jak na dloni

jesli ktos ma climatronic i zdjetą deskę rozdzielczą i chcialby przy okazji wymienic nagrzewnicę tak profilaktycznie to jesli ona nie przecieka to radze nie wymieniac- poza niemiłosierną gimnastyką i wieloma przekleństwami stracimy gaz z klimy(trzeba odkrecic rurki idące do parownika i w tym momencie gaz sie ulatnia- mozna ewentualnie isc do serwisu klimy - oni mogą spuscic do swojego urzadzenia i pozniej oddadzą za drobną opłątą)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości