Potrzebna ocena stanu zawieszenia po pomiarze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Potrzebna ocena stanu zawieszenia po pomiarze
Witam, wyniki pomiarów auta znajomego przód (L/P):
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy +7o20' +7o34'
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy +5o39' +13o42' !!! tego się chyba nie koryguje?
Pochylenie -0o18' -0o30' skorygowano na -0o25' -0o27'
zbieżność +0o24' +0o24' skorygowano na 0o00' 0o00'
zbieżność całkowita +0o48' skorygowano na 0o00
Przed pomiarem demontaż do wymiany łożysk przód!
Nie wiem jak odbywała się korekcja. Uszkodzenie którego elementu może powodować pomiar oznaczony na grubo?! Czy to uszkodzona zwrotnica? Na pierwszy rzut oka nie widzę uszkodzeń. Zawias był nie ruszany od nowości. Auto żle prowadziło się w zakrętach przed korekcją, po korekcji w zakrętach lepiej, ale myszkuje po drodze głównie nierównej, czasem konieczna korekcja jak przy luzach w maglownicy, bardzo wkurzające, w zawieszeniu nie stwierdzono luzów!
tył:
Pochylenie -1o23' -1o34'
zbieżność +0o18' +0o21' powinno być +0o10'
zbieżność całkowita +0o38' powinno być +0o20'
Wymieniać tuleje tylnej belki?
Prosimy o rady!
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy +7o20' +7o34'
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy +5o39' +13o42' !!! tego się chyba nie koryguje?
Pochylenie -0o18' -0o30' skorygowano na -0o25' -0o27'
zbieżność +0o24' +0o24' skorygowano na 0o00' 0o00'
zbieżność całkowita +0o48' skorygowano na 0o00
Przed pomiarem demontaż do wymiany łożysk przód!
Nie wiem jak odbywała się korekcja. Uszkodzenie którego elementu może powodować pomiar oznaczony na grubo?! Czy to uszkodzona zwrotnica? Na pierwszy rzut oka nie widzę uszkodzeń. Zawias był nie ruszany od nowości. Auto żle prowadziło się w zakrętach przed korekcją, po korekcji w zakrętach lepiej, ale myszkuje po drodze głównie nierównej, czasem konieczna korekcja jak przy luzach w maglownicy, bardzo wkurzające, w zawieszeniu nie stwierdzono luzów!
tył:
Pochylenie -1o23' -1o34'
zbieżność +0o18' +0o21' powinno być +0o10'
zbieżność całkowita +0o38' powinno być +0o20'
Wymieniać tuleje tylnej belki?
Prosimy o rady!
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 20:05 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Będzie związane z katem pochylenia koła. Poprostu os zwrotnicy jest wzgledem pionu wyprzedzona, czyli pochylona górą ku tyłowi samochodu, a pochylenie osi zwrotnicy jest w kierunku poprzecznym.Jacek75 pisze:Pochylenie osi sworznia zwrotnicy
[ Dodano: Wto Sty 26, 2010 20:45 ]
A czy to coś da? Przecież belka jest jedną częścia z wahaczami, wiec zbieżność się nie zmieni?Jacek75 pisze:Wymieniać tuleje tylnej belki?
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Dzieki za odzew!
MK4 1.4 16V 2002, nie znam się kompletnie na zawieszeniach, pomiary na mogilskiej na przeciwko komendy.
to znaczy że co może być uszkodzone i po której stronie? wahacz, krzywy amor? ponoc była jakaś wieksza dziura zaliczona i szumiało łożysko wg. mechanika prawy przód, wymieniono najpierw oba i potem wlaściciel zdecydował o sprawdzeniu zbiezności, (po wymianie kierownica była lekko przestawiona przy kołach na wprost chyba w lewą stronę)stonefree pisze:Będzie związane z katem pochylenia koła. Poprostu os zwrotnicy jest wzgledem pionu wyprzedzona, czyli pochylona górą ku tyłowi samochodu, a pochylenie osi zwrotnicy jest w kierunku poprzecznym.
MK4 1.4 16V 2002, nie znam się kompletnie na zawieszeniach, pomiary na mogilskiej na przeciwko komendy.
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 22:57 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Aż tak nie znam się na zawieszeniach, nie jestem diagnostą niestety. Wydaje mi się natomiat,że jeżeli kat pochylenia koła i zbieżność są w normie, a auto dobrze sie prowadzi i nic się nie dzieje, to nie ma co dociekać.Jacek75 pisze:to znaczy że co może być uszkodzone i po której stronie?
[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 22:33 ]
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
po pierwsze mam pytanie jak skorygowano pochylenie koła?
po drugie ten kąt jest zawarty pomiędzy pionem a kolumną amortyzatora patrząc od przodu. Oczywiście jest nieregulowany tak jak i pochylenie koła, wyprzedzenie. Regulowana jest tylko zbieżność. To jest oczywiście teoria. Pochylenie można zmieniać luzem na sworzniu oraz sankami to ostatnie wykluczam.
Za zły kąt może odpowiadać bardzo wiele czynników. Tak jak piszesz amortyzator, górne mocowanie amortyzatora, czy zwrotnica (mało prawdopodobne).
Moim zdaniem trzeba zrobić tak:
-sprawdzić amortyzator, czy jest sprawny, czy tłoczysko i on cały jest prosty, czy mają te same numery seryjne oba.
-sprawdzić mocowanie amortyzatora do zwrotnicy, czy został właściwie zamocowany.
-sprawdzić sprężynę czy jest cała i ta sama co z drugiej strony.
Niestety może to nie przynieść efektów i najlepiej będzie po prostu sprawdzić na nowych elementach z możliwością oddania (też trudno załatwić).
Mechanicy nie lubią podejmować się takich napraw, chyba że mają przyzwolenie na wymianę:P
po drugie ten kąt jest zawarty pomiędzy pionem a kolumną amortyzatora patrząc od przodu. Oczywiście jest nieregulowany tak jak i pochylenie koła, wyprzedzenie. Regulowana jest tylko zbieżność. To jest oczywiście teoria. Pochylenie można zmieniać luzem na sworzniu oraz sankami to ostatnie wykluczam.
Za zły kąt może odpowiadać bardzo wiele czynników. Tak jak piszesz amortyzator, górne mocowanie amortyzatora, czy zwrotnica (mało prawdopodobne).
Moim zdaniem trzeba zrobić tak:
-sprawdzić amortyzator, czy jest sprawny, czy tłoczysko i on cały jest prosty, czy mają te same numery seryjne oba.
-sprawdzić mocowanie amortyzatora do zwrotnicy, czy został właściwie zamocowany.
-sprawdzić sprężynę czy jest cała i ta sama co z drugiej strony.
Niestety może to nie przynieść efektów i najlepiej będzie po prostu sprawdzić na nowych elementach z możliwością oddania (też trudno załatwić).
Mechanicy nie lubią podejmować się takich napraw, chyba że mają przyzwolenie na wymianę:P
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Witam, kolejne wyniki pomiarów w zestawieniu ze starymi
przód: (pierwszy pomiar i korekcja) (drugi pomiar i korekcja) dane właściwe
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
L +7o20' nie korygowalne +7o44' po korekcie +8o03' +7o50' +-0o30'
P +7o34' nie korygowalne +7o51' po korekcie +7o25'
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy bez regulacji:
L +5o39' nie korygowalne +14o36' po korekcie +14o22' brak
P +13o42' nie korygowalne +14o24' po korekcie +14o33'
Pochylenie koła:
L -0o18' po korekcie -0o25' -0o31' po korekcie -0o37' -0o33' +-0o30'
P -0o30' po korekcie -0o27' -0o19' po korekcie -0o15'
zbieżność:
L +0o24' skorygowano na 0o00' -0o02' po korekcie +0o02' +0o00' +-0o05'
P +0o24' skorygowano na 0o00' -0o04' po korekcie +0o01'
zbieżność całkowita:
+0o48' skorygowano na 0o00' -0o07' po korekcie +0o02' +0o00' +-0o10'
przesunięcie kół bez regulacji:
brak +0o06' po -0o04' brak
kąt sumaryczny 20o bez regulacji:
brak +14o10' po +13o47' brak
+13o58' po +14o17'
tył:
Pochylenie:
L -1o23' nie korygowalne -1o20' po korekcie -1o29' -1o27' +-0o10
P -1o34' nie korygowalne -1o40' po korekcie -1o32'
pochylenie koła maks. róznica:
brak +0o19' po korekcie +0o03' 0o30'
zbieżność:
L +0o18' niekorygowalne +0o23' po korekcie +0o14' +0o13' +-0o05'
P +0o21' niekorygowalne +0o07' po korekcie +0o15'
zbieżność całkowita:
+0o38' niekorygowalne +0o30' po korekcie +0o30' +0o25' +-0o10'
przesunięcie kół bez regulacji:
brak -0o03' po korekcie -0o03' brak
geometryczna oś jazdy:
brak -0o08' po korekcie +0o00' +0o00' +-0o20'
i co wy na to? zasadniczo ASO stwierdziło, że poza zakresem tolerancji był tył (zbieżność połówkowa i pochylenie prawego).
przód: (pierwszy pomiar i korekcja) (drugi pomiar i korekcja) dane właściwe
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
L +7o20' nie korygowalne +7o44' po korekcie +8o03' +7o50' +-0o30'
P +7o34' nie korygowalne +7o51' po korekcie +7o25'
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy bez regulacji:
L +5o39' nie korygowalne +14o36' po korekcie +14o22' brak
P +13o42' nie korygowalne +14o24' po korekcie +14o33'
Pochylenie koła:
L -0o18' po korekcie -0o25' -0o31' po korekcie -0o37' -0o33' +-0o30'
P -0o30' po korekcie -0o27' -0o19' po korekcie -0o15'
zbieżność:
L +0o24' skorygowano na 0o00' -0o02' po korekcie +0o02' +0o00' +-0o05'
P +0o24' skorygowano na 0o00' -0o04' po korekcie +0o01'
zbieżność całkowita:
+0o48' skorygowano na 0o00' -0o07' po korekcie +0o02' +0o00' +-0o10'
przesunięcie kół bez regulacji:
brak +0o06' po -0o04' brak
kąt sumaryczny 20o bez regulacji:
brak +14o10' po +13o47' brak
+13o58' po +14o17'
tył:
Pochylenie:
L -1o23' nie korygowalne -1o20' po korekcie -1o29' -1o27' +-0o10
P -1o34' nie korygowalne -1o40' po korekcie -1o32'
pochylenie koła maks. róznica:
brak +0o19' po korekcie +0o03' 0o30'
zbieżność:
L +0o18' niekorygowalne +0o23' po korekcie +0o14' +0o13' +-0o05'
P +0o21' niekorygowalne +0o07' po korekcie +0o15'
zbieżność całkowita:
+0o38' niekorygowalne +0o30' po korekcie +0o30' +0o25' +-0o10'
przesunięcie kół bez regulacji:
brak -0o03' po korekcie -0o03' brak
geometryczna oś jazdy:
brak -0o08' po korekcie +0o00' +0o00' +-0o20'
i co wy na to? zasadniczo ASO stwierdziło, że poza zakresem tolerancji był tył (zbieżność połówkowa i pochylenie prawego).
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Teraz po odwiedzinach u kilku diagnostów to tylko się zastanawiam czy możliwe są takie rozbieżności, czy może któryś z panów nie wziął pod uwagę np. sprawdzenia ciśnienia w oponach.
W załaczniku dla lepszego oglądania jeszcze raz zestawienie pomiarów w xls.
Panowie badali zawieszenie dość dokładnie - wykryto wygiętą śrubę lewego łącznika (do wahacza)
Na uwagę o tym, że zaczęło się tłuc okolice prawego koła przy skręcie w lewo na krawężnik, nic nie znaleziono.
1. Czy to auto jest może po przejściach (biorąc pod uwagę przeciwne odchyłki lewe-prawe koło)?
2. Czy fakt zmian w ustawieniach na przestrzeni 3 miesięcy należy zrzucić na karb stanu dróg czy może na słabość nieruszanego 7 letniego zawieszenia i gum w zawieszeniu?
3. Są wolne ograniczone zasoby finansowe, właściciel pyta co zmieniać? Ja proponuje zdjąć wahacze obejrzeć i wymienić tuleje oraz sworznie.
W załaczniku dla lepszego oglądania jeszcze raz zestawienie pomiarów w xls.
Panowie badali zawieszenie dość dokładnie - wykryto wygiętą śrubę lewego łącznika (do wahacza)
Na uwagę o tym, że zaczęło się tłuc okolice prawego koła przy skręcie w lewo na krawężnik, nic nie znaleziono.
1. Czy to auto jest może po przejściach (biorąc pod uwagę przeciwne odchyłki lewe-prawe koło)?
2. Czy fakt zmian w ustawieniach na przestrzeni 3 miesięcy należy zrzucić na karb stanu dróg czy może na słabość nieruszanego 7 letniego zawieszenia i gum w zawieszeniu?
3. Są wolne ograniczone zasoby finansowe, właściciel pyta co zmieniać? Ja proponuje zdjąć wahacze obejrzeć i wymienić tuleje oraz sworznie.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
tak na wstępie, sam fakt ze panowie przed przystąpieniem do ustawienia geometrii nie wyregulowania ciśnienia w oponach źle o nich świadczy.
czyli tłucze się tylko przy wjeździe na krawężnik?
sworzeń - ale podejrzewam ze umieją go sprawdzić
końcówka - jak wyżej
amortyzator lub górne mocowanie
guma stabilizatora
podpora listwy w przekładni kierowniczej, wbrew pozorom częsty problem
czyli tłucze się tylko przy wjeździe na krawężnik?
sworzeń - ale podejrzewam ze umieją go sprawdzić
końcówka - jak wyżej
amortyzator lub górne mocowanie
guma stabilizatora
podpora listwy w przekładni kierowniczej, wbrew pozorom częsty problem
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
ha, dzięki za pomoc, oględziny sugerują raczej końcówkę (sprawiała wrażenie zapieczonej, po kilku *#cenzura#* ręką było ok.) albo tą listwę przekładni (nie oglądalismy)
Sworzeń brak luzów i uszkodzeń, gumy stabilizatora jak nówki, górne mocowanie zachowuje się jak na lewym kole brak widocznych śladów. Odgłos mi raczej przypomina drążek.
Myślałem, że wynik pomiarów coś rzuci światło. Dodatkowo zwróćcie uwagę, że u prywaciarza dostaliśmy inne dane regulacyjne niż w ASO.
Sworzeń brak luzów i uszkodzeń, gumy stabilizatora jak nówki, górne mocowanie zachowuje się jak na lewym kole brak widocznych śladów. Odgłos mi raczej przypomina drążek.
Myślałem, że wynik pomiarów coś rzuci światło. Dodatkowo zwróćcie uwagę, że u prywaciarza dostaliśmy inne dane regulacyjne niż w ASO.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 133 gości