Katalizator vs spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dr Richie
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
- Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
- Kontakt:
Katalizator vs spalanie
Mam MK2 1.8 RP i w książce obsługi pojazdu są tabele porównawcze odnośnie spalania. Zauważyłem, że te same silniki, ale bez kat'a palą mniej (o ile znam niemiecki są na gaźniku) więc czegoś tu nie kumam do końca.
Wypowiedzcie się na ten temat, bo ostatnia fura jaką się bujałem, to był diesel, a ostatnia benzyna, to był 126p, więc zupełnie inna bajka...
Pytam, bo mam zamiar zastąpić kat'a zwykłą rurą i na dodatek zapodać sprytnie stożek na dolocie, bo wejście do filtra jest śmiesznie małe 20-25mm z filtra do układu wtryskowego ma na oko 40-50mm.
Co o tym sądzicie?
Tylko mi nie piszcie żebym podlał to coś benzyną i podpalił
Wypowiedzcie się na ten temat, bo ostatnia fura jaką się bujałem, to był diesel, a ostatnia benzyna, to był 126p, więc zupełnie inna bajka...
Pytam, bo mam zamiar zastąpić kat'a zwykłą rurą i na dodatek zapodać sprytnie stożek na dolocie, bo wejście do filtra jest śmiesznie małe 20-25mm z filtra do układu wtryskowego ma na oko 40-50mm.
Co o tym sądzicie?
Tylko mi nie piszcie żebym podlał to coś benzyną i podpalił
był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
moze dlatego, ze w nowszych samochodach sonda lambda jest za katalizatorem, a w starszych przed (np w VW Golf II). Nie widze innego zwiazku pomiedzy katalizatorem a zuzyciem paliwa.guli pisze:Felicja po wywaleniu kata odrobinę zyskała na mocy, dość poważnie na hałasie i naprawdę dużo na zużyciu paliwa. Jak masz sprawny katalizator to odradzam demontaż
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
właśnie jak to jest, chce zyskać, załózmy 5kucy, i podniesc deko momęt, czy jak wywale kat/przebije, to zyska na mocy??
czy spalanie wzrośnie?? jak ze sterowaniem gaznika bo jest sterowany przez sąde przed katem w kolektorze wydechowym i czy spaliny nie przyspieszą bo kat zwalnia? ktoś to robił w silniku 1.6PN? wiem ze mój jest sprawny, tzn ze na testach pierwszego rpzegladui w polsce w lipcu miał stęzenie takie jaki epowinien, czyli poniżej sporo dopuszczalnego.
co myslicie? albo go poprostu wymątować i zastąpić narazie rurką i zobaczyc bez niszczenia? jalk ktos ma jakieś info to prosze o dane, ale realne a nie dybanie.
pozdro i czekam z niecierpliwoscią:>
aha, ejszcze jedno, jak to sie ma do głośnosci samego samochodu?? bo też w sumie istotna sprawa
czy spalanie wzrośnie?? jak ze sterowaniem gaznika bo jest sterowany przez sąde przed katem w kolektorze wydechowym i czy spaliny nie przyspieszą bo kat zwalnia? ktoś to robił w silniku 1.6PN? wiem ze mój jest sprawny, tzn ze na testach pierwszego rpzegladui w polsce w lipcu miał stęzenie takie jaki epowinien, czyli poniżej sporo dopuszczalnego.
co myslicie? albo go poprostu wymątować i zastąpić narazie rurką i zobaczyc bez niszczenia? jalk ktos ma jakieś info to prosze o dane, ale realne a nie dybanie.
pozdro i czekam z niecierpliwoscią:>
aha, ejszcze jedno, jak to sie ma do głośnosci samego samochodu?? bo też w sumie istotna sprawa
Mk3 GTI 16V ABF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości