Rytmiczne stukanie, trzepanie całym autem.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Rytmiczne stukanie, trzepanie całym autem.
Witam.
Co może być powodem/co sprawdzić w związku z następującym objawem: Wraz z przyśpieszaniem od około 10 km/h wzwyż, zaczyna coś rytmicznie stukać, szybciej wraz ze wzrostem prędkości i jak puszczam pedał gazu a auto hamuje silnikiem. Przy 80/90 km/h czuć jak telepie się całe auto i gałka zmiany biegów. Stukanie nie zależy od obrotów silnika, po zrzuceniu na luz to stukanie jest coraz wolniejsze i ustaje, potrafi stuknąć kilka razy jak wpadnę w jakieś koleiny/nierówności. Najbardziej stuka kiedy przyśpieszam, mniej kiedy hamuje silnikiem. Co ciekawe nie stuka podczas łuków w lewo tylko podczas jazdy na prost i łuków w prawo, wydaje mi się też że stuka w okolicach lewego przedniego koła choć głowy nie daję uciąć.
Przegub raczej nie - myślę, że najpierw stukałoby przy przyśpieszaniu na skręconych kołach a u mnie zaczeło się nagle. Może krzyżak, poduszki - jak po sprawdzić? Może macie jeszcze jakieś pomysły?
Co może być powodem/co sprawdzić w związku z następującym objawem: Wraz z przyśpieszaniem od około 10 km/h wzwyż, zaczyna coś rytmicznie stukać, szybciej wraz ze wzrostem prędkości i jak puszczam pedał gazu a auto hamuje silnikiem. Przy 80/90 km/h czuć jak telepie się całe auto i gałka zmiany biegów. Stukanie nie zależy od obrotów silnika, po zrzuceniu na luz to stukanie jest coraz wolniejsze i ustaje, potrafi stuknąć kilka razy jak wpadnę w jakieś koleiny/nierówności. Najbardziej stuka kiedy przyśpieszam, mniej kiedy hamuje silnikiem. Co ciekawe nie stuka podczas łuków w lewo tylko podczas jazdy na prost i łuków w prawo, wydaje mi się też że stuka w okolicach lewego przedniego koła choć głowy nie daję uciąć.
Przegub raczej nie - myślę, że najpierw stukałoby przy przyśpieszaniu na skręconych kołach a u mnie zaczeło się nagle. Może krzyżak, poduszki - jak po sprawdzić? Może macie jeszcze jakieś pomysły?
Wzrokowo zobaczysz czy wszystko z nią jest ok . Będzie widać pęknięcia itp...h2so4 pisze:Jak sprawdzę poduszki?
Sprzęgło "bierze" na takim samym poziomie jak zawsze, znasz jakiś inny sposób na jego sprawdzenie poza wykręcaniem i jego oględzinami?
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
A Można jakoś sprawdzić który to? Szarpałem półośkami - niby żaden niema luzu promieniowego ale gdy szarpałem tym który był dokręcony, cichutko stukał.
Podobno każdy golf pow 70 koni ma pierścień tłumiący na dłuższej półosi - mój ma 75 koni, takie lekkie wytłoczenie jakby pod ten pierścień widzę ale go tam niema i wydaje mi sie że nigdy nie było - nie wiem, może to ma związek.
W celu sprawdzenia może po prostu wyjąć te przeguby i sprawdzić jak się kręcą?
Co jeszcze, wyciągnę półoś ze skrzynie nie ruszając piasty i zbieżności zarazem?
Na allegro przeguby wewnętrzne kosztują niecałe 60 zł wiec kupie (ale czy w zestawie jest ten pierścień o którym piszesz - aukcja z wewnętrznymi ale zdjęcia gość ma zewnętrznych, dlatego pytam). Czy jest różnice w wenętrzych przegubach na prawą i lewą stronę? Chce kupic jeden w ciemno bo zanim przyjdzie z all to mnie zima zastanie i zastanawiam się czy jeden i ten sam będzie pasował do krótkiej i długiej półosi?
Podobno każdy golf pow 70 koni ma pierścień tłumiący na dłuższej półosi - mój ma 75 koni, takie lekkie wytłoczenie jakby pod ten pierścień widzę ale go tam niema i wydaje mi sie że nigdy nie było - nie wiem, może to ma związek.
W celu sprawdzenia może po prostu wyjąć te przeguby i sprawdzić jak się kręcą?
Co jeszcze, wyciągnę półoś ze skrzynie nie ruszając piasty i zbieżności zarazem?
Na allegro przeguby wewnętrzne kosztują niecałe 60 zł wiec kupie (ale czy w zestawie jest ten pierścień o którym piszesz - aukcja z wewnętrznymi ale zdjęcia gość ma zewnętrznych, dlatego pytam). Czy jest różnice w wenętrzych przegubach na prawą i lewą stronę? Chce kupic jeden w ciemno bo zanim przyjdzie z all to mnie zima zastanie i zastanawiam się czy jeden i ten sam będzie pasował do krótkiej i długiej półosi?
odświeżam temat, tez miałem podobny problem w moim mk3 1.9D, od momentu kiedy auto ruszyło coś pukało z prawej strony, im szybciej tym szybszy był stukot, podniosłem przód auta i kiedy kręciłem prawym kołem w pewnym momencie coś stawiało spory opór i był słyszalny ten trzask (pojedynczy stuk), ale jako, że nie miałem bardzo czasu, możliwości i zbyt dużych umiejętności to odstawiłem gofera do mechanika, ten mi powiedział, że to przegub zewnętrzny skasował mnie na 150zł no i było w sumie dobrze, ale teraz po 2 miesiącach wczoraj znów zaczęło stukać, to może być ten sam przegub? czy może na coś innego stawiać?
dodam, że puka cały czas jak auto jest w ruchu, niezależnie od tego czy jest na luzie czy na biegu przy wciśniętym sprzęgle tez słychać, na wstecznym też puka, przy skręcaniu się jakby nasila trochę.
dodam, że puka cały czas jak auto jest w ruchu, niezależnie od tego czy jest na luzie czy na biegu przy wciśniętym sprzęgle tez słychać, na wstecznym też puka, przy skręcaniu się jakby nasila trochę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości