Zmiana gaźnika z 2EE na 2E2,E3 w silniku 1.6 PN mkII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pitekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn gru 19, 2005 00:14
Lokalizacja: Olsztyn

Zmiana gaźnika z 2EE na 2E2,E3 w silniku 1.6 PN mkII

Post autor: pitekk » pn mar 20, 2006 10:32

Kombinuję sobie czy czasem nie wymienić mojego nieszczęsnego ecotronica na zwykły gaźnior, z tym niby wszystko jest ok ale samochód jakby jakiś taki zamulony, aż się boję myśleć jak by to było na gazie ;( i do tego doi jak głupi, w sumie tyle samo na trasie co i w mieście. Do tego lekko kuleją wolne obroty i czasami zdarza mu się gasnąć. Ktoś z was robił już taki manewr? obejdzie się bez wymiany kolektora ssącego?, dużo z tym roboty? czy będzie dużo zmian w instalacji elektrycznej? Jak ktoś coś wie to proszę się podzielić info.
Pozdro.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 20, 2006 11:26

A probowales zdiagnozowac bo musisz miec cos zwalone, niekoniecznie gaznik ;) - moj PN rocznik 1990 - zaraz po przywozce od germanca poszed 165 na zimowkach w 5 osob na 4 biegu bez najmniejszego problemu (dokladnie jak w instrukcji) a ma 187tys. Ile masz przejechane ?? Moze ci sie posypal katalizator ?? One lubia padac przy ok 200 tys - wtedy z golfiaka robi sie straszny mulek, mimo ze cala reszta jest OK. Dobry spec od wydechu potrafi ci to zdiagnozowac. Jesli to gaznik no to rzeczywiscie klops, wtedy mozna jeszcze szukac uzywanych czesci, no albo rzeczywiscie wymiana :bigok:


TDPower

pitekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn gru 19, 2005 00:14
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pitekk » pn mar 20, 2006 12:26

a jak samemu sprawdzić czy to katalizator? można go wypiąć całkiem z układu i wtedy sprawdzić jak auto leci? na zegarku mam ponad 160 tysiaków ale może być koło albo i ponad 200 tysi.



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn mar 20, 2006 12:55

:bigok: witam :bigok:
też mam PN i nie narzekam w przeciwieństwie do prawie wszystkich na tym forum
jeżdże nim od 2002 po tym jak został sprowadzony z niemiec miał przejechane 140 tyś teraz ma jakeś ok 200 tyś. bo od jakiś 2 latek mało jeżdze ale zagazowałem go w 2003 i jak dotąd wszystko ok. faktycznie na gazie ciężko spalić gumę ale rozpędzi się do 160km/h a na benzynce poza tym że ma lepszego kopa to predkość max sie prawie nie zmienia. a tak w ogóle to nie rakieta tylko 1.6 zdławiona moc przez katalizator, ale nawet i bez niego widocznego polepszenia predkości lub przyśpiechy nie widać wiem bo mój katalizator jest już od roku pusty (bede tam wstawiał rurke). Nie ma co oczekiwać od takiego samochodu(to jest tylko solidny, zajebisty, nie psujący się golf II 1.6 PN, ale jak się chce naprawde poszaleć to trzeba sobie kupić golfa II gti G60 i wtedy jak bedzie mułowaty to można ponarzekać czemu jest mułowaty

teraz mały remoncik bede przeprowadzał (przewody, kopułka, popychacze,olej,uszczelnienie silnika, pobawie sie przy biegach aby lżej wchodziły) no i takie tam inne co wyskoczy.
nigdy mi nie nawalił gaźnik, silnik, skrzynia itp. tylko wymiany oleju, filtra, opony, hamulce itp. pierdoły
pozdro for all



pitekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn gru 19, 2005 00:14
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pitekk » pn mar 20, 2006 13:11

mosquito z tymi biegami to polecam gruszkę od mkIII mam taką, różnica kosmiczna biegi wchodzą jak w masełko ale mimo to każdy bieg jest wyczuwalny polecam a roboty ztym jakieś 30 sekund :)



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn mar 20, 2006 15:59

muszę sobie zrobić tylko czekam na chęci



Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Re: Zmiana gaźnika z 2EE na 2E2,E3 w silniku 1.6 PN mkII

Post autor: radwan » sob mar 25, 2006 12:40

pitekk pisze:Kombinuję sobie czy czasem nie wymienić mojego nieszczęsnego ecotronica na zwykły gaźnior, z tym niby wszystko jest ok ale samochód jakby jakiś taki zamulony, aż się boję myśleć jak by to było na gazie ;( i do tego doi jak głupi, w sumie tyle samo na trasie co i w mieście. Do tego lekko kuleją wolne obroty i czasami zdarza mu się gasnąć. Ktoś z was robił już taki manewr? obejdzie się bez wymiany kolektora ssącego?, dużo z tym roboty? czy będzie dużo zmian w instalacji elektrycznej? Jak ktoś coś wie to proszę się podzielić info.
Pozdro.
byłem dzis u mechanika i mowil ze przerobienie z gaźnika elektrycznego na zwykły nie jest zbyt dobre. Mówił ze auto sie zmuliło. Tez chce cos zrobic z gaznikiem.chyba zmienie go na ten sam typ ale w lepszym stanie.Znacie kogos kto zmienial PN na zywkły gaznik? ile kosztuje uzywany gaznik z PN-a?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 14:28

Witam panowie... uzywany 2E2 to koszt do 200 zl... jest z nim napewno mniej problemow :) informacje o zmuleniu na tym gazniku sa przesadzone... wystarczy sobie odpowiedziec na proste pytanie: dzlaczego RF na tym gazniku bez katalizatora ma 78 KM a PN ma 70 KM i ktory tu jest zmulony :)... do przerobki potrzebne jest jeszcze podstawka za ok 60 zl... i tu warto zajntwestowac w nowke... pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 26, 2006 14:40

KamilW pisze:do przerobki potrzebne jest jeszcze podstawka za ok 60 z
Przydałby się jeszcze sterowniczek od elektrozaworu siłownika 3-położeniowego odcinający mieszankę na luzie, ale mozna się obyć, były chyba tylko w 1,8
radwan pisze: Mówił ze auto sie zmuliło
trzeba by dobrać gaźnik 2e2 od tej samej pojemności silnika. Główne dysze od gaźników do 1,6 sa grubsze jak od 1,8, inna jest poza tym ilość paliwa wtryskiwana przez pompkę przyśpieszacza. 2E2 różnią się oznaczeniami. Tzn różna jest ostatnia litera za oznaczeniem numerycznym, albo jej niema (GU)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 15:28

jest specjalny zawor w kazdej wersji tego gaznika... tyle ze nie w kzazdej jest czujnik :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 421 gości