automatyczna skrzynia w vw golf 2. Jak to działa??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gimli_wej

automatyczna skrzynia w vw golf 2. Jak to działa??

Post autor: gimli_wej » pn sty 10, 2005 12:53

Prosił bym o małe wyjaśnienie obsługi automatycznej skrzyni biegów golfa 2. A mianowicie do czego służy pozycja "N", "1" i "2". Z góry dzięki!!



Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » pn sty 10, 2005 12:56

Nie mam automata, ale N to chyba luz, a biegi 1 i 2 sa przydatne jak coś ciągniesz, lub chcesz ostro przyspieszać...


FORD
Fix Or Repair Daily

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » pn sty 10, 2005 17:16

Posiadam automata :)

N - Neutral czyli luz
1, 2 - służą np. do wjazdu pod dużą górkę, 1 pod większą, a 2 pod mniejszą.



Awatar użytkownika
naughtyjurand
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: naughtyjurand » pn sty 10, 2005 17:35

moj starszy ma w Dodge'u automat, z tego co sie orientowalem to:
N - normal - luz, chodzi o to zeby mozna bylo cholowac samochod przy wylaczonym silniku
P - parking - to tak jak bys zostawil samochod na biegu, nie zjedzie z gorki.
D - drive - normalna praca skrzyni podczas jazdy (biegi sie zmieniaja same itd.)
1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol :D
2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3 :)
L - load (taka opcja jest w niektorych skrzyniach automatycznych) jest to tryb pracy skrzyni przy zaladowanym samochodzie (obciazonym na MAX'a) ale to sie chyba tylko spotyka w caravanach itd.
S - sport - wtedy skrzynia zmienia zmienia biegi przy bardzo wysokim momencie obrotowym, co po prostu daje czadu, ale spotkalem sie tez z innym oznaczeniem trybu sportowego wiec chyba to zalezy od producenta :)


HELL WAS FULL, SO I CAME BACK!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn sty 10, 2005 23:41

naughtyjurand pisze: 1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol :D
2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3 :)
Mała korekta:
2 - wymuszenie jazdy max na drugim biegu (samochód używa tylko 1 i 2)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości