Montaż tempomatu w MK4 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

spidermonkey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 02, 2009 23:50
Lokalizacja: warszawa - praga

Post autor: spidermonkey » sob lut 13, 2010 20:16

witam
a wie ktoś jak zdjąć kierownicę?? oczywiście tak żeby nic nie uszkodzić i żeby żadnych błędów nie wywaliło..
w ogóle wydaje mi się że kiedyś na forum widziałem pełny opis chyba w dziale FAQ jak założyć tempomat a teraz już tego nie widzę..a jak sądzę, przydałby się jeden spójny wątek na ten temat z opisem co i jak pokolei zrobić.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » sob lut 13, 2010 22:39

Zobacz na moje posty dotyczące tempomatu, jest tam pełny opis



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 13, 2010 23:05

Wiesiek74, w twoim BRU był tempomat czy zakładałeś? Masz licznik z MFA czy bez? Przeczytałem caly wątek i zastanawiam się jak to jest z tym montażem tempomatu w Mk5 bez komputera pokładowego - słyszałem że niemożliwe - prawda czy fałsz???

tu dostępna jest manetka tempomatu do Mk5 ale tylko wyposażonych w komputer pokladowy http://vwczesci.istore.pl/pl,product,35 ... dowym.html

[ Dodano: Sob 13 Lut, 2010 ]
OK, doczytałem że zakładałeś, ale miałeś licznik z MFA czy nie jest to wymagane?
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 23:25 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » sob lut 13, 2010 23:33

Panowie czy tempomat w VW Bora podłącza się tak samo jak w Golfie IV ?



Awatar użytkownika
kajot858
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 13, 2009 19:47
Lokalizacja: tarnów

Post autor: kajot858 » sob lut 13, 2010 23:38

tu masz opis jak to zrobić w passacie więc powinno być podobnie

"Opis dotyczy właściwie wszystkich typów kierownic stosowanych w passatach B4 i B5
(na zdjęciach: kierownica skórzana Passat B5 3BG)

Opis czynności:
- należy najpierw odpiąć klemę masową od akumulatora,
- wyciągnąć kierownicę (regulacja oddalenia) jak najbliżej do siebie ,
- przekręcić kierownicę o kąt 90°,

Z tyłu kierownicy po bokach są dwa otwory (widać je tylko po przekręceniu kierownicy).
W górny otwór włożyć płaski (15 cm) śrubokręt to otworu (śrubokręt musi wejść na długość około min 3 cm) następnie pociągnąć rączkę śrubokręta do góry (w kierunku podsufitki) tak aby zeskoczył zatrzask poduszki. Zatrzaski (czarny plastikowy na poduszce) są na sprężynce (foto 3) po odpowiednim pociągnięciu śrubokręta poduszka powinna lekko zeskoczyć z zatrzasku (tak na około 1,5 do 2 cm). Zawleczka sprężynująca to ta na zdjęciu(foto 4 i 5) którą właśnie odchylamy płaskim śrubokrętem.

Po obróceniu kierownicy o 180° powtórzyć czynności w drugim otworze.

Następnie odpinamy żółtą wtyczkę (foto 6) z gniazdka mechanizmu obrotowego (foto 7).
Do kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału które należy również odpiąć (wsuwki). Poduszkę należy odłożyć w bezpieczne suche miejsce.

Po zdjęciu poduszki odkręcamy śrubę (kluczem torsowym) i zaznaczamy flamastrem nie zmywalnym położnie kierownicy na wielowpuście (foto 1 i 5). Kierownica schodzi lekko z wielowpustu, śruba też jest przykręcona z średnią do odkręcenia potrzebny będzie nam podstawowy zestaw kluczy (tors, nasadka 10, przedłużka długa, grzechotka).

Obudowa manetek kierunkowskazów przykręcona jest na 3 śruby od spodu (dwie po bokach i jedna w części środkowej) i 2 od czoła górnej obudowy. Do odkręcenia potrzebny będzie nam długi (10-15 cm) śrubokręt krzyżakowy. Aby wyjąć dolną obudowę należy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy (foto 9).

Poniżej zamieściłem zdjęcia kostek i kabli idących do przełączników (manetek) i stacyjki"
tu masz link do strony
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1561

i jeszcze jedna str w języku ang facet zmienia kierownice z multifunkcyjnej na r32 trójramienną-może się przyda.. link poniżej
http://www.passatworld.com/forums/showt ... ol+install
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 23:38 przez kajot858, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » sob lut 13, 2010 23:47

Dzięki kolego ja to wiem. Zakładałem już w Golfie i Sharanie chodzi mi tylko o to czyBorze będzie identycznie jak w Golfie IV bo mam instrukcję do Golfa IV :) Dzięki za fatygę



greg

Post autor: greg » ndz lut 14, 2010 00:10

luki24 pisze:Panowie czy tempomat w VW Bora podłącza się tak samo jak w Golfie IV ?
tak samo



spidermonkey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 02, 2009 23:50
Lokalizacja: warszawa - praga

Post autor: spidermonkey » ndz lut 14, 2010 01:01

luki24 pisze:Zakładałem już w Golfie i Sharanie
panowie to może jakaś fotoporada się pojawi albo jakiś nowy post do FAQ bo dużo się pisze o tempomacie ale wszystko jest porozrzucane po różnych forach i niektóre informacje są rozbieżne. może ktoś kto dobrze zna temat napisałby coś takiego?
ja jestem na etapie zbierania informacji na temat montażu tego dobrodziejstwa i znalazłem takie tematy oprócz tego na naszym forum:
1 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40076
2 http://krzysztof-zaremba.fm.interia.pl/tempomat/
3 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10876.0
4 http://www.sgaf.de/node/253090
5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1932281#1932281
6 http://leonclub.pl/forum/login.php?redi ... cca18c6fb2

każdy z tych opisów różni sie nieznacznie od siebie, nie wiem czy to wynika z tego że dotyczy różnych samochodów-ale z drugiej strony maja identyczne manetki i wszystkie sa z grupy VAG..
stąd moja prośba do kogoś kto przerabiał już ten temat własnoręcznie żeby napisał jakiś FAQ krok po kroku. myślę że w związku z zainteresowaniem jakim cieszy się ten temat będzie to bardzo przydatne :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 19:49 przez spidermonkey, łącznie zmieniany 1 raz.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » ndz lut 14, 2010 10:50

Manetkę kupiłem D&G miałem komputer, a jak to wygłąda w przypadku braku kompa nie mam pojęcia :?:
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 10:58 przez Wiesiek74, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz lut 14, 2010 15:43

luki24, zagrywasz nie czysto. Pytasz się na forum a potem sprzedajesz zrobione wiązki na allegro wraz z opisem montażu - a opis wyciągasz od nas z forum pytając czy w tym czy w tamtym tak samo jest zrobione. Jak będziesz tak robił - odpowiedzi możesz dostawać też za kasę skoro to taki interes.
Aha - kup chociaż oryginalne wtyczki a nie to badziewie co masz na allegro



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » ndz lut 14, 2010 16:11

A widzieliście cwaniaka? :chytry:
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 16:35 przez tomek08, łącznie zmieniany 1 raz.


Tomek

greg

Post autor: greg » ndz lut 14, 2010 16:21

żeby nie było jakieś tam pomówienie - tu kopia wiadomosci
"Od: luki24
Do: greg
Wysłany: Dzisiaj 11:26
Temat: tempomat
Witam jeśli jesteś zainteresowany montażem tempomatu w swoim golfie IV to mogę polecić ten zestaw
http://allegro.pl/item923244945_tempoma ... udia6.html

Dostaniesz do niego szczegółową instrukcję podłączenia w skrzynce podszybia podobnie jak jest to opisane na forum. Wszystko idealnie pasuje opisane wyprowadzenia...!

Pozdrawiam "
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 16:34 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » ndz lut 14, 2010 17:11

Panowie nie robię z tego żadnego interesu. Sam przecież niedawno borykałem się z założeniem tempomatu w MK4 i wtedy sam kupowałem wiązki od kolesie a allegro za 44zł (sama wiązka). Jak założyłem dla siebie to wiecie jak to jest każdy ma jakiś znajomych. I zaraz każdy "to weź mi załóż" i ja jak idiota kupiłem kilka manetek i na wzór tej wiązki którą kupiłem zrobiłem wiązkę. Potem brat sprzedał auto i już jedna odpadła a dwóch się wycofało i zostałem z gołymi manetkami. Próbowałem sprzedać same manetki i nie szło więc pomyślałem że dołożę wiązki. Jakbym robiła jakąś masówkę to nie wystawiałbym po 2 szt tylko np po 10. A zresztą spójrzcie na cenę sprzedaje wszystko żeby się zwróciło z zyskiem 10zł manetki wiec to chyba mówi samo za siebie.
Więc proszę nie osądzajcie bo nie miałem złych zamiarów.



spidermonkey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 02, 2009 23:50
Lokalizacja: warszawa - praga

Post autor: spidermonkey » ndz lut 14, 2010 18:18

Ok skoro tak to wrzuć swój opis montażu tempomatu do działu FAQ wtedy będzie wiadomo sprawiedliwie-skorzystałeś z informacji z forum i dołączasz je do sprzedawanych przedmiotów to przynajmniej zamieść te inf zebrane do kupy tak żeby faktycznie inni mogli z nich skorzystać i będzie ok :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 244 gości