Stukiw silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maciejha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 14:35
Lokalizacja: Poznań

Stukiw silniku

Post autor: maciejha » sob lut 13, 2010 21:17

Witam.
Przejrzałem chyba wszystkie tematy związane ze stukami w silniku i nie znalazłem odpowiedzi więc pozwolę sobie zaciągnąć Waszej opinii w nowym temacie.
Mam mk3 z silnikiem 2,0 2E, po ostatnich mrozach pojawiło się stukanie na zimnym silniku.
Stuk delikatny miarowy występujący w zakresie obrotów ok 1200-2000 nie nasilający się przy gwałtownych zmianach obciążeń, ustępuje gdy olej osiągnie temperaturę ok 70stopni.
Łudziłem się że to popychacze bo przy odpalaniu było je ostatnio wyraźnie głośniej słychać dlatego je dzisiaj wymieniłem, nic to jednak nie dało.
Olej w silniku ok. mobil półsyntetyk wymieniany w listopadzie, dolewałem jeszcze między czasie.
Odma ok.
Ciśnienie oleju według wskazań kontrolek ok.
Ciśnienie w cylindrach- nie sprawdzałem zrobię to w poniedziałek.
Powiem tak: nie podejrzewam żeby to były panewki czy to główne czy korbowodowe bo przy takim stuku musiało by spaść ciśnienie oleju. Gdyby były to pierścieni znacznie wzrosło by zużycie paliwa i oleju i dźwięk był by też całkiem inny bardziej dzwoniący a mam twardawy stuk jaki i pogorszyły by się parametry.
Pytanka do was:
spotkaliście się z takim przypadkiem i co według was może go powodować?

czy przy zużyciu sworznia tłoka mogło by sobie właśnie tak postukiwać?

czy wtrysk może tak hałasować?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob lut 13, 2010 21:30

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90594
Moze z tego tematu cos sie dowiesz



maciejha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 14:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejha » sob lut 13, 2010 22:36

czytałem to i nie za wiele idzie się z tego dowiedzieć.
natomiast z odpowiedzi dziejo najbardziej pasuje mi:
Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
jednak z pewnym ale: nie słychać na wolnych obrotach a w przedziale 1200- 2000 na wyższych obrotach nie słychać jak i to że przy 1200 i 2000 częstotliwość według mnie jest taka sama.

Podejrzewam że skończy się na wyciągnięci silnika i rozebraniu go na czynniki pierwsze :(



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob lut 13, 2010 22:40

Poczekaj nie tak szybko niech inni koledzy o większej wiedzy się wypowiedzą



maciejha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 14:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejha » pn lut 15, 2010 23:20

nie macie pomysłów?? :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 383 gości