[mk3] wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
Mam pytanie odnosnie wymiany oleju, mam w swoim mk3 mobil 1 15w40 (mineralny), samochód na gaz przejechane ma 210tyś. silnik ABS 1,8 Czy mogę zmienić olej na półsyntetyk? Jedni mówią że nie bo zniszczy silnik, inni że lepiej zmienić? Jakieś rady?
Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Jak juz pisalem wczesniej ja zaryzykowalem... wlalem syntetyk i jestem zadowolony... oleju nie pije a jezdzi duzo fajniej i spalanie spadlo o 0,5 l... co do wymiany to jest to faktycznie loteria ale da sie to nieco uporzadkowac...
za wlasnosci czyszczace oleju odpowiada liczba TBN... jesli w nowym i starym oleju jest taka sama lub zblizona to nic sie nie powinno stac
jesli chodzi o lepkosc to wszystkie oleje 40 maja taka sama bez wzgledu czy to mineral czy zyntetyk
co do rozciekania sie silnika to jesli macie gdzies jakis drobny wyciek to moze on sie poglebic
ale jesli silnik jest suchy, nie bierze oleju, to wymiana na polsyntetyk czy syntetyk tylko wydluzy zycie silnika...
jedyne moje przykre doswiadczenie z olejem bylo jak przywiozlem fure z niemiec: wlalem polsyntetyk i zaczal brac olej... ale to dlatego ze nowy miakl znacznie wyzszy TBN a i gumki na zaworach nie byly pierwszej mlodosci a z pierscieni zgarniajacych zostaly same sprezynki... wymiana i bylo po klopocie... pozniej jeszcze wymienilem panewki i przy 700 obr / min mam cisnienie 2,5 bara... takze decyzja nalezy do ciebie... a co do tej kontrolki to tez ci napisalem posta... jak chcesz to opisze ci dokladnie jak sprawdzic obwod. pozdrawiam
za wlasnosci czyszczace oleju odpowiada liczba TBN... jesli w nowym i starym oleju jest taka sama lub zblizona to nic sie nie powinno stac
jesli chodzi o lepkosc to wszystkie oleje 40 maja taka sama bez wzgledu czy to mineral czy zyntetyk
co do rozciekania sie silnika to jesli macie gdzies jakis drobny wyciek to moze on sie poglebic
ale jesli silnik jest suchy, nie bierze oleju, to wymiana na polsyntetyk czy syntetyk tylko wydluzy zycie silnika...
jedyne moje przykre doswiadczenie z olejem bylo jak przywiozlem fure z niemiec: wlalem polsyntetyk i zaczal brac olej... ale to dlatego ze nowy miakl znacznie wyzszy TBN a i gumki na zaworach nie byly pierwszej mlodosci a z pierscieni zgarniajacych zostaly same sprezynki... wymiana i bylo po klopocie... pozniej jeszcze wymienilem panewki i przy 700 obr / min mam cisnienie 2,5 bara... takze decyzja nalezy do ciebie... a co do tej kontrolki to tez ci napisalem posta... jak chcesz to opisze ci dokladnie jak sprawdzic obwod. pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości