dziwne tyrk tyrk tyrk dochodzące z okolic nawiewu na szybę

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaras99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn paź 12, 2009 09:30
Lokalizacja: Głogówek/Kędzierzyn
Kontakt:

dziwne tyrk tyrk tyrk dochodzące z okolic nawiewu na szybę

Post autor: jaras99 » pt lut 12, 2010 18:56

witam.
Mam problem z bardzo denerwującym tyrkotaniem (odgłos bardzo podobny do kołowrotka wętki :jezor: tylko w zwolnionym tempie,albo jak "koło fortuny"-oldschoolowy teleturniej TVP). Dochodzi z okolic nawiewu na szybę. Jak jadę wolno to nie słychać nic, jak już jest około 60km/h to zaczyna tyrkotać. Zauważyłem, że jak włączę obieg wewnętrzny uciążliwe tyrkanie ustaje. Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym tkwi problem?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » pt lut 12, 2010 19:05

Pewnie chałasuje silniczek V71 odpowiedzialny za obieg otwarty zamknięty ale jeżeli przełączanie obiegu dziala to wszystko oki



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lut 12, 2010 19:22

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303063 - tu jest napisane jak zdiagnozować Climatronic
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144660 temat dotyczący problemu z V71



Awatar użytkownika
jaras99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn paź 12, 2009 09:30
Lokalizacja: Głogówek/Kędzierzyn
Kontakt:

Post autor: jaras99 » pt lut 12, 2010 20:28

Qto, dzięki za info. przeczytałem cały wątek i raczej nie znalazłem odpowiedzi. Nie mam klimatronika,tylko manualna klime, ale pewnie mechanizm jest ten sam. Jak wyciągne filtr kabinowy i zamykam otwieram obieg wewntrz. to wszystko lata jak należy. w pozycji obiegu zewnetrznego płetwa jest pionowo(nie tam jakoś pochyło czy coś) w pozycji obiegu wewnetrnego płetwa sie kładzie. Wniosek taki, że to nie silniczek. Więc co może tyrczeć?? a może silniczek zaczyna sie zacierac?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » pt lut 12, 2010 20:49

Pewnie na obiegu zewnętrznym silniczek się nie rozłącza i dlatego słychać tyrkotanie , raczej się nie zatrze . Najczęstsza usterka V71 to zerwanie plastykowego trybika na osi silniczka ale jezeli steruje obiegami to jest oki



Awatar użytkownika
jaras99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn paź 12, 2009 09:30
Lokalizacja: Głogówek/Kędzierzyn
Kontakt:

Post autor: jaras99 » sob lut 13, 2010 15:40

wojtas46, to w takim razie co mogę zrobić żeby przestało tyrkotać?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob lut 13, 2010 16:54

jaras99 pisze:wojtas46, to w takim razie co mogę zrobić żeby przestało tyrkotać?
Przecież dostałeś linki od kolegi Qto - przeczytaj cały wątek a nie 2 pierwsze posty --- trzeba wyciągnąć mechanizm w którym siedzi silniczek - i wkleić zębatkę - która pewnie skacze po prowadzeniu.

Miłej lektury :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob lut 13, 2010 17:19

Haki pisze:
jaras99 pisze:wojtas46, to w takim razie co mogę zrobić żeby przestało tyrkotać?
Przecież dostałeś linki od kolegi Qto - przeczytaj cały wątek a nie 2 pierwsze posty --- trzeba wyciągnąć mechanizm w którym siedzi silniczek - i wkleić zębatkę - która pewnie skacze po prowadzeniu.

Miłej lektury :bigok:
Dokladnie tak , masz tam dokładny opis jak to wszystko rozebrać i co zrobic



Awatar użytkownika
jaras99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn paź 12, 2009 09:30
Lokalizacja: Głogówek/Kędzierzyn
Kontakt:

Post autor: jaras99 » ndz lut 14, 2010 13:38

wojtas46 pisze: Najczęstsza usterka V71 to zerwanie plastykowego trybika na osi silniczka ale jezeli steruje obiegami to jest oki
więc jak? rozbierać

Silniczek steruje normlanie obiegami, działa poprawnie. to znaczy tak czy inaczej w nim tkwi problem?
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 13:39 przez jaras99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz lut 14, 2010 14:48

jaras99 pisze:
wojtas46 pisze: Najczęstsza usterka V71 to zerwanie plastykowego trybika na osi silniczka ale jezeli steruje obiegami to jest oki
więc jak? rozbierać

Silniczek steruje normlanie obiegami, działa poprawnie. to znaczy tak czy inaczej w nim tkwi problem?

Wytargaj filtr kabinowy - a 2 osoba niech przełącza obiegami.
Jak klapa nie chodzi w pełnym zakresie - to już masz opisane co robić.

Poczytaj - popatrz na fotki i do dzieła == PROSTE ??


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 441 gości