Chrobotanie... pasek wielorowkowy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Chrobotanie... pasek wielorowkowy.

Post autor: Progresywny » pt lut 12, 2010 18:32

Witam Panow. Ostatnio zauważyłem w moim mk4 dziwny pisk/chrobotanie? Dzieje sie to zaraz po uruchomieniu silnika (najczesciej jak jest zimny) a kiedy pochodzi z 5 min-przestaje i jest cisza.
Otworzylem maske, zajrzalem, posluchalem i ten "dzwiek" wydobywa sie od paska alternatora w tym kierunku. I tutaj jest pytanie czy to o niego chodzi? czy jakis mechanizm szwankuje i pasek sie ściera nierownomiernie? (zdj niżej :dol: ):/
Dodam, że wymieniłem tą rolkę na alternatorze jakies 2 miesiace temu (zatarła sie) ale paska nie bo mechanik stwierdzil ze pasek jest dobry, wiec zostal.

Podeślę fotkę, moze ona coś ułatwi w tej sprawie.

ZWRÓĆCIE UWAGĘ NA PASEK (jak to wygląda) :chytry:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c44 ... 758a6.html
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 16:58 przez Progresywny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 12, 2010 18:33

jak piszczy to polej go wodą - na 100% sprawdzisz czy to on piszczy



oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » pt lut 12, 2010 18:49

Czasy wymiany samej rolki sie skonczyły , wymienia sie cały kąplet bo nowe czesci sie układajka do paska i układaja sie razem. Ale moze juz łozysko alternatora nie daje rady


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » pt lut 12, 2010 23:27

Dzis odpaliłem go zimnego i zrobiłem tak jak kolega mettenos napisal.Zaraz po rozruchu polałem go wodą i nagle>>> CISZA. Wiec mam rozumiec ze pasek do wymiany? :chytry: ślizga sie?

Ale ja na pasku nie widzę zadnych pęknięć itd... Moze on jest za slabo/mocno naciągniety? (nie znam sie zbytnio) ale niepokoi mnie to ze sie wzdłuż zużywa... połowa łapie,a polowa jakby nie ;> widac na zdj. :dol:
I teraz nie wiem czy jak wstawię nówke pasek, to sie nie stanie tak samo jak z tym?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 00:18 przez Progresywny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » sob lut 13, 2010 00:25

Nie ma tam regulacji naciagu paska.
Kolega OLDI90 napisal ci co trzeba zrobic ! Pasek do wymiany napinacz i jak masz jeszcze jakies rolki wspomagajace to tez aut.Jest jeszcze pytanie czy pan mechanik jak sciagal pasek do wymiany sprzegla alternatora to czy zaznaczyl sobie na pasku kierunek jego pracy???



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » sob lut 13, 2010 11:04

Aha;/ no to mnie pocieszyliscie :panna: To rozumiem,że komplet trzeba bedzie...ale zamiennik sie spisze? Zna sie ktoś na firmie jaki komplet najlepiej?
waski1 pisze:Czy pan mechanik jak sciagal pasek do wymiany sprzegla alternatora to czy zaznaczyl sobie na pasku kierunek jego pracy???
Takich rzeczy to ja nie wiem. przyjechalem, zapłacilem, powiedzial ze wszystko okej... "paska nie wymienialem bo jeszcze jest dobry" No i był dobry, przez miesiąc pojezdzilem było cacy, a w tej chwili tak sie dzieje. (od jakis 2 tyg)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 13, 2010 20:27

Bolson Tdi, pytanie co wymienił mechanik i czy wogóle coś wymienił :bajer: a kasę przytulił



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » pn lut 22, 2010 16:55

Wymienił sprzegło alternatora.

No dobra czeka mnie wymiana...
ALE WYMIENIC SAMA ROLKĘ CZY ROLKE I NAPINACZ? (wiadomo róznica kosztow)
Kiedy auto chodzi-napinacz drży... To tak ma byc? Czy napinacz juz szrot? :chytry:
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 17:03 przez Progresywny, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości