MK3 1.6 niedogrzany

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gustaw20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 10, 2010 22:22
Lokalizacja: Wałcz

MK3 1.6 niedogrzany

Post autor: gustaw20 » śr lut 10, 2010 22:37

Witam mam problem z niedogrzanym silnimiem w miescie max to 75st na postoju poniżej 70st a gdy jade rano do pracy jakies 8km to dopiero po przejechaniu 5 wskazówka ledwo sie podnosi:/ nie wiem co jest grane termostat nowy i nie puszcza przewód zimny czasami jak jest 70st i odkrece korek to wywala plyn układ zapowietrzony? możliwe że uszczelka pod głowicą ?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lut 10, 2010 22:59

Odpal auto i niech sobie pochodzi na jałowym jakieś 10-15min, aż włączą się wiatraki, i sprawdź temperaturę. Następnie przejedź się chwilę i sprawdź czy się nie wychładza. Wtedy będzie wiadomo co jest przyczyną: jeśli po włączeniu się wiatraków temperatura będzie poniżej 90 stopni - masz zaniżone wskazania, jeśli temperatura osiągnie 90 ale spadnie podczas jazdy masz wadliwy termostat. Jeśli wiatraki się nie włączą do 100 stopni są 2 możliwości: Pierwsza to zapowietrzony układ wtedy chłodnica będzie zimna zwłaszcza na dole, a drugi to padnięta uszczelka, wtedy dodatkowo węże będą bardzo twarde i nie będziesz miał ogrzewania.

[ Dodano: 10 Lut 2010 22:02 ]
Podczas tych testów najlpiej wyłącz dmuchawę nawiewu, tak by ogrzewanie nie schładzało silnika - wtedy szybciej się nagrzeje, a podczas jazdy próba będzie bardziej wiarygodna
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 23:01 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



gustaw20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 10, 2010 22:22
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: gustaw20 » czw lut 11, 2010 20:12

Witam dzisiaj rano zostawilem go na jakies 30min problem polega na tym ze temperatura nie przekraczała 80st wentylator raczej sie nie wlaczy nie mam pojecia co jest:( czy uszczelka pod glowica morze byc przyczyna? plynu raczej nie ubywa jak odkręcam korek jest takie male cisnienie ale to hcyba norma



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » czw lut 11, 2010 20:15

Obstawiam termostat,jest prawdopodobnie ciągle otwarty i silnik jest niedogrzany.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 11, 2010 20:28

gustaw20, który przewód jest zimny, dolny od chłodnicy? A czy siła grzania jest twoim zdaniem normalna? Zdaje mi się że wszystko jest ok poza złymi wskazaniami na liczniku, bardzo częsta sprawa, pisano o tym na forum setki razy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw lut 11, 2010 23:40

jeśli na postoju się nie nagrzewa termostat nie ma nic do tego, może wiatraki się włączyły ale nie usłyszałeś tego? Pewnie wskazania są zaniżane tak jak pisze Paweł Marek



gustaw20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 10, 2010 22:22
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: gustaw20 » pt lut 12, 2010 18:46

Dolny przewód jest zimny ten który wychodzi z tego trójnika a wentylator sie nie włączył na starym termostacie tez miałem takie objawy dlatego go wymieniłem ale dalej to samo hmmm moze faktycznie odczyt jest zaniżony ale nawet jesli to termostat powinien sie otwierać raczej tego nie robi bo chłodnica jest zimna
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 18:52 przez gustaw20, łącznie zmieniany 1 raz.



dildahl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 11:04
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: dildahl » pt lut 12, 2010 19:02

U mnie problem podobny. Silnik nagrzewa się do 80 st. i w czasie jazdy taka temperaturę trzyma. W czasie postoju wiatrak załącza sie po przekroczeniu ok 93 st. Termostat wymieniłem jest ok.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lut 13, 2010 02:18

Jak będziesz miał czas przetrzymaj go do skutku aż włączą się wentylatory potem sprawdź temperaturę na wskaźniku, oraz czy wąż od termostatu jest ciepły. Przy włączeniu wentylatorów już musi być ciepły bo termostat otworzy się do połowy

[ Dodano: 13 Lut 2010 01:23 ]
będziesz miał pewność co do wskazań (gdy wiatraki starują wskazówka powinna być minimum na 90 stopniach czyli w połowie skali) Inna sprawa że możesz mieć założony termostat 80 stopni i termowyłącznik 87/93 stopnie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 470 gości