[mk2]Problem ze szkrzynką biegów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » ndz mar 19, 2006 12:09

dziwny problemik.....moim zdaniem cos z synchronizatorem sie dzieje,moze jakies lozysko sie zaciera....... trudno mi cos powiedziec w moim golfiku z tym samym motorem i skrzynka jest wszystko okej...... tfu tfu



fibolek

Post autor: fibolek » ndz mar 19, 2006 12:13

Buniek poczekaj jeszcze trochę i też u ciebie się zacznie.



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » ndz mar 19, 2006 12:16

fibolek, wlasnie potrzebowalem paru slów otuchy wielkie dzieki ](*,)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: [mk2]Problem ze szkrzynką biegów.

Post autor: misiek » ndz mar 19, 2006 12:22

tauka pisze:Witam. Od paru dni mam coraz poważniejsze problemy ze skrzynką biegów. Na poczatku było to takie jaieś rzężenie na wyższych obrotach na drugim biegu. Potem ono objawiało się równiez na nizszych obrotech, potem zanikło i było znów na wysokich. I tylko na dwójce.

Od jakiegoś czasu, dwa trzy dni zauwżyłem, że dwójka cięzko wchodzi. Z takim oporem. Jak auto stoi odpalone to wszystkie biegi wchodza cudownie, bez jakiegos oporu, tak ładnie mięciutko. Z jedynką był problemik od poczatku, bo ciężej wchodziła. Ale się przyzwyczaiłem. Natomiast teraz dwójka wchodzi z oporem. Czami trzeba z nią niexle powalczyc żeby weszła. I to się dzieje tylko i wyłącznie jak sie auto porusza. Wystarczy, żeby był to minimalny obrut kól. A jak się zatrzzyma, to odrazy wchodzi leciutko i mięciutko. Z pozostałymi biegami jest ok. Co to może być. Przeraiał ktos już coś takiego??
mam dokładnie taki sam problem jak Ty (chodzi o wrzucanie dwójki), rozmawiałem z kilkoma mechanikami i większość stawia na synchronizator ale odradzali mi teraz remont (zbyt duży koszt) tylko poczekać aż się całkiem rozsypie bo wtedy wymienimy łożyska lub skrzynię na inną, pytałem czy jeżeli strzeli całkiem synchronizator to czy nie rozwali mi skrzynię mówili ze nie - czyli na razie tak jeżdżę, ale zrobiłem jeszcze jedną rzecz przyjrzałem się mechanizmowi zmiany biegów i wymieniłem kulę co jest zamontowana pod lewarkiem i trochę pomogło, staram się jeszcze z 1 na 2 zmieniać bieg na dwa razy to znaczy najpierw luz a potem dwójka i też mi pomaga, mam jeszcze zamiar wymienić cięgna do zmiany biegów, dodam jeszcze że problem zanika i pojawia się w różnych odstępach czasowych (co w moim mniemaniu wyklucza synchronizator a wskazuje na mech. zmiany biegów)

[ Dodano: 06-03-19, 11:24 ]
dodam co do hałasu ze skrzyni to może świadczyć o zużyciu jednej pary kół lub łożysk, a i sprawdź jaki masz poziom oleju w skrzyni jeżeli za niski to też będzie skrzynia hałasować
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 14:22 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

fibolek

Post autor: fibolek » ndz mar 19, 2006 12:33

Buniek nie chcę cie zasmucać bo jak wszystko okey to dobrze.Ale przy takich początkach zużycia naszych Goferów nie panikujmy.No niestety nic wieczne nie jest.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz mar 19, 2006 14:07

A ja mam jeszcze jeden problem. Strasznie piszczy mi przy poruszaniu nim drążek zmiany biegów. A mianowicie ta rurka co idzie od drązka do skrzyni. Smaruje smaruje i pomaga najwyżej na tydzień dwa. Juz mnie szlag trafia. Lałem tam olej, tawot, smar grafitowy, wd 40 i nic nie pomaga na dłużej. Co z tym zrobic. A patrzałem u kolegi, u niego chodzi na sucho i nie piszczy...


Obrazek

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » ndz mar 19, 2006 16:54

Mam ten sam problem z 2. Czasem jest miodzio lecutko wchodzi nie protestuje, ale czesto jest opor, ale nic nie zgrzyta. Co moze byc odpowiedzialne za ten stan rzeczy? Wydaje mi sie ze jesli bylyby to synchronizatory to podwojne wysprzeglanie by pomogło a tu nic to nie daje. Ponadto jeszcze z 1 mam problem, mozna ja wrzucit tylko na postoju w ruchu to silownia. Dodam ze wszystkie biegi wrzucaja sie leciutko ale tylkona postoju. Autko kupilem niedawno, moze olej w skrzyni wymienic, na jaki?? Narazie jezdze zobaczymy jak dlugo?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 19, 2006 17:31

Witam... tauka juz spiesze na pomoc!!! :) niestety nie bede mial dla ciebie dobrych wiesci... wstepnie moge powiedziec ze sa dwie przyczyny: synchronizator 2 biegu j lozysko wewnetrzne na walku glownym skrzyni... synchronizator wiadomo czemu... a lozysko z prostego powodu (lepiej z dwoch) zuzycie sie kol zebatych (z powodu normalnego uzytkowania) i swiekszone isly osiowe (ktorych lozyska kulkowe bardzo nie lubia) z powodu zwiekszonego oporu i sily przy wbijaniu dwojki... do jest uszkodzenie dodatkowe ktore dotyka te skrzynie... a zeby doprecyzowac... to odpowiedz mi na kilka pytan:
1) na jakim oleju jezdzisz?
2) jak dlugo na nim jezdzisz?
3) czy uzywasz jakiegos czegos w stylu ceramixa
4)czy wczesniej jak jescze nie huczalo na 2 to slyszales swist podczas jazdy na tym biegu (taki niezbyt glosny)
5)jak dlugo masz problemy z wbijaniem 2
Pozdrawiam a tak ps... co to za pomysl zeby mnie prosic o pomoc? :)

[ Dodano: Nie Mar 19, 2006 16:33 ]
michal84 pisze:Mam ten sam problem z 2. Czasem jest miodzio lecutko wchodzi nie protestuje, ale czesto jest opor, ale nic nie zgrzyta. Co moze byc odpowiedzialne za ten stan rzeczy? Wydaje mi sie ze jesli bylyby to synchronizatory to podwojne wysprzeglanie by pomogło a tu nic to nie daje. Ponadto jeszcze z 1 mam problem, mozna ja wrzucit tylko na postoju w ruchu to silownia. Dodam ze wszystkie biegi wrzucaja sie leciutko ale tylkona postoju. Autko kupilem niedawno, moze olej w skrzyni wymienic, na jaki?? Narazie jezdze zobaczymy jak dlugo?
no i kolejny synchronizator... a co do oleju to tylko syntetyk 75W90...

[ Dodano: Nie Mar 19, 2006 16:44 ]
misiek10111 pisze:mam dokładnie taki sam problem jak Ty (chodzi o wrzucanie dwójki), rozmawiałem z kilkoma mechanikami i większość stawia na synchronizator ale odradzali mi teraz remont (zbyt duzy koszt) tylko poczekać aż się całkiem rozsypie bo wtedy wymienimy łozyska lub skrzynię na inną, pytałem czy jeżeli strzeli całkiem synchronizator to czy nie rozwali mi skrzynię mówili ze nie - czyli na razie tak jeżdzę, ale zrobiłem jeszcze jedną rzecz przyjżałem się mechanizmowi zmiany biegów i wymieniłem kulę co jest zamontowana pod lewarkiem i trochę pomogło, staram się jeszcze z 1 na 2 zmieniać bieg na dwa razy to znaczy najpierw luz a potem dwójka i też mi pomaga, mam jeszcze zamiar wymienić cięgna do zmiany biegów, dodam jeszcze że problem zanika i pojawia się w różnych odstepach czasowych (co w moim mniemaniu wyklucza synchronizator a wskazuje na mech. zmiany biegów)

[ Dodano: 06-03-19, 11:24 ]
dodam co do chałasu ze skrzyni to może świadczyć o zurzyciu jednej pary kół lub łozysk, a i sprawdz jaki masz poziom oleju w skrzyni jeżeli za niski to terz będzie skrzynia hałasować
no niestety to takze synchronizator... jak sie krzywo zuzyl to problem bedzie z cyklu - pojawiam sie i znikam... a co do mechanizmu zewnetrznego to koszt wymiany nie jest wysoki a na pewno nie zaszkodzi... a teraz zle wiesci... synchronizator moze peknac a jak juz peknie to wewnatrz nie dedzi co wymieniac... dotego moze dojsc do uszkodzenia silnika i polosi...i silnik ci moze wyleciec przez maske... bo wyobraz sobie ze peka ci synchronizator i blokuje kila zebate... walek peka i skrzynia w ciagu ulamka sekundy sie blokuje a ty masz 80 km/h... silnik zatrzymuje sie razem ze skrzynia (co moze spowodowac urwanie paska rozrzadu), zrywaja sie wszystkie poduszki pod silnikiem i stajesz na srodku drogi... z planami na naprawe za jakies 1500 zl jak nie wiecej bo zniszczenia moga byc trudne do oszacowania... oczywiscie to pesymistyczna wersja... ale powiem ci tylko tyle... jak stanie sie tak jak ci pisze to u mechanika zostawisz taczke pieniedzy... i (nie chce nikogo oczerniac ani podwazac jego autorytetu) ale juz sie z takim przypadkiem spodkalem i bylo to tylko na korzysc mechanika... takze radze jakies szybkie dzialania... zacznij od mechanizmu i oleju 75W90 syntetic... i moze tak jak u mnie to zalatwi sprawe...

[ Dodano: Nie Mar 19, 2006 16:48 ]
Buniek85 pisze:dziwny problemik.....moim zdaniem cos z synchronizatorem sie dzieje,moze jakies lozysko sie zaciera....... trudno mi cos powiedziec w moim golfiku z tym samym motorem i skrzynka jest wszystko okej...... tfu tfu
to wkoncu co sie u ciebie dzieje bo sam sobie zaprzeczyles... :)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz mar 19, 2006 18:26

KamilW pisze:Witam... tauka juz spiesze na pomoc!!! :) niestety nie bede mial dla ciebie dobrych wiesci... wstepnie moge powiedziec ze sa dwie przyczyny: synchronizator 2 biegu j lozysko wewnetrzne na walku glownym skrzyni... synchronizator wiadomo czemu... a lozysko z prostego powodu (lepiej z dwoch) zuzycie sie kol zebatych (z powodu normalnego uzytkowania) i swiekszone isly osiowe (ktorych lozyska kulkowe bardzo nie lubia) z powodu zwiekszonego oporu i sily przy wbijaniu dwojki... do jest uszkodzenie dodatkowe ktore dotyka te skrzynie... a zeby doprecyzowac... to odpowiedz mi na kilka pytan:
1) na jakim oleju jezdzisz?
2) jak dlugo na nim jezdzisz?
3) czy uzywasz jakiegos czegos w stylu ceramixa
4)czy wczesniej jak jescze nie huczalo na 2 to slyszales swist podczas jazdy na tym biegu (taki niezbyt glosny)
5)jak dlugo masz problemy z wbijaniem 2
Pozdrawiam a tak ps... co to za pomysl zeby mnie prosic o pomoc? :)

[ Dodano: Nie Mar 19, 2006 16:33 ]
michal84 pisze:Mam ten sam problem z 2. Czasem jest miodzio lecutko wchodzi nie protestuje, ale czesto jest opor, ale nic nie zgrzyta. Co moze byc odpowiedzialne za ten stan rzeczy? Wydaje mi sie ze jesli bylyby to synchronizatory to podwojne wysprzeglanie by pomogło a tu nic to nie daje. Ponadto jeszcze z 1 mam problem, mozna ja wrzucit tylko na postoju w ruchu to silownia. Dodam ze wszystkie biegi wrzucaja sie leciutko ale tylkona postoju. Autko kupilem niedawno, moze olej w skrzyni wymienic, na jaki?? Narazie jezdze zobaczymy jak dlugo?
no i kolejny synchronizator... a co do oleju to tylko syntetyk 75W90...

[ Dodano: Nie Mar 19, 2006 16:44 ]
misiek10111 pisze:mam dokładnie taki sam problem jak Ty (chodzi o wrzucanie dwójki), rozmawiałem z kilkoma mechanikami i większość stawia na synchronizator ale odradzali mi teraz remont (zbyt duzy koszt) tylko poczekać aż się całkiem rozsypie bo wtedy wymienimy łozyska lub skrzynię na inną, pytałem czy jeżeli strzeli całkiem synchronizator to czy nie rozwali mi skrzynię mówili ze nie - czyli na razie tak jeżdzę, ale zrobiłem jeszcze jedną rzecz przyjżałem się mechanizmowi zmiany biegów i wymieniłem kulę co jest zamontowana pod lewarkiem i trochę pomogło, staram się jeszcze z 1 na 2 zmieniać bieg na dwa razy to znaczy najpierw luz a potem dwójka i też mi pomaga, mam jeszcze zamiar wymienić cięgna do zmiany biegów, dodam jeszcze że problem zanika i pojawia się w różnych odstepach czasowych (co w moim mniemaniu wyklucza synchronizator a wskazuje na mech. zmiany biegów)

[ Dodano: 06-03-19, 11:24 ]
dodam co do chałasu ze skrzyni to może świadczyć o zurzyciu jednej pary kół lub łozysk, a i sprawdz jaki masz poziom oleju w skrzyni jeżeli za niski to terz będzie skrzynia hałasować
no niestety to takze synchronizator... jak sie krzywo zuzyl to problem bedzie z cyklu - pojawiam sie i znikam... a co do mechanizmu zewnetrznego to koszt wymiany nie jest wysoki a na pewno nie zaszkodzi... a teraz zle wiesci... synchronizator moze peknac a jak juz peknie to wewnatrz nie dedzi co wymieniac... dotego moze dojsc do uszkodzenia silnika i polosi...i silnik ci moze wyleciec przez maske... bo wyobraz sobie ze peka ci synchronizator i blokuje kila zebate... walek peka i skrzynia w ciagu ulamka sekundy sie blokuje a ty masz 80 km/h... silnik zatrzymuje sie razem ze skrzynia (co moze spowodowac urwanie paska rozrzadu), zrywaja sie wszystkie poduszki pod silnikiem i stajesz na srodku drogi... z planami na naprawe za jakies 1500 zl jak nie wiecej bo zniszczenia moga byc trudne do oszacowania... oczywiscie to pesymistyczna wersja... ale powiem ci tylko tyle... jak stanie sie tak jak ci pisze to u mechanika zostawisz taczke pieniedzy... i (nie chce nikogo oczerniac ani podwazac jego autorytetu) ale juz sie z takim przypadkiem spodkalem i bylo to tylko na korzysc mechanika... takze radze jakies szybkie dzialania... zacznij od mechanizmu i oleju 75W90 syntetic... i moze tak jak u mnie to zalatwi sprawe...

[ Dodano: Nie Mar 19, 2006 16:48 ]
Buniek85 pisze:dziwny problemik.....moim zdaniem cos z synchronizatorem sie dzieje,moze jakies lozysko sie zaciera....... trudno mi cos powiedziec w moim golfiku z tym samym motorem i skrzynka jest wszystko okej...... tfu tfu
to wkoncu co sie u ciebie dzieje bo sam sobie zaprzeczyles... :)
to mi teraz cwieka zabiłeś a mechaniory mi mówiły że nic się nie stanie, postaram się jeszcze raz rozpoznać temat i wtedy zdecyduję się na coś, dzięki za sugestie wezmę je pod uwagę gdy będę rozmawiał z mechaniorami i zobaczymy co odpowiedzą na takie putanie z rodziny "trudnych pytań" (a swoją drogą to chciałem tylko kawałek tekstu zacytować a zacytowało cały = dziwne)


:-k ...

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 19, 2006 18:31

Forum nie jest ostatnio w najlepszej formie... nie chce nikogo krytykowac ale mechanicy w polsce pozostawiaja wiele do zyczenia... no pewnie ze rozpytaj ale jak znam zycie to ci pocisna jakas ciepla bajeczke... ale chyba sie zemna zgadzasz ze taka opcja jest mozliwa... do tego moga pojsc polosie bo nie wytrzymaja przeciazenia... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz mar 19, 2006 18:33

KamilW pisze:Forum nie jest ostatnio w najlepszej formie... nie chce nikogo krytykowac ale mechanicy w polsce pozostawiaja wiele do zyczenia... no pewnie ze rozpytaj ale jak znam zycie to ci pocisna jakas ciepla bajeczke... ale chyba sie zemna zgadzasz ze taka opcja jest mozliwa... do tego moga pojsc polosie bo nie wytrzymaja przeciazenia... Pozdrawiam
tak zgadzam się z tobą że jest to możliwe [-o< oby do takich rzeczy nie dochodziło #-o


:-k ...

kwachu75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 24, 2006 23:12
Lokalizacja: Barcin
Kontakt:

Post autor: kwachu75 » ndz mar 19, 2006 21:16

Witam. Tylko i wyłącznie synchron. Walczyłem z moja skrzynią cały weekend, ale się udało.Drugi bieg to słabość golfa, ale żadko który mechanior z zakładu mechanicznego się podejmie skrzynię rozbierać, ponieważ jak się ja rozłozy to widac dopiero całe niedomagania, a fachowo jak tryb siadzie to się powinno zmienic cały zestaw,jak łożysko, to min. dwa, koszty z robocizna idą w okolice piątej stówy. Ale jak masz trochę samozaparcia i jakiegos zaprzyjaźnionego mechaniora dasz radę. Moja skrzynka ma zrobione 260 tys. km ale w środku brak widocznych oznak zużycia. Poza wspomnianym synchronizatorem. Miałem tylko poważny problem ją rozpołowić. Robiliśmy różne skrzynki, od felicji, hondy, szło gładko, a moja szok. ale już siedzi w komorze i jest spox. Na jedynce byjam teraz gofra do maxa i nie ma żadnego szuru buru przy zmianie na dwójkę, a była tragedia. Radz ę przy okazji demontazu wymienić simeringio na półośkach i na wałku sprzęgła. Koszt w sumie 30 zł. ale nie bedziesz miał problemu na dłuzsza mete, no i łozysko oporowe za 30 zł przy okazji tez wymień i następne 100 tys nie wiesz o skrzyni. zycze powodzenia i silnych nerwów. po Robocie trzeba flaszkę zrobić , bo w mały stresik wpadniesz napewno.


Pozdro! - KWACHU-

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 19, 2006 21:30

No to gratulacje ... czyli jednak nie jest tak zle... moglbys dokladnie opisac co ile kosztuje? i na co trzeba zwrocic uwage?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz mar 19, 2006 21:38

kwachu75 pisze:po Robocie trzeba flaszkę zrobić , bo w mały stresik wpadniesz napewno.
koniecznie i tak jak napisał KamilW podaj jakieś bliższe informacje


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 415 gości