[mk2]Problem ze szkrzynką biegów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

[mk2]Problem ze szkrzynką biegów.

Post autor: tauka » śr mar 15, 2006 01:27

Witam. Od paru dni mam coraz poważniejsze problemy ze skrzynką biegów. Na poczatku było to takie jaieś rzężenie na wyższych obrotach na drugim biegu. Potem ono objawiało się równiez na nizszych obrotech, potem zanikło i było znów na wysokich. I tylko na dwójce.

Od jakiegoś czasu, dwa trzy dni zauwżyłem, że dwójka cięzko wchodzi. Z takim oporem. Jak auto stoi odpalone to wszystkie biegi wchodza cudownie, bez jakiegos oporu, tak ładnie mięciutko. Z jedynką był problemik od poczatku, bo ciężej wchodziła. Ale się przyzwyczaiłem. Natomiast teraz dwójka wchodzi z oporem. Czami trzeba z nią niexle powalczyc żeby weszła. I to się dzieje tylko i wyłącznie jak sie auto porusza. Wystarczy, żeby był to minimalny obrut kól. A jak się zatrzzyma, to odrazy wchodzi leciutko i mięciutko. Z pozostałymi biegami jest ok. Co to może być. Przeraiał ktos już coś takiego??


Obrazek

Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » śr mar 15, 2006 13:09

Nie przerabiałem czegoś takiego ale wydaje mi się, że jest coś nie tak z synchronizatorem biegu lub jakieś łożysko padło. Niestety w obu przypadkach trzeba wyciągać i rozbierać skrzynie. A ta dwójka to wchodzi z "chrupnięciem"? szrpie podczas jazdy albo przyspieszania?



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » śr mar 15, 2006 13:37

No jak jadę na dwójce na samym biegu bez gazu, to potrafi szarpać autem...


Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr mar 15, 2006 18:41

Mam ten sam problem.Nie pomogła wymiana oleju na syntetyk,regulacja wodzików itp.Stawiam na synchronizator,jak twierdzi zaufany mechanik,chociaż nigdy nie widzialem synchronizatora na własne oczy ;).P.S. w serwisie w Białymstoku powiedzieli mi ,że synchronizator drugiego biegu do skrzyni piatki kosztuje !!! 700 !!! zł!A w sklepach nie mają.Niech ktos cos powie na ten temat, bo się pochalstam ;)



kwachu75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 24, 2006 23:12
Lokalizacja: Barcin
Kontakt:

Post autor: kwachu75 » śr mar 15, 2006 19:07

U mnie też zgrzytaja tryby przy wrzucaniu 2,(mk 3 1.9 TD) oczywiście stwierdziłem też że to synchron się zużył, tyle że dziś poszedłem sobie do sklepu motoryzacyjnego, koleś kiknał do katalogu i.......na jutro rano będę miał klamot w domciu. Koszt 50 PLN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . w sobote zaraz wyrzucam skrzynke i po bólu, bo toć to jechać dobrze nie idzie.:-)


Pozdro! - KWACHU-

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 15, 2006 19:16

To czekam z niecierpliwoscia na efekty wymiany... bo ta 2 w VW to horror... toczy sie rownolegly temat i dywaguje tam nad swapem skrzyni od mk4... ale skoro synchron jest za 50 zl to moze jest jeszcze szansa...



Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » śr mar 15, 2006 19:33

tauka pisze:No jak jadę na dwójce na samym biegu bez gazu, to potrafi szarpać autem...

No jak jedziesz bez gazu to mnie nie dziwi. ale jak mu depniesz to co? Chrupie? szarpie? Czy tylko "chuczy"? Chuczeć może też mechanizm różnicowy przy większych prędkościach i na wszystkich biegach.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob mar 18, 2006 11:03

Monsteer pisze:No jak jedziesz bez gazu to mnie nie dziwi.
A dlaczego mam się nie dziwic?? Powinien równo jechac, a nie się dusic. Jeźdżę wieloma autami i żadne się nie dusi jak go puścisz bez gazu na dwójce.


Obrazek

Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » ndz mar 19, 2006 02:54

Osobiscie stawiam na synchronizator aczkolwiek faktyczne uszkodzenia badz niedomagania objawiaja sie z zasady podczas demontazu elementu.


Best Life is VW drive!!!! :satan:

jokerzw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 12, 2006 17:46
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: jokerzw » ndz mar 19, 2006 07:29

Skrzynia się kończy??jokerzw pomóż jeżeli umiesz!!!
siemanko
ja mam ten sam problem tylko,ze mi jeszcze podczas cofania zaczyna zgrzytac skrzynia i nie wiem co jest



Michaell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt kwie 29, 2005 22:11
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Post autor: Michaell » ndz mar 19, 2006 10:26

Nie wiem dlaczego akurat ja mógłbym CI pomóc ale ja bym stawiał może na któreś z łożysk w moim przypadku jest tak jeśli silnik pracuje na biegu jałowym słychać właśnie coś jakby chrupanie wciskam sprzęgło puszczam i czasami przestaje i wiem na pewno ze to łożysko.

W Twoim przypadku słychać to tylko na jednym biegu wydaje mi sie ze jezeli tylko synchronizator powinno dziać sie tak na innych biegach mniej lub bardziej powinien to zobaczyć, przejechać sie zaufany mechanior inaczej sie nie dowiesz puki nie rozbierzesz



gggrzesiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 31, 2006 15:39
Lokalizacja: Łódź, a właściwie Zgierz
Kontakt:

Post autor: gggrzesiek » ndz mar 19, 2006 11:22

Niestety nie pomogę-w moim sprzęcie jeszcze to nie wysiadło............ #-o



fibolek

Post autor: fibolek » ndz mar 19, 2006 11:44

A u mnie też już takie rzeczy się dzieją no i tauka raczej synchronizator.Bo jakby łożysko szlag trafiał to by ci żęził na odpowiednich obrotach na każdym biegu(przerabiałem to w Skodzie diesel).U mnie są synchronizatory i jest własnie problem z wbiciem danego biegu jak auto się toczy no i też tak właśnie lekko poszarpuje(a wiem to bo sprawedzałem).
A co z tego że kupisz synchronizator za 50 zeta jak wymiana też kosztuje no i nie wiadomo czy reszta nie zacznie padać.Jak możesz jeździć to jeździj jak się pogorszy to wlej jakiegoś dziwadła do skrzyni(ja tak zrobiłem) i powoli szukaj skrzyni.Bo skrzynie najlepiej pożądnie zreperować (pożądnie -z tym fachury mają problem) lub włożyć drugą koszt urzywki z gwarancją u mnie od 350 zeta 5 biegowa benzynka.Słyszałem że u was ze skrzyniami do NZ jest problem to reperuj swoją.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz mar 19, 2006 11:48

fibolek pisze:Bo jakby łożysko szlag trafiał to by ci żęził na odpowiednich obrotach na każdym biegu(przerabiałem to w Skodzie diesel)
No u mnie rzęzi ale tylko na 1 i 2 przy obrotach rzedu 4000 i powyżej.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości