40 tys przebiegu PADNIĘTA MAGLOWNICA I PADNIĘTE SPRZĘGŁO
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
40 tys przebiegu PADNIĘTA MAGLOWNICA I PADNIĘTE SPRZĘGŁO
Witam Was serdecznie. Już jakiś czas temu pisałem,że mam problem ze stukami w zawieszeniu.W dniu dzisiejszym (po 2 tyg. od pojawienia się tych odgłosów) sprawdziłem to u mechanika i co się okazało, że zawieszenie jest OK. ( wszystko sztywne , a stuki dochodzą z maglownicy ). Przy okazji okazało się, że sprzęgło jest na wykończeniu (strasznie skrzypi przy wciskaniu i szarpie przy ruszaniu). Zakupiłem auto jako nowe w salonie w 2008 roku, jego obecny przebieg to 40 tys km. Mechanik zdziwił się, że przy tak małym przebiegu występują tak poważne usterki. Wcześniej posiadałem 3 używane samochody, którymi to przejeżdżałem średnio po 100 tys km i w żadnym nie występowały takie problemy więc mój styl jazdy nie odbiega od normalnej eksploatacji.
Umówiłem się już na ,,obdukcję" w ASO, ale obawiam się, że cwaniaczki będą chcieli podpiąc te usterki pod eksploatację, żeby uniknąc naprawy gwarancyjnej. A te dwie usterki to razem ok. 10 tys zł. Poradźcie mi jak się przygotowac na ewentualne starcie w serwisie. Swoją drogą to sądząc z opini na rynku o VW Golfach nigdy bym się nie spodziewał takich usterek w aucie o tak niskim przebiegu!
Umówiłem się już na ,,obdukcję" w ASO, ale obawiam się, że cwaniaczki będą chcieli podpiąc te usterki pod eksploatację, żeby uniknąc naprawy gwarancyjnej. A te dwie usterki to razem ok. 10 tys zł. Poradźcie mi jak się przygotowac na ewentualne starcie w serwisie. Swoją drogą to sądząc z opini na rynku o VW Golfach nigdy bym się nie spodziewał takich usterek w aucie o tak niskim przebiegu!
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
rocky2525, jestem w szoku, mój poprzedni Mk5 miał ponad 300.000 km a obecny ma 220.000 km i w żadnym nigdy nie miałem problemów z zawieszeniem a tym bardziej z maglownicą, musiałeś trafić na felerny egzemplarz
[ Dodano: Wto 09 Lut, 2010 ]
jak to jest TDI to dwumas można załatwić i w 20 tyś km ale tu się kłania styl jazdy
[ Dodano: Wto 09 Lut, 2010 ]
jak to jest TDI to dwumas można załatwić i w 20 tyś km ale tu się kłania styl jazdy
Jeździłem na przeglądy i mam wszystkie wpisy w książce. Właśnie obawiam się, że będą próbowac kombinowac z e sprzęgłem bo wydaje mi się że z maglownicą to nie mają za bardzo możliwości się wykręcic.
[ Dodano: 09 Lut 2010 22:43 ]
W maglownicy występują stuki przy skręcie kierownicą zarówno w lewo jak i w prawo.
[ Dodano: 09 Lut 2010 22:43 ]
W maglownicy występują stuki przy skręcie kierownicą zarówno w lewo jak i w prawo.
Jest to silnik 1.4 TSI wiec z dwumasem nie ma tu problemu. A tak jak już wspominałem mam za sobą przejechane ponad 300 tys km i nigdy nawet najmniejszego problemu ze sprzęgłem nie miałem wiec jest to dla mnie zagadka, a jeżdże tym autem tylko ja i co lepsze to te skrzypy w sprzęgle występują od ok. 15 tys km, w tym czasie byłem na przeglądzie i nikt nic widocznie chciał zaóważyc, że coś złego się dzieje. Ja bagatelizowałem sprawę myślac,że coś tam sobie poprostu skrzypi, bo może jest nie nasmarowane. Ale dzisiaj mechanik przetarł mi oczy i okazuje się, że auto jest do remontu.
Jak teraz się takie rzeczy dzieją to co będzie przy 100 tys ?
Jak teraz się takie rzeczy dzieją to co będzie przy 100 tys ?
rzeczywiście jest to dziwne przy takim przebiegu (szczególnie magiel)pietka_86 pisze:no szczerze powiem ze to jest bardzo dziwne golf V 40 000 i juz takie awarie?????????samochod dwu letni...albo volkswagen zchodzi na psy albo jakies wady fabryczne....
powodzenia w ASO
Jeżeli auto masz na gwarancji to myśle, że jest mała szansa
ażeby "cwaniaczki" stwierdzili, że nie podlega to gwarancji.
Chyba, że nie masz przeglądów wbitych w książke serwisową
(wtedy może być problem).
Powiem ci, że sprzęgło to i po 10tysiacach możesz zajeździć
ty piszesz, że 40 ktoś zrobił. Z maglem to już cieżko chyba
stylem jazdy go "zepsuć" chyba że Paryż-Dakar ktoś jechał.
Jeżeli nie ma ewidentnej winy użytkownika (przy twoich ustekach to chyba cieżko to udowodnić)
to na gwarancji ci wymienią.
Ostatnio widziałem rozsypane w drzazgi łożysko wyciskowe po 20tys
i wymieniono sprzęgło na gwarancji. Magiel na gwarancji to jest już chyba
rzadkość.
Nie wiem u jakiego mechanika byłeś bo może stuki masz z wahaczy
na polskich drogach łatwo dobić tuleje przednie i tylne ich chyba na gwarancji
się nie wymienia.
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 23:53 przez karlos, łącznie zmieniany 1 raz.
sluchaj MAGLOWNICA TO BEZPIECZENSTWO!!!!!! JAK CI NIE UZNAJA TO POSTRASZ ICH ZE NIECH CI PODPISZA KARTKE ZE TO NIE GROZI WYPADKIEM !! ALBO PODCZAS JAZDY ZBLOKOWANIEM KOL PODCZAS SKRETU TO SIE WYSTRASZA BO TAKA JEST PRAWDA !!!! JESLI AUTO MA WYPADEK I DOSTAJE W KOLO TO SERWISANCI I DIAGNOSTA OD GEOMETRII ZADEN SIE NIE PODLOZY I ODRAZU PISZE ZE DO WYMIANY PRZEKLADNIA BO SAM BY POD SIEBIE ROBIL
VW ROOLEZ
nie pisz głupot bo żadne ASO takich "kartek" nie wystawiaqmyk pisze:sluchaj MAGLOWNICA TO BEZPIECZENSTWO!!!!!! JAK CI NIE UZNAJA TO POSTRASZ ICH ZE NIECH CI PODPISZA KARTKE ZE TO NIE GROZI WYPADKIEM !! ALBO PODCZAS JAZDY ZBLOKOWANIEM KOL PODCZAS SKRETU TO SIE WYSTRASZA BO TAKA JEST PRAWDA !!!! JESLI AUTO MA WYPADEK I DOSTAJE W KOLO TO SERWISANCI I DIAGNOSTA OD GEOMETRII ZADEN SIE NIE PODLOZY I ODRAZU PISZE ZE DO WYMIANY PRZEKLADNIA BO SAM BY POD SIEBIE ROBIL
i ich nie przestraszysz to nie biedronka
inaczej mówiąc albo wymienią magiel
albo udowodnią, że nie jest to wada fabryczna
(np. wcześniejsza naprawa spowodowała uszkodzenie magla ew.
nie zrobienie czegoś/dokręcenie uszkodzenie mechaniczne przy dzwonie
spowodowało uszkodzenie przekładnii)
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 00:01 przez karlos, łącznie zmieniany 1 raz.
Te 40 tyś to ja przejechałem tym autem ponieważ zakupiłem je jako nowe w salonie i z całą odpowiedzialnością stwierdzam,że jeżdże normalnie, po przejechaniu w sumie 340 tys km 3 różnymi i na dodatek używanymi samochodami ( przy zakupie miały średnio już 100 tys km przebiegu ) w żadnym nie miałem najmniejszego problemu ze sprzęgłem. Więc eykluczam niewłaściwą eksploatację.Mechanik jest sprawdzony, w sumie to 3 mechaników (spory renomowany zakład ) sprawdzało zawieszenie na podnośniku i pokazali mi naocznie, że stuki dochodzą z magla. No a jeśli chodzi o sprzęgło to wciskając pedał sprzęgła słychac pod maską głośny skrzyp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 282 gości