Turbina w mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt mar 17, 2006 17:50

Turbina powinna włączac (w sensie odczuwalnie pomagać w tworzeniu ciągu) sie od okreslonych obrotów a nie przełożen...
Ostatnio zmieniony pt mar 17, 2006 23:52 przez djtom, łącznie zmieniany 1 raz.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt mar 17, 2006 21:34

Po pierwsze to Turbina działa cały czas od momentu włączenia silnika!!!!!!
To nie wycieraczki które sie włącza!!!!!
A z tego co napisałes to wynika tyke ze u Ciebie albo turbo jest juz w gorszej kondycji albo jezdzisz w niskim zakresie obrotów niz Twój kolega! Sprawnosc turbiny rosnie w miare obrotów silnika i od ok 2000rpm zaczyna sie odczuwac jej wyrazne działanie - najlepiej kupic sobie manometr i sprawdzic cisnienie doładowania turbiny w różnych zakresach obrotów. koszt manometru o zakresie do 1Bar to ok 20PLN albo podjechac gdzies na serwis gdzie robią takie badania!



greg

Post autor: greg » sob mar 18, 2006 15:25

powyżej 2500obr/min powinieneś czuć turbinkę że daje kopa. Wcześniej też pracuje ale nie będziesz tego aż tak odczuwać. Jedno pytanko - u kumpla kierowałeś Ty czy kumpel. KJak kumpel - to wyjasnia sprawę - ciagnie po obrotach na wszystkich biegach a Ty przy 2-2,5tys. obr/min zmieniasz biegi.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 18, 2006 15:38

benny81, po czym wnioskujesz ze sie wlącza na 3 biegu?
Zapewne jesteśw błedzie, bo to niemołżiwe, jak ktos pisał turbo kręci sie cały czas a efektywnie zaczyna pracować od jakiś tam obrotów, wszytko zależy od rozmiarów turbiny i ilosci spalin ....
U ciebie pewnie jest na wykonćzeniu i masz takie subiektywne odczucie ze sie " nie wlącza"



Awatar użytkownika
dommarc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 14:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dommarc » sob mar 18, 2006 16:02

Arcturus pisze: ... - najlepiej kupic sobie manometr i sprawdzic cisnienie doładowania turbiny w różnych zakresach obrotów. koszt manometru o zakresie do 1Bar to ok 20PLN albo podjechac gdzies na serwis gdzie robią takie badania!
gdzie ten manometr się podłącza ??
można zrobiś sobie z niego wskaźnik w kabinie ??


pozdrawiam Dominik

KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » sob mar 18, 2006 20:39

dommarc pisze:gdzie ten manometr się podłącza ??
Trzeba załozyc trójnik na węzyk idący od Turbiny do pompy wtryskowej i podłączyc do niego manometr a to gdzie sie go zamiontuje to juz tylko inwencja twórcza! W zasadzie powinien on byc w kabinie albo przynajmniej z niej widoczny bo pomiar powinno sie robic " na ciepłym silniku. na II biegu przy 4000rpm silnika lekko chamujac hamulcem" tak podaje ksiązka! a tu jest schemat jak to podłączyc:
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaz_1z_ ... r_syst.pdf
tam jest podane jak co podłączyc
(uzyj opcji "zapisz element docelowy jako")
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
dommarc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 14:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dommarc » sob mar 18, 2006 21:14

a jakiegoś elektronicznego się nie da zrobić ??


pozdrawiam Dominik

KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości