Kabelek przy alternatorze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Kabelek przy alternatorze
Witajcie.
Przy alternatorze znajduje się cienki kabelek na wtyczce 2-pinowej. Na tym kabelku pojawia się prąd wzbudzenia 12V po uruchomieniu silnika.
Chciałem pod niego podłączyć (bez przekaźnika) dwa światła dzienne (2 x 21W), czy mogę to robić?
Obecnie światła dzienne zapalały się właśnie po uruchomieniu silnika - podłączone poprzez przekaźnik do kabelka wzbudzenia. Chcę ten przekaźnik wykorzystać do świateł długich, a dzienne podłączyć bezpośrednio do tego kabelka z alternatora.
Przy alternatorze znajduje się cienki kabelek na wtyczce 2-pinowej. Na tym kabelku pojawia się prąd wzbudzenia 12V po uruchomieniu silnika.
Chciałem pod niego podłączyć (bez przekaźnika) dwa światła dzienne (2 x 21W), czy mogę to robić?
Obecnie światła dzienne zapalały się właśnie po uruchomieniu silnika - podłączone poprzez przekaźnik do kabelka wzbudzenia. Chcę ten przekaźnik wykorzystać do świateł długich, a dzienne podłączyć bezpośrednio do tego kabelka z alternatora.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
a za co ten kabelek odpowiada? Nie czasem za kontrolkę od ładowania na zegarach?
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 14:58 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
prąd płynący przez ta kontrolkę wzbudza alternator, nie możesz tego kabla obciążyć światłami, nawet nie wiem coby się wtedy stało. Bałbym się nawet przekaźnikiem jej obciążać. Masz na allegro od metra różnych gotowych układzików które wykorzystują ten kabel do zapalania świateł. Albo są metody podłączenia czego i jak chcesz za pomocą samych przekaźników, tylko w czym problem? Chcesz żeby gasiły się dzienne jak zapalasz mijania podejrzewam?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To przecież można stosować popularny przekaźnik, wykorzystując styk 87a. to styk o odwrotnym do innych działaniu: po podaniu napięcia na cewkę odłącza go od zasilania (30)!
Na rysunku podałem przykład, jak można to zrobić. A styku D+ alternatora - nie ruszać!

Na rysunku podałem przykład, jak można to zrobić. A styku D+ alternatora - nie ruszać!

Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 17:03 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości