Kabelek przy alternatorze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Kabelek przy alternatorze

Post autor: prezesik25 » ndz lut 07, 2010 14:51

Witajcie.

Przy alternatorze znajduje się cienki kabelek na wtyczce 2-pinowej. Na tym kabelku pojawia się prąd wzbudzenia 12V po uruchomieniu silnika.
Chciałem pod niego podłączyć (bez przekaźnika) dwa światła dzienne (2 x 21W), czy mogę to robić?
Obecnie światła dzienne zapalały się właśnie po uruchomieniu silnika - podłączone poprzez przekaźnik do kabelka wzbudzenia. Chcę ten przekaźnik wykorzystać do świateł długich, a dzienne podłączyć bezpośrednio do tego kabelka z alternatora.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 07, 2010 14:56

nie możesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz lut 07, 2010 14:57

a za co ten kabelek odpowiada? Nie czasem za kontrolkę od ładowania na zegarach?
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 14:58 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 07, 2010 15:39

prąd płynący przez ta kontrolkę wzbudza alternator, nie możesz tego kabla obciążyć światłami, nawet nie wiem coby się wtedy stało. Bałbym się nawet przekaźnikiem jej obciążać. Masz na allegro od metra różnych gotowych układzików które wykorzystują ten kabel do zapalania świateł. Albo są metody podłączenia czego i jak chcesz za pomocą samych przekaźników, tylko w czym problem? Chcesz żeby gasiły się dzienne jak zapalasz mijania podejrzewam?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lut 07, 2010 16:12

To przecież można stosować popularny przekaźnik, wykorzystując styk 87a. to styk o odwrotnym do innych działaniu: po podaniu napięcia na cewkę odłącza go od zasilania (30)!
Na rysunku podałem przykład, jak można to zrobić. A styku D+ alternatora - nie ruszać!
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 17:03 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz lut 07, 2010 16:26

OK, dzięki Wam za info.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lut 07, 2010 16:42

Wykorzystaj styk nr. 15 we włączniku świateł.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości