stukanie przy dodaniu gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zielar1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 17:24
Lokalizacja: bologna
Kontakt:

stukanie przy dodaniu gazu

Post autor: zielar1983 » sob mar 18, 2006 00:29

co to moze byc przy dodawaniu gazu na jakim kolwiek biegu slychac jakby zawory probowalem przstawic zaplon troche ucichnie ale znowu kopyta nie ma! dziekuje z gory za rady :-k silnik 1.6 aea mono 95 r.
Ostatnio zmieniony sob mar 18, 2006 07:51 przez zielar1983, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 18, 2006 00:37

oby to nie było najgorsze, czyli odbijanie sie zaworów o tłoki...


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 18, 2006 01:42

a moze masz przestawiony ten zaplon co ??



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob mar 18, 2006 04:54

djtom pisze:oby to nie było najgorsze, czyli odbijanie sie zaworów o tłoki...
W takim przypadku już dawno silnik by się pewnie rozleciał.Jeśli jest to odgłos naztwany często ( i niesłusznie) dzwonieniem zaworów to najprawdopodobniej występuje spalanie stukowe.Powodem takiego stanu rzeczy może być za niska liczba oktanowa paliwa, lub za wczesny zapłon.Tak jest chyba w Twoim przypadku, bo jak napisałeś po opóźnieniu zapłonu ucichło.A że auto straciło moc to naturalne. Do bloku silnika przykręcony jest czujnik spalania stukowego.Myślę, że to jego wina. Może się rozleciał, może przewód się odpiął.Sprawdź. Jeśli zapłon jest ustawiony poprawnie, to czujnik ów w określonych warunkach(duże obciążenie na małych obrotach) podaje sygnał do komputera o konieczności opóźnienia (chwilowego) zapłonu.Spalanie stukowe bowiem jest szkodliwe dla silnika.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob mar 18, 2006 07:15

Siemanko

Kolega nie napisał jaki ma silnik. W MKIII z tego co wiem w czujniki spalania stukowego są dopiero w silniku 2 E. W mniejszych (chyba z wyjątkiem 1,6 na wielopunkcie) nie ma. Kiedyś miałem z tym do czynienia. Podobno lepiej uporać się z tym jak najszybciej.
Ja na Twoim miejscu szorował bym do dobrego elektryka samochodowego i sprawdził zapłon. Jak nie przestanie dzwonić to chyba tylko paliwko. U mnie spalanie stukowe miałem tankując cały czas VPower 95 (jak mi radzili zmienic stacje to się śmiałem bo paliwa tego byłem pewien). Gdy wkońcu dałem się namówić na Ultimate 98 to praktycznie zaraz po dolaniu do baku jakichś 25 litrów tej benzyny, przestało dzwonić jak ręką odjął.
Zrobisz jak chcesz ale ja na Twoim miejscu zająłbym się tym od razu.

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości