Śruba na wale korbowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
frezerGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn sie 20, 2007 14:23
Lokalizacja: OOL
Kontakt:

Śruba na wale korbowym

Post autor: frezerGT » czw lut 04, 2010 14:00

Koledzy, jaki jest potrzebny klucz żeby odkręcić śrube na wale korbowym od strony rozrządu, musze wymienic simering bo troche cieknie a nie wiem jaki klucz kupić, silnik to 1,8 ADZ



TOYTOY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lut 04, 2010 15:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Śruba na wale korbowym

Post autor: TOYTOY » czw lut 04, 2010 15:17

frezerGT pisze:Koledzy, jaki jest potrzebny klucz żeby odkręcić śrube na wale korbowym od strony rozrządu, musze wymienic simering bo troche cieknie a nie wiem jaki klucz kupić, silnik to 1,8 ADZ
O ile pamietam to 19 ( 12sto-kątna), śrube lepiej wymienić , nowa nie jest droga a odrazu dobierzesz sobie nasadke pod nią. Nową wkrecać na klej do gwintów.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lut 04, 2010 15:40

tak na pewno "dziewiętnastka" 12-kątna...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 04, 2010 16:22

wypada dodać że ta nasadka musi być bardzo porządna a nie jakaś no name, bo te śróby ciężko odkręcić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lut 04, 2010 16:52

no to jak już wchodzimy w szczegóły to, pokrętło, to na co nałożymy nasadkę też musi być porządne... nie polecam najtańszej TOYi... Bo próbowałem odkręcać to na przedłużkach żeby weszła wewnątrz koła i skręciłem obydwie... o 1/4 każda się przekręciła, a śruba ani drgnęła... Potem jak motor był na wierzchu duży pałer i poszło po zablokowaniu koła zamachowego... Albo na samochodzie z zapiętym pierwszym biegiem i druga osoba na hamulcu stoi...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 04, 2010 17:15

śrubę wręcz trzeba wymienić. Ja się już na własnej skórze spotkałem ze tym żę tę śrubę ścieło i przyczyn upatrywałbym właśnie w tym że ktoś jej nie wymienił lub wymienił i nie dokręcił właściwym momentem lub i to i to. Efekt łatwy do przewidzenia - porównywalny ze zerwaniem rozrządu.
ku przestrodze.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 17:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
frezerGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn sie 20, 2007 14:23
Lokalizacja: OOL
Kontakt:

Post autor: frezerGT » czw lut 04, 2010 23:34

ok dzięki koledzy za pomoc, punkty rozdane. a może ma ktoś sposob na wymiane tego simeringa bez odkręcania tej śruby :helm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 05, 2010 00:42

NIe da rady, dopiero jak odkręcisz śróbę zdejmiesz kółko zebate to można się zastanawiać czy pożyczyć specjalny przyrząd do wyjmowania simeringów czy jakoś mniej elegancko stary wyrwać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
frezerGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn sie 20, 2007 14:23
Lokalizacja: OOL
Kontakt:

Post autor: frezerGT » pt lut 05, 2010 11:56

a zna ktoś wymiary tego simeringa



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 05, 2010 12:10

w intercars.com.pl znajdziesz po chwili szukania.
Jak Ci się nie uda to uderz na PW to pomogę. pzdr



vulcan1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr sty 13, 2010 16:21
Lokalizacja: Okolice Łeby

Post autor: vulcan1984 » pt lut 05, 2010 18:49

32x47x10
skręt lewostronny
z uszczelka wargową


standard w 90% sam. grupy VW do 1998r. :)

co do sruby to zakładaj nową, sporo mechaników twierdzi, że sa jednorazowe i po odkręceniu nadaja sie do kosza.....
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 18:57 przez vulcan1984, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 05, 2010 19:06

bo tak podaję dane naprawcze VW.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości