Nie działa spryskiwacz szyby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 288
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Nie działa spryskiwacz szyby

Post autor: hepos » czw lut 04, 2010 13:40

Witam , jeszcze wczoraj działał, dzisiaj ani drgnie a silniczka nie słychać.. Bezpiecznik jest dobry, płyn zimowy, nie zamarznięty.

Włączam ciągnę dźwiegnie do siebie, ani nie burknie silniczek. Jedynie wycieraczki właczają się tak jak powinny (3 razy i koniec)

Co się mogło stać? I to bez żadnej przyczyny



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 13:50

sprawdź pompkę na krótko czy pompuje. Jeśli nie to wiadomo, jeśli tak to sprawdzenia wtyki i kabelki:)
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 13:50 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 288
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » czw lut 04, 2010 14:00

pompki nie sprawdzałem, ale sprawdziłem wtyczkę i niestety jak właczam wajchę to pojawią się na niej zarówno + jak i -

czyli co silniczek spalony? A może jakiegoś syfu nałapał i nie ma siły zakręcić możliwe?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 14:03

hepos, mój oryginalny Hella trochę rdzewieje i jak nie używam go kilka dni to unieruchamia się. Wystarczy lekko gwoździem obrócić oś i powraca do pracy. Ale może być też spalony.



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 288
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » czw lut 04, 2010 14:05

do tego musze go wyciągnąć? spuscic wodę itp?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 14:15

Aby podłączyć na krótko niekoniecznie ale aby rozruszać tak. Spuszczać płynu raczej nie musisz. W mk3 nie demontowałem ale w mk2 nie spuszczałem, po wyjęciu pompki dziurę czymś po prostu zatkałem, ma ona średnicę około 8 mm.

Jeśli ma prąd i nie pompuje to szukałbym nowej pompki. Sam zakupiłem nową podróbę za 20 zł. Od nowości ciekła. Oddałem i zakupiłem używkę ze szrotu.
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 14:16 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 288
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » czw lut 04, 2010 14:20

wyjąłem , obróciłem i zaczęła kręcić :)

Teraz mam kolejny problem - tam byla uszczelka czy coś? Bo jak wsadzam to wchodzi luźno a jak dolewam płynu to się koło silniczka wylewa

jak go wsadzić??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 14:25

Jest gumowa uszczelka. Cieknie mocno czy tak sobie?

U mnie w mk2 niestety ta uszczelka już nie chciała trzymać, ale za pomocą odrobiny silikonu zmieniła zdanie. Z tyłu wystarczyło ją wyjąć i oczyścić i nie ciekła - w mk2 bywały oddzielne zbiorniczki.



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 288
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » czw lut 04, 2010 14:34

nietstey cieknie tak ze w 2 minuty wycieka cały płyn :)

to pewnie mi popłyneła uszczelka gdzieś razem z 4 litrami płynu :)



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw lut 04, 2010 14:36

taką uszczelke można kupić bez problemu w ASO do mk3, sądzę że będzie taka sama jak do mk2 a kosztuje całe 2zł lub 2,50zł dokładnie nie pamiętam ale ją niedawno kupowałem


Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 14:57

Jako że u mnie nie ma ASO próbowałem sam dorobić te ustrojstwo ale ciężki film. Lepiej kupić i się nie męczyć. Ewentualnie dokompletować na szrocie jesli będziesz pompki szukał.



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 288
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » czw lut 04, 2010 15:24

Wsadziłem jakąś uszczelkę gumową , objechałem silikonem i poczekam ze 3 godziny, może nie będzie puszczało :)

Silniczek działa :)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 15:31

hepos pisze:Wsadziłem jakąś uszczelkę gumową , objechałem silikonem i poczekam ze 3 godziny, może nie będzie puszczało :)
Sprawdzałem tą metodę. Sprawdza się do puki nie poruszysz choć minimalnie silniczka. W końcu dorwałem gumkę na szrocie.
hepos pisze:Silniczek działa :)
Mam nadzieje, że nie będziesz miał pewnie tak jak ja. Postawisz na tydzień i znowu się zablokuje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 332 gości