Smarowanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gizar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 03, 2010 00:09
Lokalizacja: Nidzica

Smarowanie

Post autor: Gizar » śr lut 03, 2010 00:26

Witam wszystkich.Jestem właścicielem Golfa II z silnikiem 1,3 40kW na wtrysku .Mój problem dotyczy migajacej kontrolki smarowania i dziwnego brzęczenia problem pojawia się po rozgżaniu silnika na obrotach ok 20 tyś niżej i wyżej zanika po przegazowaniu.Może ktoś wie co z tym zrobić ?Dzięki!!
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 11:58 przez Gizar, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » śr lut 03, 2010 00:35

zmienic miejsce załozenia tematu
sprawdzic cisnienie oleju
wymienic czujnik cisnienia oleju lub samą pompe oleju
Albo kolego mas zpo prostu go za mało w silniku


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » śr lut 03, 2010 00:51

Gizar pisze:na obrotach ok 20 tyś
nie kręć go tak wysoko bo go przekręcisz ;) :helm:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lut 03, 2010 11:02

Gizar, oprócz tego co napisał Tomek, mogę dodać, że nie jeździj i za bardzo nie odpalaj jeśli nie sprawdzisz ciśnienia. Chyba że chcesz zatrzeć silnik.

Swego czasu pojawiał mi się problem z ciśnieniem a właściwie z samym kabelkiem do czujnika. Czasem nie łączył. Porawienie pomagało na kilka miesięcy - słaba końcówka kabla. Raz jechałem i zapaliła mi się, pomyślałem, ze znowu ten kabel. A to nie kabel był winny a mały poziom oleju i silnik przytarty. Chodzi co prawda ale dostał trochę.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr lut 03, 2010 15:44

Gizar pisze:Mój problem dotyczy migajacej kontrolki smarowania i dziwnego brzęczenia problem pojawia się po rozgżaniu silnika na obrotach ok 20 tyś niżej i wyżej zanika po przegazowaniu
bez pomiaru cisnienia oleju nic się nie dowiesz...

przyczyn może byc kilka...
*podobnie jak tutaj koledzy wyżej pisali, może być mało oleju (chociaz to najmniej prawdopodobne)
**olej zużyty za rzadki, nie można dlatego uzyskać ciśnienia
*** zatkany filtr oleju, czujnik ciśnienia jest w kolejności "za" fikltrem
****zużyta pompa oleju
***** podgięta miska olejowa - uszkodzony smok...
******Luz na łączeniu wał/korbowody jest tak duzy że ciśnienie nie dochodzi na górę silnika...

również przychylam się do prośby kolegi jhosef, aby uwarzac na ten objaw, bo morze się okazać to potem drogą konsekwencją...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Gizar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 03, 2010 00:09
Lokalizacja: Nidzica

Smarowanie

Post autor: Gizar » czw lut 04, 2010 01:09

Jestem po wymianie czujnika.Oczywiście olej odpada wymieniam regularnie i pilnuje poziomu chyba,że Castrol jest złym olejem i trzeba zmienić na inny(może Total)jak wiem nie mogę przejsć z mineralnego na półsyntetyk.Zapomniałem dodać że odkąd go kupiłem czyli cztery lata problem ten się pojawiał ale sporadycznie i kiedy jechałem gdzieś dalej ale raz i potem długo był spokoj.Znajomi twierdzili że silnik nie dogżany ,a jeżdźę naprawdę mało do pracy i z powrotem razem ok 6 km.Teraz niepokoji mnie to bo pokazuje się coraz częściej.Chcę zmienić jeszcze pompę ale są dwa rodzaje ,nie wiem gdzie szukać nr.silnika żeby kupić dobrą.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lut 04, 2010 01:19

Gizar, popraw tytul/opis tematu!! regulamin!



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » czw lut 04, 2010 03:40

Gizar, hmm sprawdź olej sobie i odmę bo ja tak mam od dwóch tygodni że nie mogę sobie z nią dać rady... sika olejem tak mocno że grill jest zachalapany od zewnątrz a odma wyczyszczona zawsze a i tak zamarza...

dwa to że brzęczy to raczej noramlne u mnie jak go dwa razy kreciłem za mocno w sniegu piszczał ale to było dwa razy bo oszczedzam silnik.

ps sprawdz po przyjechaniu z pracy jak zgasisz silnik czy po odkręceniu korka oleju nie syczy

silnik masz NZ jak na pełnym wtrysku


i zmień olej z mineralnego na półsyntetyk jak nie bierze oleju... bo jest lepszy dla tych silników (rzadszy) i nie wiem jak u Ciebie ale u mnie dziwnie ma znaczenie jak włożę miarke...


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lut 04, 2010 12:19

Damian3942 pisze:i zmień olej z mineralnego na półsyntetyk jak nie bierze oleju... bo jest lepszy dla tych silników (rzadszy)

to co napisałeś przeczy samo sobie...
do silnika o przelocie 300kkm chcesz zalać rzadszy olej? czyli jak już nie ma ciśnienia to będzie go jeszcze mniej :grin: , bo rzadszy jak napisałeś olej dostanie się w każdą szczelinę i być może lepiej by smarował, ale też szybciej "zniknie" z silnika... tzn wypłucze Ci wszystkie sadze i nagary (co akurat jest dobre) a przy tym, tak spenetruje Ci silnik, że olej będzie wypływał /pocił się w wielu miejscach w których do tej pory nic nie było widać...

odradzam zmianę... z minerala na pół/syntetyk, chyba że jesteś pewien stanu silnika...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
karolu87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 02:27
Lokalizacja: płock

Post autor: karolu87 » czw lut 04, 2010 13:32

Moto doktor zalatwi sprawe :D bynajmniej ja tak zrobilem



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 04, 2010 13:45

karolu87 pisze:Moto doktor zalatwi sprawe :D bynajmniej ja tak zrobilem
Jeśli chcesz sprzedać samochód bez migającego ciśnienia ale nie dla siebie.



Awatar użytkownika
karolu87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 02:27
Lokalizacja: płock

Post autor: karolu87 » czw lut 04, 2010 13:46

ja zalalem i naprawde nie narzekam hehe ale ja mam w planach zmienic i tak motor wiec wiesz :D



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lut 04, 2010 15:34

karolu87 pisze:Moto doktor zalatwi sprawe :D bynajmniej ja tak zrobilem
profesjonalizm w każdym calu... zanim szybko usunąć usterkę póki koszty są niewielkie, to lepiej wlać doktora który właśnie "zagęscza" olej i po kolejnych 2 tysiącach kilometrów następnego i tak wlewasz 5 razy do wymiany oleju??!! i nagle się okazuje że oleju przybywa a nic to nie skutkuje...

to ja jeszcze dorzucę... WLAĆ CERAMIZER...
to napewno lepsze niż doktor...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości