Problem z rozrusznikiem, nie kreci na mrozie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z rozrusznikiem, nie kreci na mrozie
Niestety zamieniłem niedawno swojego niesprawnego MK3 na Renault Clio I. Ponieważ jednak sprawa dotyczy rozrusznika to chyba marka nie ma aż takiego znaczenia.
Przyszły mrozy. Zaczął się problem. Auto przestało odpalać. Próbuję zakręcić rozrusznikiem, jest tylko takie "cyk" i nic więcej. Objawy mi się skojarzyły z blokującymi się szczotkami, bo miałem kiedyś taki problem z golfie. Jednak tłuczenie w rozrusznik nic nie dało, po rozkręceniu rozrusznika okazało się że szczotki są praktycznie nowe. Cały rozrusznik wewnątrz nie wykazuje żadnego uszkodzenia.
Z powodu ostatnich mrozów w okolicach -20 auto stało pod domem, nie moglem zapalić kilka dni. W czwartek temperatury zbliżyły się do 0, wsiadłem do niego i po prostu odpaliłem. I bez problemu jeździłem do wczoraj. Dziś rano za oknem -12 i już od nowa "cyk" i koniec. Jedyny sposób odpalenia auta w takich warunkach to drugi samochód + linka lub kilku znajomych + chęci do pchania i odrobina siły. Jak samochód trochę pochodzi i się rozgrzeje znowu odpala bez problemu. jeśli jednak zostanie zgaszony zaraz po odpaleniu znów nie zagada.
co to może być?
Przyszły mrozy. Zaczął się problem. Auto przestało odpalać. Próbuję zakręcić rozrusznikiem, jest tylko takie "cyk" i nic więcej. Objawy mi się skojarzyły z blokującymi się szczotkami, bo miałem kiedyś taki problem z golfie. Jednak tłuczenie w rozrusznik nic nie dało, po rozkręceniu rozrusznika okazało się że szczotki są praktycznie nowe. Cały rozrusznik wewnątrz nie wykazuje żadnego uszkodzenia.
Z powodu ostatnich mrozów w okolicach -20 auto stało pod domem, nie moglem zapalić kilka dni. W czwartek temperatury zbliżyły się do 0, wsiadłem do niego i po prostu odpaliłem. I bez problemu jeździłem do wczoraj. Dziś rano za oknem -12 i już od nowa "cyk" i koniec. Jedyny sposób odpalenia auta w takich warunkach to drugi samochód + linka lub kilku znajomych + chęci do pchania i odrobina siły. Jak samochód trochę pochodzi i się rozgrzeje znowu odpala bez problemu. jeśli jednak zostanie zgaszony zaraz po odpaleniu znów nie zagada.
co to może być?
Abre los ojos....
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
- lukiskwuki
- Użytkownik
- Posty: 374
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
- Lokalizacja: Czarnków
moze to wina elektro magnesu?? poprostu nie załacza rozrusznika...
forum.VWGolf.pl zawsze pomoze:)
forum.VWGolf.pl zawsze pomoze:)
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 12:48 przez lukiskwuki, łącznie zmieniany 1 raz.
A problem z elektromagnesem może mieć takie objawy? zależne od temperatury? W sumie gadałem z kolesiem od którego brałem ten samochód o problemie, on jest mechanikiem. Stwierdził że na dniach, spróbuje wymieć jeszcze elektromagnes jak jakiś znajdzie u siebie w warsztacie, bo to ostatnie czego przy tym rozruszniku nie ruszał. Ale mówił to jakoś bez większego przekonania, że wina może być akurat w tym.lukiskwuki pisze:moze to wina elektro magnesu?? poprostu nie załacza rozrusznika....
Abre los ojos....
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
kolega pisze wyzej dobrze , sprawdzales na mierniku ? , ile lat ma twoj akus juz ?edzio pisze:A nie przyszło ci na myśl ,że twój akumlator jest do niczego?
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 19:03 przez Młody90, łącznie zmieniany 1 raz.
mi to wygląda na słaby aku.a wiadomo zeby rozrusznik mógł krecic to musi niestety miec dobry aku zwłaszcza w mrozy.co do automatu to nie mozna wymieniac na jakis jaki sie znajdzie tylko na taki jaki w nim jest.jezeli jest bosh to nie zmienisz na magneti marelli i odwrotnie.
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 19:56 przez heniek37, łącznie zmieniany 1 raz.
golfik 1.8 90ps silnik RP.
Może nie jest do niczego, ale ma za niski prąd rozruchowy, sprawdź jaki powinien być do tego modelu. Objawy są podobne jak przy słabym aku lub zużytym rozruszniku
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 21:24 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie przyszło ci na myśl ,że twój akumlator jest do niczego?
Młody90 pisze:ile lat ma twoj akus juz ?
Akumulator kupiony w lutym zeszłego roku więc niecały rok, 74 Ah co do 1.9 diesela chyba starczy. próbowany na praktycznie identycznej renówce kumpla i kręci aż miło więc bateria odpada.kwietek pisze:Może nie jest do niczego, ale ma za niski prąd rozruchowy, sprawdź jaki powinien być do tego modelu. Objawy są podobne jak przy słabym aku lub zużytym rozruszniku
Abre los ojos....
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
zawsze pomagało przy blokujących się szczotkachheniek37 pisze:ale nie stukaj po rozruszniku
W poniedziałek wymieniłem elektromagnes. Dobra wiadomość to taka że od tego czasu chodzi bez problemu. Gorsza taka że od tego czasu nie jest za zimno, więc nie mam pewności czy chodzi bo usterka zlikwidowana, czy dlatego że jest względnie ciepło.
Abre los ojos....
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 345 gości