Czy w 1.8 RP są dwie pompy paliwa? Dziwne zachowanie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » śr mar 15, 2006 13:05

A może mi ktoś powiedzieć na czym polega ich praca?Która za co odpowiada?


Obrazek

Awatar użytkownika
outside
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lis 15, 2005 22:52
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: outside » śr mar 15, 2006 13:20

chyba obydwie za pompowanie paliwa :P



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » śr mar 15, 2006 17:21

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź... :green_fuck:


Obrazek

Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » śr mar 15, 2006 18:46

Tez mam taki silnik i podobne objawy na paliwie na lpg jest gitara.Sa dwie pompy jedna w baku i druga zaraz kolo baku taka duza czarna pucha.Z tego co wiem to ta w baku odpowiada za podanie paliwa pod malym cisnieniem,a ta druga juz daje duzo wieksze cisnienie.Pozdro



Krystek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob mar 12, 2005 17:29
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Krystek » śr mar 15, 2006 20:27

podłącze sie do temamatu macie silniki RP czy one sieróżnią od ABS te same moce a różne sprężanie czy komputer od silnika RP podejdzie do AAM ??????????????



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » czw mar 16, 2006 08:57

Tego to nie wiem czy podejdzie komputer. W tych kwestiach pytaj się Borysa albo GTO. Oni już różne rzeczy widzieli i słyszeli i robili więc będą najlepiej wiedzieć.


Obrazek

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » czw mar 16, 2006 08:58

A co do pompy paliwa tej przy baku...ona też jest smarowana paliwem?

Bo ona może mi na tak zwany kick down nie podaje mi od razu większego ciśnienia.


Obrazek

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw mar 16, 2006 09:19

Pompa paliwa w baku jest po to żeby wytworzyć wstępne ciśnienie w ukłądzie paliwowym, a ta druga jest po to żeby wytworzyć ciśnienie właściwe, ponieważ wtryskiwacz działa tylko elektronicznie, tzn cewka we wtryskiwaczu otwiera go czasowo (inaczej jest z pompowtryskiwaczami tam jest tylko jedna pompa w zbiorniku), Przy pompie w zbiorniku masz filtr paliwa wstępnego oczyszczania a dalej przed rugą pompą jest filtr dokładnego oczyszczania. I jeszcze jedno pompa w zbiorniku jest chłodzona paliwem więc jak będziesz jeździł bez to się w końcu spali.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » czw mar 16, 2006 21:57

TheGwiazdor pisze:Bo cały czas mam problem z zachowaniem samochodu.

Przy tzw kick downie występuje przymulanie samochodu i jakieś przerywanie.

Natomiast przy delikatnym wciskaniu gazu jest w miarę ok.

Najgorzej jest jak sie depnie od lekkiego gazu na 3/4 wtedy ma największe przerwy jakby paliwa nie dostawał.
Ale np z lekiego gazu w podłogę problem praktycznie nie występuje. I deptanie na pełny gaz nie powoduje przerw w przyśpieszaniu.

I nie mogę dojść przyczyny.
Czasem mam podobnie i nie wiem co to jest, jeszcze nie doszedłem.
Ale nie jest to pompa paliwa, bo wtedy nie miałby mocy przy depnięciu gazu w podłogę.

[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 9:00 pm ]
Krystek pisze:podłącze sie do temamatu macie silniki RP czy one sieróżnią od ABS te same moce a różne sprężanie czy komputer od silnika RP podejdzie do AAM ??????????????
Różnią się stopniem sprężania między innymi.
A komputer moim zdaniem nei podejdzie do AAM'a.



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pt mar 17, 2006 08:46

Dzisiaj będzie sprawdzane dalej bo autko stoi u mechaników. Podejrzewałem jeszcze zapłon że podciśnienie jakoś zle go nastawia podczas przyśpieszania.

Może coś się dzisiaj wyjaśni.


Obrazek

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pt mar 17, 2006 09:40

Ja jeszcze muszę sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.

Może też mam troszkę za wczesny zapłon :niewiem:
Też się nie poddaję i szukam po kolei. Myslę, że wina leży jednak gdzieś po stronie układu elektrycznego - ponieważ nie zawsze się tak dzieje - może to sonda nieraz nie działa...
Jak podłączam się pod kompa gazowego za pomocą specjalnego interfejsu to wyrzuca co jakiś czas "błąd sondy lambda". Najczęściej na benzynie. Tak jakby się zawieszała... Sprawdzając miernikiem na biegu jałowym - sonda jest ok.



aqa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 15:26
Lokalizacja: Koscielec

Post autor: aqa » pt mar 17, 2006 16:14

I ja mam tak samo. LPG gra, a na paliwie muli strasznie, a to znowu szarpie do przodu i znow muli. Jak jade pod gorke to musze redukowac, bo go tak muli, ze nie da sie wyjechac, ale z gorki nie jest tak jak powinno, ale jedzie i rozpedza sie(choc nie tak jak powinien na paliwie). Filtr paliwa nowy.
Czyli objawy podobne do Waszych.

A jakby tak: ta pompa w baku sie zatarla lub cos, to nadal dziala ta o wiekszym cisnieniu (na zewnatrz) tyle ze nie zawsze dochodzi do niej takie cisnienie jak powinno byc, wiec dziala tylko wtedy jak ta w baku ostatkiem sil cos zarzuci. Na przyklad przy deptaniu do podlogi.
Natomiast jak zjezdzam z gory to i obciazenie nie jest tak duze wiec i paliwa nie jest tak duzo potrzeba... Co Panowie na to? :-k

Jak sprawdzic pompe paliwa w baku?



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt mar 17, 2006 16:30

Panowie też tak mam - tzn czasem ja mu gaz a on zgasł. A łagodne dogazowywanie i idzie OK. Ale ponieważ się nasiliło i ew czasem nie chciał od razu odpalić rano to zacząłem (wczoraj wieczór) szukać, zdjąłem kopułkę rozdzielacza i aż się załamałem jak on mógł na tak upalonym palcu rozdzielacza jeździć i tylko czasem strajkować przy dodawaniu gazu - po pracy kupuję tego palucha, kopułkę i zobaczymy jaki będzie efekt po wymianie. A że przy dodawaniu gazu się krztusi - może wtedy jest inne wyprzedzenie zapłonu i już iskra z tego upalonego palca nie da rady przeskoczyć na złącze świecy?



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » sob mar 18, 2006 10:21

Problem roziwązany. Za luźno dokręcony aparat zapłonowy i nie przestawiał dostatecznie szybko zapłonu w momencie dodawania gazu.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 388 gości