Czy w 1.8 RP są dwie pompy paliwa? Dziwne zachowanie silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa paliwa w baku jest po to żeby wytworzyć wstępne ciśnienie w ukłądzie paliwowym, a ta druga jest po to żeby wytworzyć ciśnienie właściwe, ponieważ wtryskiwacz działa tylko elektronicznie, tzn cewka we wtryskiwaczu otwiera go czasowo (inaczej jest z pompowtryskiwaczami tam jest tylko jedna pompa w zbiorniku), Przy pompie w zbiorniku masz filtr paliwa wstępnego oczyszczania a dalej przed rugą pompą jest filtr dokładnego oczyszczania. I jeszcze jedno pompa w zbiorniku jest chłodzona paliwem więc jak będziesz jeździł bez to się w końcu spali.
pozdrowienia el Kopyto
Czasem mam podobnie i nie wiem co to jest, jeszcze nie doszedłem.TheGwiazdor pisze:Bo cały czas mam problem z zachowaniem samochodu.
Przy tzw kick downie występuje przymulanie samochodu i jakieś przerywanie.
Natomiast przy delikatnym wciskaniu gazu jest w miarę ok.
Najgorzej jest jak sie depnie od lekkiego gazu na 3/4 wtedy ma największe przerwy jakby paliwa nie dostawał.
Ale np z lekiego gazu w podłogę problem praktycznie nie występuje. I deptanie na pełny gaz nie powoduje przerw w przyśpieszaniu.
I nie mogę dojść przyczyny.
Ale nie jest to pompa paliwa, bo wtedy nie miałby mocy przy depnięciu gazu w podłogę.
[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 9:00 pm ]
Różnią się stopniem sprężania między innymi.Krystek pisze:podłącze sie do temamatu macie silniki RP czy one sieróżnią od ABS te same moce a różne sprężanie czy komputer od silnika RP podejdzie do AAM ??????????????
A komputer moim zdaniem nei podejdzie do AAM'a.
Ja jeszcze muszę sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.
Może też mam troszkę za wczesny zapłon :niewiem:
Też się nie poddaję i szukam po kolei. Myslę, że wina leży jednak gdzieś po stronie układu elektrycznego - ponieważ nie zawsze się tak dzieje - może to sonda nieraz nie działa...
Jak podłączam się pod kompa gazowego za pomocą specjalnego interfejsu to wyrzuca co jakiś czas "błąd sondy lambda". Najczęściej na benzynie. Tak jakby się zawieszała... Sprawdzając miernikiem na biegu jałowym - sonda jest ok.
Może też mam troszkę za wczesny zapłon :niewiem:
Też się nie poddaję i szukam po kolei. Myslę, że wina leży jednak gdzieś po stronie układu elektrycznego - ponieważ nie zawsze się tak dzieje - może to sonda nieraz nie działa...
Jak podłączam się pod kompa gazowego za pomocą specjalnego interfejsu to wyrzuca co jakiś czas "błąd sondy lambda". Najczęściej na benzynie. Tak jakby się zawieszała... Sprawdzając miernikiem na biegu jałowym - sonda jest ok.
I ja mam tak samo. LPG gra, a na paliwie muli strasznie, a to znowu szarpie do przodu i znow muli. Jak jade pod gorke to musze redukowac, bo go tak muli, ze nie da sie wyjechac, ale z gorki nie jest tak jak powinno, ale jedzie i rozpedza sie(choc nie tak jak powinien na paliwie). Filtr paliwa nowy.
Czyli objawy podobne do Waszych.
A jakby tak: ta pompa w baku sie zatarla lub cos, to nadal dziala ta o wiekszym cisnieniu (na zewnatrz) tyle ze nie zawsze dochodzi do niej takie cisnienie jak powinno byc, wiec dziala tylko wtedy jak ta w baku ostatkiem sil cos zarzuci. Na przyklad przy deptaniu do podlogi.
Natomiast jak zjezdzam z gory to i obciazenie nie jest tak duze wiec i paliwa nie jest tak duzo potrzeba... Co Panowie na to?
Jak sprawdzic pompe paliwa w baku?
Czyli objawy podobne do Waszych.
A jakby tak: ta pompa w baku sie zatarla lub cos, to nadal dziala ta o wiekszym cisnieniu (na zewnatrz) tyle ze nie zawsze dochodzi do niej takie cisnienie jak powinno byc, wiec dziala tylko wtedy jak ta w baku ostatkiem sil cos zarzuci. Na przyklad przy deptaniu do podlogi.
Natomiast jak zjezdzam z gory to i obciazenie nie jest tak duze wiec i paliwa nie jest tak duzo potrzeba... Co Panowie na to?
Jak sprawdzic pompe paliwa w baku?
Panowie też tak mam - tzn czasem ja mu gaz a on zgasł. A łagodne dogazowywanie i idzie OK. Ale ponieważ się nasiliło i ew czasem nie chciał od razu odpalić rano to zacząłem (wczoraj wieczór) szukać, zdjąłem kopułkę rozdzielacza i aż się załamałem jak on mógł na tak upalonym palcu rozdzielacza jeździć i tylko czasem strajkować przy dodawaniu gazu - po pracy kupuję tego palucha, kopułkę i zobaczymy jaki będzie efekt po wymianie. A że przy dodawaniu gazu się krztusi - może wtedy jest inne wyprzedzenie zapłonu i już iskra z tego upalonego palca nie da rady przeskoczyć na złącze świecy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 388 gości