Witam, od grudnia jestem właścicielem golfa mk3 1992r 1.8 benzyna+LPG.
Sprawa wygląda następująco:
Jeździłem nim normalnie przez te lżejsze mrozy, ale jak go kupiłem to czujnik temperatury w zegarach pokazywał mi, że nie łapie temperatury ( wskaźnik nie poruszał się w ogóle) chyba ze stałem w korku to łapał ze 70 stopni wg czujnika. no to swtierdziłem z kumplem ze termostat jest walnięty, no ale ,że nie przeszkadzało mi to, to nie robiłem narazie . no i pewnego poranka koło - 17 stopni jechałem na uczelnie i auto normalnie łapało temperature, ale nie dawało ciepłego powietrza na kabinę ( a tak to dawał dość ciepłe) no i jade dalej i zagrzał mi sie do troche powyżej 100st, wentylator nie zareagował w ogóle. no i gdzieś na wężu koło zbiorniczka wywaliło mi z litr płynu. Dałem go do mechanika i on rozebrał pompe wody i stwierdził, że nie miałem w ogóle termostatu ;/ i teraz pytanie co może być przyczyną tego , że przegrzewa się ?? miałem tam płyn bo czuć woń płynu, ale czy nie było tam wody ani kropli nie mogę stwierdzić ;/ wiem że mogła pójść uszczelka pod głowicą, ale to chyba następstwo tego, że przegrzał się a nie przyczyną przegrzewania się. 12 godzin wczśniej auto normalnie jeździło.
grzeje sie/ zagrzał się POMOCY!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
no właśnie nic nie stwierdził, nawet jej nie ruszył chyba, zabrałem samochód i oddam do znajomego mechanika/kumpla z rodzinnej miejscowości ;] bo tam za sprawdzenie głowicy zawołał 300 zł ;/ wieczorem jeszcze kumpel rzuci okiem na pompe wody jak da rade bo też podejrzewam ją o ten cały problem . a coś jeszcze podejrzewacie oprócz pompy ??
jak auto sie grzało i nagle przestało to nie jest wina termaostatu, bo ten otwiera tylko obieg na chłodnicę, a nie na nawiew... Jeśli nie ma nawiewu ciepłego to nie ma przepływu przez nagrzewnicę płynu. Płyn może krążyć przez obieg parownika - jeśli coś ci przymarzło w przewodach do nagrzewnicy, lub jest powietrze to z tamtąd ten problem...
Zagotował się najprawdopodobniej dlatego że nie wychładzał się silnik przez chłodnicę wystarczająco, i kiedy płyn krążył po nagrzewnicy, to spokojnie na 2 i 3 biegu wentylatora dało sie wychłodzić na tyle żeby nic sie nie gotowało.
Trzeba sprawdzić wyłącznik od wentylatora chłodnicy i bezpieczniki wentylatora. Doprowadzić ten układ do sprawności a potem szukać przyczyn nie grzania wewnatrz - chociaż wydaje mi się że jest przypowietrzony, lub przymarzniety płyn w nagrzewnicy.
Zagotował się najprawdopodobniej dlatego że nie wychładzał się silnik przez chłodnicę wystarczająco, i kiedy płyn krążył po nagrzewnicy, to spokojnie na 2 i 3 biegu wentylatora dało sie wychłodzić na tyle żeby nic sie nie gotowało.
Trzeba sprawdzić wyłącznik od wentylatora chłodnicy i bezpieczniki wentylatora. Doprowadzić ten układ do sprawności a potem szukać przyczyn nie grzania wewnatrz - chociaż wydaje mi się że jest przypowietrzony, lub przymarzniety płyn w nagrzewnicy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 79 gości