Zerwany gwint (spustu oleju) na misce olejowej, co robić??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zerwany gwint (spustu oleju) na misce olejowej, co robić??
Oddałem swojego golfika na wymiane rozrządu i oleju, wymienili jedno i drugie. Za drugim razem już sam się zabrałem za wymiane oleju odkręcam śrubke spustową patrze a na śrubie pakuły
Nic lepszego nie wymysliłem jak tylko nawinełem nowe pakuły i skręciłem spowrotem, ale zbliża mi się termin kolejnej wymiany i teraz co robić?? Czy poprostu przegwintować na nowo (jeśli tak to gdzie coś takiego mi ktoś zrobi??)
Czy może mam powoli zbierać kase na nową miske??
Doradźcie mi co ty dalej z tym fantem robić!!
Nic lepszego nie wymysliłem jak tylko nawinełem nowe pakuły i skręciłem spowrotem, ale zbliża mi się termin kolejnej wymiany i teraz co robić?? Czy poprostu przegwintować na nowo (jeśli tak to gdzie coś takiego mi ktoś zrobi??)
Czy może mam powoli zbierać kase na nową miske??
Doradźcie mi co ty dalej z tym fantem robić!!
- Dragon
- Forum Master
- Posty: 1002
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
- Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
- Kontakt:
Przegwintuj na nowy o nr większy rozmiar, daj nową śrubę i po sprawie (istotna jest też ta podkładka pod śrubą). Powiniem zrobić to każdy ślusarz z dostępem do kanału lu przynajmniej podnośnika.
Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Tylko zrob to u kogos kto sie na tym naprawde zna bo kazda niedokladnosc zaskutkuje tym ze korek moze zle dociskac uszczelke i bedzie cieklo... a i nie wiem czy w nakretce jest miejsce na nowy wiekszy gwint i moze byc tak ze po przegwintowaniu moze peknac nakretka... jesli nie masz w misce jakis czujnikow to radzilbym ogladac sie za inna... od mk 2 powinna podejsc bo to ten sam blok silnika... oczywiscie od silnikow 1,6 1,8 i 1,6 diesel (blok 19E)
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Jesli mogę coś powiedzić,to miałem przeciągnięty gwintna korku spustowym,wkręcał i wykręcał się ciężko,z tym,że nie ciekło.Kupiłem w norauto nowy korek z uszczelką miedzianą za? 7zł ? i przy wymianie oleju poprawiłem gwint w misie gwintownikiem,tylko nie pamietam jaki M16X1,25? nie pamietam.Jest dobrze.
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
ja osobiscie bym nie zaryzykowal... jesli cos nie pojdzie jak trzeba to silnik za 2500zl moze pojsc na zlom... a wszystko za koszt nowej uszczelki lub miski... gra nie warta swieczki... lepiej odkrecic i porzadnie nagwintowac lub nawet wymienic cala nakretke albo wymienic cala miske... ja polecam to drugie... pewniejsze rozwiazanie...pozdrawiam
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
No, ja jestem zdecydowanie za wymiana calej miski. Nie kaze ci kupowac nowej bo pewnie bys zabulil ze ho ho, uzywana + nowa uszczelka powinno wystarczyc. Tak czy siak bedziesz pewnie musial zdjac ja do gwintowania (za duze ryzyko ze w srodku zostana opilki), wiec zamiast jezdzic i placic za robote od razu zalozysz druga i po sprawie. No i nie ryzykujesz ze ci ktos np nagwintuje krzywo, albo ze to wszytko bedzie pozniej 100% szczelne. Z tego co patrzylem po zdj to jeszcze do mk3 byla misa stalowa, w mk4 jest juz z aluminum. Tutaj masz zdjecie od silnika 1.4 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91464541 podejrzewam ze do wszystkich czterocylindrowek podejdzie bo przeciez teraz wszystko robia uniwersalne Za gwintowanie bys pewnie zaplacil parenascie do paredziesiat zl (zalezy ja cie zedra), tutaj masz miskae za troche ponad 100... Nowa uszczelke tak czy siak bedziesz musial kupic (u mnie np zdejmowalem miske przy pierwszej zmianie oleju bo byla lekko wgnieciona przez poprzedniego wlasciciela i bylem ja prostowac "na goraco" u znajomego, pozniej zalozylem to na stara uszczelke i lekko podciekalo, dokrecilem mocniej i dalej to samo, nowa uszczelka i po klopocie )
Jak juz bys sie chcial brac za gwintowanie to jak masz faktycznie miske z aluminium to mozesz to zrobic sam nawet nie posiadajc gwintownika Jak? Bierzesz srube rozmiar wieksza od tej co masz, nacinasz ja powiedzmy w 3 miejscach (na szlifierce) tak zeby przypominala gwintownik i powoli wkrecasz i wykrecasz (coraz glebiej), mozesz to lekko podlac jakims olejem. Pozniej bierzesz druga taka sama srube z podkladka i wkrecasz. Wg mnie bardziej szczelne niz zwykle gwintowanie (przy zwyklym gwintownik zostawia troche luzu na srube)
Pozdrawiam
Jak juz bys sie chcial brac za gwintowanie to jak masz faktycznie miske z aluminium to mozesz to zrobic sam nawet nie posiadajc gwintownika Jak? Bierzesz srube rozmiar wieksza od tej co masz, nacinasz ja powiedzmy w 3 miejscach (na szlifierce) tak zeby przypominala gwintownik i powoli wkrecasz i wykrecasz (coraz glebiej), mozesz to lekko podlac jakims olejem. Pozniej bierzesz druga taka sama srube z podkladka i wkrecasz. Wg mnie bardziej szczelne niz zwykle gwintowanie (przy zwyklym gwintownik zostawia troche luzu na srube)
Pozdrawiam
Znalazłem na allegro cos takiego
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92034328
Dlaczego to jest takie tanie, jakaś tandeta? Wydaje mi się że ona jest z blachy.
Co myślicie o tej misce?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92034328
Dlaczego to jest takie tanie, jakaś tandeta? Wydaje mi się że ona jest z blachy.
Co myślicie o tej misce?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości