Co może być przyczyną,że silnik nie może się nagrzać w MK3 ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

seq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 01, 2006 16:07
Lokalizacja: Kielce

Co może być przyczyną,że silnik nie może się nagrzać w MK3 ?

Post autor: seq » śr mar 15, 2006 21:00

Tak jak w temacie,poprostu silnik nie moze sie nagrzać do 70stopni.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr mar 15, 2006 21:04

silnik i może sie nagrzewa tylko coś dzieje ci sie albo z termostatem albo z czujnikiem temperatury
a jeszcze zależy ile przejeżadzasz od momętu odpalenia może poprostu on niezdąrza sie nagrzać


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

seq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 01, 2006 16:07
Lokalizacja: Kielce

Post autor: seq » śr mar 15, 2006 21:07

termostat był wymieniany
A przejade około 4km



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » śr mar 15, 2006 21:11

mam to samo i obstawiam czujnik



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr mar 15, 2006 21:12

seq pisze:termostat był wymieniany
A przejade około 4km
to ja sie wcale nie dziwie że auto nie nadąża sie nagrzać
przejedz np 20 km i zobaczysz że temperatura napewno skoczy


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

seq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 01, 2006 16:07
Lokalizacja: Kielce

Post autor: seq » śr mar 15, 2006 21:13

ok,nie no po 20km to mi sie nagrzewa ale niewiem czy to nie jest za długo.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr mar 15, 2006 23:15

po 4 km to on jest napewno ledwie ciepły, mój łapie temp gdzieś po 6-7 km



andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » czw mar 16, 2006 00:32

Do robótki mam ok. 4,5 kilosa i też ledwo przekracza 70, do tego ogrzewanie...



wilkor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lis 02, 2005 12:40
Lokalizacja: D.Leśny

Post autor: wilkor » czw mar 16, 2006 01:27

ja mierzyłem swój silnik, mechanik powiedził że osiaga temperature optymalną. Sęk w tym ze wskaźnik tego nie odzwierciedla...wedłyg niego cały czas jest niedorzany... Hmm widocznie taki jego chumor ;-)

ps. Proponuje sprawdzić tez temat który juz był: " [mk3] 2 pytania o czujnik temperatury "

autorstwa " MarcinM "


felgi juz sa, wprawdzie nie bbs ale są ładne...czekamy na lato.

Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw mar 16, 2006 09:40

miałem to samo wymieniłem termostat i nic sie nie zmieniło a po wymianie czujnika po przejechaniu 10km pokazuwał mi 100 stopni!!! czy to normalne?????



andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » czw mar 16, 2006 21:25

Jeśli masz czujnik HP to najprawdopodobniej on przekłamuje. Po dłuższej jeździe miałem temp. ok. 50C. Wymieniłem czujnik (właśnie na HP) i wskazania temperatury po co najmniej parunastu kilometrach jazdy za miastem były na poziomie 70C. Wymieniłem termostat i szok - temperatura pracy oscyluje wokół 110C. Na szczęście przed montażem termostat sprawdziłem w gotującej się wodzie i byłem pewny że całkowicie otwiera się tak jak w instrukcji dla silnika ABS tj. przy ok. 102C. Czujnik temperatury do załączania wentylatora też działa prawidłowo, ale teraz zimno i autko nie dogrzewa się do temperatury, przy której potrzebne byłoby załączenie wentyla. Zresztą temperatura chłodziwa utrzymuje się na stałym poziomie tych 110C nawet po 2-3 minutach postoju, a to znaczy że termostat działa i ciecz chłodząca rozgrzewa chłodnicę.
Mam inne pytanko - jaki jest kierunek obiegu cieczy chłodzącej czy:
1 - od pompy przez blok silnika, chłodnicę i termostat na ssanie pompy (na to wskazuje logika) czy też
2 - w odwrotnym kierunku?
Jeśli tak jak w pkt. 1 to w silniku AAM, ABS i 2E temp. w czasie jazdy powinna utrzymywać się trochę powyżej granicy otwarcia termostatu czyli powyżej 87 (do 102C)
A na koniec sposób sprawdzenia czujnika tzw. żółtego. On jest podwójny - zawiera dwa niezależne czujniki w jednej obudowie - jeden do wskaźnika a drugi do sterownika układu wtryskowego. Mierzysz opór między wyprowadzeniami czujnika. Powinien wynosić:
5500+/-700Ohm przy 0C
2500+/-500 przy 20C
1800+/-200 przy 30C
800+/-100 przy 50C
350+/-50 przy 80C
200+/-25 przy 100C
Oba czujniki powinny mieć podobną oporność, bo nigdzie w instrukcji nie znalzłem informacji że mają być różne.Sprawdziłem na starym i nowym czujniku - są jednak różne i to ok. razy 2
PS Taką samą charakterystykę ma mieć też czujnik temp. zasysanego powietrza.
Ostatnio zmieniony ndz mar 19, 2006 10:01 przez andy94, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 16, 2006 21:42

andy94 pisze:Wymieniłem czujnik (właśnie na HP
ja też
andy94 pisze:Wymieniłem termostat i szok - temperatura pracy oscyluje wokół 110C
i u mnie też. HP to badziewie jak się okazuje. Temperatura jest dobra, czujniki są do d********.



Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » pt mar 17, 2006 09:50

Moim zdaniem termostat, miałem te same objawy. Wymieniłem termostat i zagotowała mi się woda i rozerwało przewody z płynem chłodzącym, na szczęście nie poszła uszczelka pod głowicą. Kupiłem nowy termostat w intercarsie najdroższy jaki szło i taka niespodzianka. Wymieniłem go potem na inny i wszyskto już jest ok. Niech ten post będzie przestrogą dla wszysktich co wymieniają termostat i łudzą się że jak nowy to wszystko musi być ok, mój przykład pokazał że tak wcale nie musi być. Po założeniu warto sprawdzić sprawność termostatu jeszcze przed wyjazdem w trasę. Pozdrawiam


Brak pomysłu na podpis:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 267 gości