Co może być przyczyną,że silnik nie może się nagrzać w MK3 ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co może być przyczyną,że silnik nie może się nagrzać w MK3 ?
Tak jak w temacie,poprostu silnik nie moze sie nagrzać do 70stopni.
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja mierzyłem swój silnik, mechanik powiedził że osiaga temperature optymalną. Sęk w tym ze wskaźnik tego nie odzwierciedla...wedłyg niego cały czas jest niedorzany... Hmm widocznie taki jego chumor
ps. Proponuje sprawdzić tez temat który juz był: " [mk3] 2 pytania o czujnik temperatury "
autorstwa " MarcinM "
ps. Proponuje sprawdzić tez temat który juz był: " [mk3] 2 pytania o czujnik temperatury "
autorstwa " MarcinM "
felgi juz sa, wprawdzie nie bbs ale są ładne...czekamy na lato.
Jeśli masz czujnik HP to najprawdopodobniej on przekłamuje. Po dłuższej jeździe miałem temp. ok. 50C. Wymieniłem czujnik (właśnie na HP) i wskazania temperatury po co najmniej parunastu kilometrach jazdy za miastem były na poziomie 70C. Wymieniłem termostat i szok - temperatura pracy oscyluje wokół 110C. Na szczęście przed montażem termostat sprawdziłem w gotującej się wodzie i byłem pewny że całkowicie otwiera się tak jak w instrukcji dla silnika ABS tj. przy ok. 102C. Czujnik temperatury do załączania wentylatora też działa prawidłowo, ale teraz zimno i autko nie dogrzewa się do temperatury, przy której potrzebne byłoby załączenie wentyla. Zresztą temperatura chłodziwa utrzymuje się na stałym poziomie tych 110C nawet po 2-3 minutach postoju, a to znaczy że termostat działa i ciecz chłodząca rozgrzewa chłodnicę.
Mam inne pytanko - jaki jest kierunek obiegu cieczy chłodzącej czy:
1 - od pompy przez blok silnika, chłodnicę i termostat na ssanie pompy (na to wskazuje logika) czy też
2 - w odwrotnym kierunku?
Jeśli tak jak w pkt. 1 to w silniku AAM, ABS i 2E temp. w czasie jazdy powinna utrzymywać się trochę powyżej granicy otwarcia termostatu czyli powyżej 87 (do 102C)
A na koniec sposób sprawdzenia czujnika tzw. żółtego. On jest podwójny - zawiera dwa niezależne czujniki w jednej obudowie - jeden do wskaźnika a drugi do sterownika układu wtryskowego. Mierzysz opór między wyprowadzeniami czujnika. Powinien wynosić:
5500+/-700Ohm przy 0C
2500+/-500 przy 20C
1800+/-200 przy 30C
800+/-100 przy 50C
350+/-50 przy 80C
200+/-25 przy 100C
Oba czujniki powinny mieć podobną oporność, bo nigdzie w instrukcji nie znalzłem informacji że mają być różne.Sprawdziłem na starym i nowym czujniku - są jednak różne i to ok. razy 2
PS Taką samą charakterystykę ma mieć też czujnik temp. zasysanego powietrza.
Mam inne pytanko - jaki jest kierunek obiegu cieczy chłodzącej czy:
1 - od pompy przez blok silnika, chłodnicę i termostat na ssanie pompy (na to wskazuje logika) czy też
2 - w odwrotnym kierunku?
Jeśli tak jak w pkt. 1 to w silniku AAM, ABS i 2E temp. w czasie jazdy powinna utrzymywać się trochę powyżej granicy otwarcia termostatu czyli powyżej 87 (do 102C)
A na koniec sposób sprawdzenia czujnika tzw. żółtego. On jest podwójny - zawiera dwa niezależne czujniki w jednej obudowie - jeden do wskaźnika a drugi do sterownika układu wtryskowego. Mierzysz opór między wyprowadzeniami czujnika. Powinien wynosić:
5500+/-700Ohm przy 0C
2500+/-500 przy 20C
1800+/-200 przy 30C
800+/-100 przy 50C
350+/-50 przy 80C
200+/-25 przy 100C
Oba czujniki powinny mieć podobną oporność, bo nigdzie w instrukcji nie znalzłem informacji że mają być różne.Sprawdziłem na starym i nowym czujniku - są jednak różne i to ok. razy 2
PS Taką samą charakterystykę ma mieć też czujnik temp. zasysanego powietrza.
Ostatnio zmieniony ndz mar 19, 2006 10:01 przez andy94, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem termostat, miałem te same objawy. Wymieniłem termostat i zagotowała mi się woda i rozerwało przewody z płynem chłodzącym, na szczęście nie poszła uszczelka pod głowicą. Kupiłem nowy termostat w intercarsie najdroższy jaki szło i taka niespodzianka. Wymieniłem go potem na inny i wszyskto już jest ok. Niech ten post będzie przestrogą dla wszysktich co wymieniają termostat i łudzą się że jak nowy to wszystko musi być ok, mój przykład pokazał że tak wcale nie musi być. Po założeniu warto sprawdzić sprawność termostatu jeszcze przed wyjazdem w trasę. Pozdrawiam
Brak pomysłu na podpis:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 267 gości