Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry

Post autor: egons » ndz sty 31, 2010 19:15

Witam.
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sty 31, 2010 19:30

napiecie jest podawane z modulu zaplonwego ktory jest na podszybiu po stronie kierowcy, przy silniku od wycieraczek
pny modulu:
1 - cewka zaplonowa
2 - masa
3 - minus na halla
4 - plus po stacyjce
5 - plus na halla
6 - sygnal z halla
7 - sygnal do sterownika silnika
spradwz czy modul ma zasilanie na 2 i 6
jezeli ma to czy podaje na halla czyli na 5 i 3
jezeli ma zasilanie a nie podaje na halla to jest uszkodzony



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 31, 2010 19:35

plus na cewce jest bezpośrednio po stacyjce a nie przez moduł, pin 15. tak tylko wygląda że leci przez moduł. Podaj na styk plus bezpośrednio z aku i zobaczysz czy odpali. jesli tak poszukasz po kablach od stacyjki po cewke


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » ndz sty 31, 2010 19:42

a nie masz przypadkiem alarmu z odcięciem zapłonu??? ja dopiero co własnie ożywiałem MKII bo tez przestał palić.....a przyczyną okazał się przekźnik



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry

Post autor: agrala » ndz sty 31, 2010 19:57

egons pisze:Witam.
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu
brak 12V?
cewka nie ma zasilania czy nie ma plusa na cewce?
zasilania to ona nie bedzie miala bo minusa dostaje z modulu, plus powinien byc caly czas po przekreceniu stacyjki
pala sie kntrolki na desce?



Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » ndz sty 31, 2010 21:48

Witam. Mam to samo, brak zasilania (plusa) na cewce i za nic nie mogę znaleźć przerwy. Więc połączyłem dodatkowym przewodem ze stacyjki bezpośrednio do cewki pod pin "15" i już pali, chociaż mam pewien dyskomfort, ale coż, tak jeżdżę i czytam forum, może wpadnie jakaś porada naprowadzająca. Pozdro.



egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » pn lut 01, 2010 09:10

Więc tak:
-na cewce nie ma plusa
-moduł i cewka są OK (mój ojciec ma dokładnie ten sam rocznik i silnik Mk2 więc już od niego podmieniałem te elementy)
- nie mam alarmu ani odcięcia zapłonu
- nie ma plusa pop przekręceniu stacyjki (może problem jest ze stacyjką styki czy coś się zużyło i nie podaje plusa?)
- kontrolki palą się na desce
- czujnik halla gdzieś słyszałem o tym ale o co dokładnie chodzi gdzie on się znajduje do czego służy?
- pin 15? to jest pin na cewce czy na module? do niego podpiąć bezpośrednio plus z aku? (tymczasowo), Jurek 99 jak długo tak jeździsz?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 01, 2010 09:21

15 masz podpisany styk na cewce, daj tam plus z aku na próbę, później dojdziesz gdzie jest przerwa w zasilaniu. Stacyjka raczej nie, kontrolki by sie nie paliły


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » pn lut 01, 2010 10:26

Witam. Na początek na próbę podepnij się dodatkowym przewodem z pinu cewki "15" do plusa akumulatora (jak również radzi Paweł Marek). Tyle, że jak zapali, to aby wyłączyć musisz odłączyć ten przewód, bo inaczej silnik będzie cały czas pracował. Dlatego podpiąłem się pod kostkę stacyjki. Pozdro.
Aha, i jeżdżę tak już cały rok, bo nie mam zaufanego elektryka, a większość potrafi naciągać.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 10:30 przez Jurek99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » pn lut 01, 2010 15:59

egons pisze:moduł i cewka są OK (mój ojciec ma dokładnie ten sam rocznik i silnik Mk2 więc już od niego podmieniałem te elementy)
To może pożycz od taty aparat zapłonowy??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lut 01, 2010 16:06

kurczepieczone pisze:o może pożycz od taty aparat zapłonowy??
Wymiana aparatu nie pomoże, on daje tylko sygnał na moduł. Moduł steruje zapłonem za pomocą masy z tego co pamiętam.

Czy odpalił po podpięciu stałego plusa?



egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » wt lut 02, 2010 09:38

Jurek99 w którym miejscu podłączyłeś się pod stacyjkę, pod który przewód ze stacyjki?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 02, 2010 09:49

czarny przewod ze stacyjki o przekroju 1,5mm2, oznaczenie na stacyjce "15"
napiecie do cewki dochodzi ze skrzynki z bezpiecznikami, zlacze z tylu skrzynki G1 pin 4 - powinno sie tam pojawic napiecie po wlaczeniu zaplonu (ten sam przekroj przewod, ten sam kolor)
Sygnal ze stacyji wchodzi na skrzynke zlaczem H1 pin 4 - sprawdz czy wchodzi
jezeli wchodzi H1 pin 4 a nie wychodi G1 pin 4 to uszkodzona skrzynka bezpiecznikow
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 10:05 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » wt lut 02, 2010 11:39

Witam. Wcisnąłem dodatkowy przewód do wtyku, jak napisał "agrala": "czarny przewod ze stacyjki o przekroju 1,5mm2, oznaczenie na stacyjce "15".
Mogą okazać się bardzo pomocne dalsze informacje o wejściu i wyjściu napięć do i ze skrzynki bezpieczników. Rozumiem, że trzeba wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami, aby się dostać do złącz i to sprawdzić. Myślę, że skrzynka wisi na jakiś zaczepach, jeszcze tego nie robiłem. Wielkie dzięki. Pozdro.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 239 gości