2,5 L max do układu chlodzenia...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

2,5 L max do układu chlodzenia...

Post autor: Vii » wt lut 02, 2010 00:32

Panowie pisze w sprawie kolegi. A wiec spuszczalismy dzisiaj u niego płyn chlodniczy i lalismy nowy ku naszemu zdziwieniu po wlaniu i dolewkach po jakims czasie max weszlo w uklad 2,5 litra plynu : | był spuszczony cały, caluski. Uklad odpowietrzalismy poprawnie! w 1.8 ABS powinno chyba wejść coś koło 6L mam racje? co jest przyczyna ? Dodam ze nie robie sobie zartów w uklad weszlo 2,5 litra i stan płynu w zbiorniczku jest ponad max



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt lut 02, 2010 00:37

a spuszczaliscie na cieplym czy zimnym silniku,termostrat byl otwarty?i dolewaliscie tez na otwartym ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lut 02, 2010 00:39

U mnie wlazło 3.1l pojemność układu też 6l. Przepłukałem układ 3 razy wodą destylowaną po czym zalałem samego koncentratu...też się zdziwiłem że tak mało wlazło ale chyba tak musi być...



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lut 02, 2010 00:44

duber pisze:a spuszczaliscie na cieplym czy zimnym silniku,termostrat byl otwarty?i dolewaliscie tez na otwartym ?
Duber powiem Ci ze spuszczalismy na ciepłym silniku [koło 70 stopni]. Po czym jak zlecialo wszystko co moglo, odpalilem auto i wtedy jeszcze zaczeła lecieć reszta hmm koło 1,5 litra na oko. Temp wzrastała pozniej juz bardzo szybko, mysle ze doszlo do otwarcia termostatu. Wyłaczyłem silnik przy 90 stopniach.

Qto mozliwe, ze tak.. Choć sprawa dość dziwna, producent mowi co innego ;)
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 00:45 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lut 02, 2010 00:48

Ja jak płukałem układ to za każdym razem sprawdzałem ile wchodzi wody...zawsze było ok 3l. Za pierwszym razem spuszczałem na zimnym (koło 60stopni), następne dwa na ciepłym, silnik chodził bez płynu do 90stopni...ostatni raz to nawet przedmuchałem układ...i nic to nie dało, 3.1l i koniec :)



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lut 02, 2010 00:52

Qto pisze:Ja jak płukałem układ to za każdym razem sprawdzałem ile wchodzi wody...zawsze było ok 3l. Za pierwszym razem spuszczałem na zimnym (koło 60stopni), następne dwa na ciepłym, silnik chodził bez płynu do 90stopni...ostatni raz to nawet przedmuchałem układ...i nic to nie dało, 3.1l i koniec :)
My tak samo kombinowalismy juz na wszystkie sposoby, powiem nawet ze czasem jak "kon pod górke" i nic nie pomogło na 2,5 litrach sie zatrzymało i koniec :) wychodzi na to ze po prostu tak musi być, cudów nie ma w koncu :)



tom_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 23, 2005 12:03
Lokalizacja: LCA

Post autor: tom_s » wt lut 02, 2010 01:15

Najlepiej jechac w krotka trase - wczoraj zmienialem pompę wody, chłodnicę i plyn w tdiku afn. Weszło jak piszecie 3 litry około - wsiadłem w auto i po ok 4 km jak silnik złapał temperaturę ok 70 stopni zatrzymałem - zbiorniczek był już pusty. Dolałem jakieś kolejne 1,5 litra. Wlewałem powolutku aby nic nie strzeliło od różnicy temperatur. Później zrobiłem kolejne kilka km - znowu brakowało w zbiorniku. Tak robiąc ze 4 razy dolewki w końcu weszło praktycznie trochę ponad 6 litrów. Za każdym razem po prostu się odpowietrzało i pompa gdzieś przepychała dalej powietrze.

Dopóki termostat się nie otworzy nie wlejecie więcej niż te 3 litry



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 02, 2010 10:38

Vii, którędy spuszczaliście płyn, dokładnie która rurę rozpięliście i w którym miejscu?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lut 02, 2010 12:29

tom_s pisze:Najlepiej jechac w krotka trase - wczoraj zmienialem pompę wody, chłodnicę i plyn w tdiku afn. Weszło jak piszecie 3 litry około - wsiadłem w auto i po ok 4 km jak silnik złapał temperaturę ok 70 stopni zatrzymałem - zbiorniczek był już pusty. Dolałem jakieś kolejne 1,5 litra. Wlewałem powolutku aby nic nie strzeliło od różnicy temperatur. Później zrobiłem kolejne kilka km - znowu brakowało w zbiorniku. Tak robiąc ze 4 razy dolewki w końcu weszło praktycznie trochę ponad 6 litrów. Za każdym razem po prostu się odpowietrzało i pompa gdzieś przepychała dalej powietrze.

Dopóki termostat się nie otworzy nie wlejecie więcej niż te 3 litry
To nic nie dalo bo oczywiscie probowalismy tego i wszystkiego innego co mozliwe ;)
Lipek81 pisze:Vii, którędy spuszczaliście płyn, dokładnie która rurę rozpięliście i w którym miejscu?
Lipek spuszczalismy dolnym węzem chłodnicy :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 02, 2010 13:26

No i jeszcze pytanie ile Wam tego płynu zeszło? Bo jak 6l a dało się zalać tylko 2,5 - to lipa trochę. Ale na moje po prostu nie spuściliście do końca płynu. Nie wiem, jak jest w mkIII 1.6 - ja mam 1.6 ale mkII - tam jest inna konstrukcja silnika, ale u mnie, jak się nie wyciągnie termostatu, to nie zleci cały płyn - ewentualnie można odczepić wszystkie węże od pompy wody - wtedy też zleci reszta płynu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lut 02, 2010 13:34

Lipek81 pisze:No i jeszcze pytanie ile Wam tego płynu zeszło?
u mnie zeszło tyle ile później weszło. Co do spuszczania to u mnie przy dole chłodnicy jest zawór...może faktycznie termostat nie puścił reszty płynu, chociaż silnik miałem zagrzany bo jeździłem chwilę bez płynu także termostat pewnie się otworzył. Ja trzymam się wersji, że tak musi być chociaż pewnie tak nie jest ;)



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lut 02, 2010 13:35

Lipek81 pisze:No i jeszcze pytanie ile Wam tego płynu zeszło? Bo jak 6l a dało się zalać tylko 2,5 - to lipa trochę.
Tak dokładnie to nie jestem niestety w stanie powiedzieć bo jakas jego część zleciała na ziemie, a jakas część do wannienki. Jestem pewny ze było go wiecej niz 2,5 litra.. Koło 4erech na pewno ;)
Lipek81 pisze:Nie wiem, jak jest w mkIII 1.6 - ja mam 1.6 ale mkII - tam jest inna konstrukcja silnika, ale u mnie, jak się nie wyciągnie termostatu, to nie zleci cały płyn - ewentualnie można odczepić wszystkie węże od pompy wody - wtedy też zleci reszta płynu.
Być moze wlasnie o to chodzi. Specjalnie dzis podjade do niego i zrobimy to raz jeszcze z odłaczeniem wezy od pompy tak jak radzisz, napisze pozniej jak poszło :) Aha i Lipek tutaj nie chodzi o moje auto tylko o kumpla 1.8 ABS ;)

dzieki
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 13:36 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » wt lut 02, 2010 13:52

Jak zdejmiesz wąż od pompy i silnik będzie zagrzany tj. termostat otwarty to nie ma bata aby też wlazło 2,5 litra :hmm: wymieniałem ostatnio termostat w moim dieselku i wlazło na pierwszy raz 5 literków a potem już tylko dolewka :hmm:


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lut 02, 2010 14:02

piru pisze:Jak zdejmiesz wąż od pompy i silnik będzie zagrzany tj. termostat otwarty to nie ma bata aby też wlazło 2,5 litra :hmm: wymieniałem ostatnio termostat w moim dieselku i wlazło na pierwszy raz 5 literków a potem już tylko dolewka :hmm:
A wiec weszło Ci prawidłowo. Musimy zrobić tak jak radzicie chłopaki, na logike - macie racje! Dziekować wszystkim za wszelakie sugestie i pomoc ; D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 390 gości