Blokująca się kierownica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aranthea
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr maja 27, 2009 19:42
Lokalizacja: Zabrze

Blokująca się kierownica

Post autor: aranthea » sob sty 30, 2010 14:21

Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem , otóż głównie przy skręcie w prawo napotykam opór na kole kierowniczym towarzyszy temu zgrzyt ( gdy mocniej szarpnę mogę kręcić dalej kierownicą ). Jest to naprawdę denerwujące i trzeba się trochę napocić przy bardziej krętych drogach , w lewo takiego problemu nie ma , bądź znikomo się pojawia .
Jeśli to ma jakieś znaczenie to MKII GTI 1988 rok 1,8 8v oznaczenie silnika PF , wersja bez wspomagania .
Co to może być co dokładnie sprawdzić ?



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » sob sty 30, 2010 14:31

Do sprawdzenia :
-łożyska w kolumnie kierowniczej
-Krzyżak ten co łaczy kolumne z przekladnią, ( jest pod taką gumową osloną)
-Łożysko poduszki amortyzatora


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

aranthea
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr maja 27, 2009 19:42
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: aranthea » ndz sty 31, 2010 14:10

Jakieś porady jak sprawdzić łożyska w kolumnie kierowniczej ?
Łożyska poduszki amortyzatora są wporządku , jak dokładnie sprawdzić ten krzyżak ?



Dokładnie coś takiego się dzieje



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » ndz sty 31, 2010 14:49

Wyglada mi to na ten krzyzak!

na foto zaznaczylem gdzie sie znajduje:

Obrazek

odchyl ta gume i zobaczysz ten krzyzak, wykonując szybkie ruchy kierownicą zobaczysz w jakim jest stanie :bigok:
pozdrawiam


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » ndz sty 31, 2010 14:58

Z tego co widziałem na Twoim filmiku to chyba masz luz w łożyskach w kolumnie, bo kierownica się ruszała w górę i w dół.

Krzyżaki to najłatwiej sprawdzić patrząc na nie i lekko kręcąc kierownicą w lewo i w prawo, nie wiem gdzie są w mkII ( czy w środku auta przy pedałach, czy w komorze silnika przed maglownicą, a może tu i tu) jeśli są w kabinie to możesz sam włożyć głowę przed fotel kierowcy i "bujając" kierownicą na boki zobaczyć czy jest luz. Jeśli pod maską to poproś kogoś niech pokręci kierownicą, a Ty sprawdź czy przy maglownicy jest ok czy jest luz.
Z doświadczenia wiem że wyrobionym krzyżakom towarzyszy stukanie przy lekkich *#cenzura#* kierownicą.


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

aranthea
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr maja 27, 2009 19:42
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: aranthea » ndz sty 31, 2010 21:36

Luz na łożyskach lekki jest , nie wiem jak dostać się do dolnego łożyska żeby je sprawdzić.
Jutro postaram się podjechać na kanał , może na podnośnik na warsztat , żeby sprawdzić krzyżak .



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » ndz sty 31, 2010 21:43

Luz na Lożyskach swoją droga , ale az tak duzego oporu by nie robily, obstawiam krzyzak, mialem kiedys we fiescie, to podczas jazdy kierownica mi się zblokowala, na szczescie jakoś silowo ją odblokowalem a wszystkiemu byl winny wlasnie krzyzak


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

aranthea
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr maja 27, 2009 19:42
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: aranthea » pn lut 01, 2010 17:53

Łożyska są w porządku , rozłączyłem krzyżak od przekładni i kolumny kierowniczej i dalej był opór wyszło na to że maglownica jest do wymiany w najbliższym czasie , narazie wiele pomogło poluzowanie śruby regulacyjnej przy ślimaku przekładni, nie jest idealnie ,ale jest o niebo lepiej , a aktualnie nie mam warunków na walczenie z przekładnią, dawać do warsztatu się nie opłaci bo za dużo by to wyniosło :)
Obrazek
Dzięki wielkie za pomoc w rozwiązaniu zagadki :bajer:



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » pn lut 01, 2010 18:34

kolego ja bal bym sie jezdzic tym samochodem z takim problemem....to nie zarty...zablokuje ci kierownice przy predkosci 60 km/h na luku i w najlepszym przypadku rozbijesz auto....



aranthea
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr maja 27, 2009 19:42
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: aranthea » pn lut 01, 2010 18:55

Niestety , ale jakoś trzeba dojeżdżać do roboty :/ ,ograniczam samochód do jazdry do roboty i spowrotem nic więcej .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości