obracaja sie łozyska na piascie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

obracaja sie łozyska na piascie

Post autor: mirek272 » pn lut 01, 2010 17:08

Tak jak w temacie.Wymieniłem łozyska i piasty i chyba nadal sie łozyska obracaja na czopie.Czy sa jakies sposoby zeby sie nie obracały? oczywiscie bez kupowania nowych czesci.....



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn lut 01, 2010 17:22

a w jakim aucie??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn lut 01, 2010 17:26

mam napisane mk 3 1,4 abd z bebnami



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » pn lut 01, 2010 17:31

a po czym wnioskujesz ze sie obrcaja na czopie ??


macpat1

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pn lut 01, 2010 17:56

Kolego jeśli założysz bęben na czop i dokręcisz go tak jak powinno sie dokręcać tylne bębny, sprawdz luz. Jeśli owego luzu nie będzie na bebnie to łożyska nie powinny się obracać. Po zdjęciu bębna jeśli te większe łożysko zostanie na czopie to raczej luzu nie ma aby się obracało.
Zlikwidować można to jedynie przez wymiane czopa. http://moto.allegro.pl/item899460181_cz ... lecam.html

Nowy czop + nowe łozysko = na pewno zero luzów. :bigok:



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn lut 01, 2010 17:57

macpat1 po tym ze jak rozebrałem wczoraj (zdjałem beben i wyczysciłem wszystko to łozysko te wieksze luzno sie kreciło na czopie.Tak powinno byc?



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » pn lut 01, 2010 18:10

tak powinno byc . one ciasno nie wchodza. jak przetrzesz czop i nie jest fioletowy w tym miejscu gdzie znajduje sie lozysko i nie ma widocznych wżerów to wszystko jest ok


macpat1

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 01, 2010 18:11

tak ma być , jak byś inaczej zdjął bęben , skoro łożysko zostaje w bębnie za simeringiem , ma być taki luz , łożysko po dokręceniu nie będzie się kręciło na czopie tylko pracowało na wałeczkach

[ Dodano: 01 Lut 2010 17:12 ]
no chyba że łożysko ma już luz promieniowy , ale to wyczujesz zakładając wewnętrzną szalkę na czop



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn lut 01, 2010 18:15

to spoko bo myslałem ze cos nie tak jest.I jeszcze jedno pytanie-jak rozkreciłem beben to na łozysku tzn na wałeczkach nie było widac smaru...wczesniej dawałem sporo na łozysko a teraz jakos nie widac.czyzby wypływal? smarowałem jakims zielonym ktorym z pracy przyniosłem ale nie wiem co to za smar



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » pn lut 01, 2010 18:19

kup sobie specjalny do lozysk . kosztuje grosze , w malych pojemnikach mozna kupic


macpat1

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lut 01, 2010 22:59

mirek272, ja tez z tym walczyłem... pomogła wymiana czopa... stary sie wytarł.. zmieniłem na taki ORI.. uzywke.. i jest ok.. łozysko schodzi normalnie z czopa.. a wczesniej mialo tak jakby wytarta sciezke.. na którym sie obracała bieznia.. i nie chcioały złazic łozyka.. mysialem sciagaczem zdejmowac, a zazwyczaj sie psuły wtedy..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 01, 2010 23:13

mirek272 pisze:wczesniej dawałem sporo na łozysko a teraz jakos nie widac.czyzby wypływal?
mógł jeśli skończył sie simering od wewnątrz lub był neszczelny kapsel od zewnątrz. Poza tym piszesz jakbyś tam dał troszkę smaru. Tam się go daje dużo, prawie do pełna, z nowymi łożyskami zwykle jest dodana odpowiednie porcja smaru ale nic nie zaszkodzi jak dasz jeszcze więcej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » śr lut 03, 2010 14:07

Łożysko na tylnej piaście ma pasowania mieszane. Z reguły powinno zostawać na piaście podczas zdejmowania bębna! Jeśli jest za luźne potrafi się obracać, a wtedy słuchać przy rozpędzaniu takie dudnienie w kabinie. Zapobiegawczo można stosować klej do łożysk, ale to z rozwagą bo jest mocny. Ze smarem też nie powinno się przesadzać, ponieważ łożysko ma swoją trwałość i nadmiar smaru zużywa je szybciej :grin:


...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 351 gości