problem vr6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » ndz sty 31, 2010 20:24

waski a co mi powiesz na temat bledu 513???? blad polozenia walu korbowego brak sygnalu!!
A czy diagnoza byla robiona na zgaszonym silniku czy na zapalonym?
Zapal auto rozgrzej zrob jazde probna i nie gas silnika i wtedy zrob diagnoze czy sa bledy.
Jesli silnik byl zgaszony i robiles diagnoze to normalne ze pokazal blad czujnika polozenia walu.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lut 01, 2010 07:04

waski1 pisze:Gratuluje panowie pomyslu wkrecania zimnego silnika na wysokie obroty !!!!
A to co sie wam dzieje po przegazowaniu ze silnik nie chce odpalic lub kuleje jest to wina hydro popychaczy ktore uchylaja zawory zimny silnik i duze cisnienie oleju gdyz olej gesty.Nie jestem w stanie wam powiedziec czy u mnie jest to samo co prawda mam nowe walki rozrzadu i nowe hydro-popychacze olej 0W/40 ale niestety ja nie wkrece swojego auta powyzej 3000 na zimnym.
jezeli chodzi o mnie to jakas bajka
przeciez w silniku jest regultor cisnienia oleju ktory ma za zadanie utrzymywac cisnienie w jakiejs granicu
druga sprawa jest taka: dlaczego tylko kilka osob majacych silnik VR6 ma z tym poblem, w innych silnikach tego nie ma



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn lut 01, 2010 07:43

agrala pisze:
waski1 pisze:Gratuluje panowie pomyslu wkrecania zimnego silnika na wysokie obroty !!!!
A to co sie wam dzieje po przegazowaniu ze silnik nie chce odpalic lub kuleje jest to wina hydro popychaczy ktore uchylaja zawory zimny silnik i duze cisnienie oleju gdyz olej gesty.Nie jestem w stanie wam powiedziec czy u mnie jest to samo co prawda mam nowe walki rozrzadu i nowe hydro-popychacze olej 0W/40 ale niestety ja nie wkrece swojego auta powyzej 3000 na zimnym.
jezeli chodzi o mnie to jakas bajka
przeciez w silniku jest regultor cisnienia oleju ktory ma za zadanie utrzymywac cisnienie w jakiejs granicu
druga sprawa jest taka: dlaczego tylko kilka osob majacych silnik VR6 ma z tym poblem, w innych silnikach tego nie ma

dlatego że te zawory w pompie oleju sie lubią zacinać a druga sprawa olej 15w i gestszy sam to powoduje w vr6


Obrazek

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » pn lut 01, 2010 08:07

agrala pisze:dlaczego tylko kilka osob majacych silnik VR6 ma z tym poblem, w innych silnikach tego nie ma
Nie tylko jest to w silnikach vr6 ostatnio ten sam problem widzialem w mondeo.
Problemu by nie bylo gdyby koledzy nie krecili zimnego silnika.
Druga sprawa to proponuje wam zrobic sobie male doswiadczenie z cisnieniem oleju zalozyc manometr zegarowy i odpalic na mrozie auto i sprawdzic jakie jest cisnienie?Zawor nawet gdy bedzie sprawny to nie nadazy upuszczac tak gestego oleju.Zwroccie uwage tez ile osob przy tych mrozach mialo problem typu cieknie mi olej spod podstawy filtra oleju , spod chlodniczki oleju. Przyczyna o wiele wieksze cisnienie z powodu mrozu.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn lut 01, 2010 08:12

waski1 pisze:
agrala pisze:dlaczego tylko kilka osob majacych silnik VR6 ma z tym poblem, w innych silnikach tego nie ma
Nie tylko jest to w silnikach vr6 ostatnio ten sam problem widzialem w mondeo.
Problemu by nie bylo gdyby koledzy nie krecili zimnego silnika.
Druga sprawa to proponuje wam zrobic sobie male doswiadczenie z cisnieniem oleju zalozyc manometr zegarowy i odpalic na mrozie auto i sprawdzic jakie jest cisnienie?Zawor nawet gdy bedzie sprawny to nie nadazy upuszczac tak gestego oleju.Zwroccie uwage tez ile osob przy tych mrozach mialo problem typu cieknie mi olej spod podstawy filtra oleju , spod chlodniczki oleju. Przyczyna o wiele wieksze cisnienie z powodu mrozu.
dokładnie dlatego zimny silnik sie odpala i sie czeka aż troszke złapie temp i dopiero sie rusza i nie wolno gazować bo olej jest gęsty jak smar w takiej temp otoczenia że zawór upustowy nie daje rady odprowadzić tej gestwiny

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 07:16 ]
a kolego motyloza staraj sie normalnie użytkować auto i nie wkrecac wysoko zimnego silnika i podłącz pod kompa pracujący silnik i wtedy zczytaj ew. błędy


Obrazek

Awatar użytkownika
lluukkaasss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: wt lut 21, 2006 00:19
Lokalizacja: WLKP

Post autor: lluukkaasss » pn lut 01, 2010 09:20

w moim przypadku było to odpalenie auta w garażu w 10 stopniach, po minucie przygazowka ponad 3000 i stało się, olej mam 5w40 pełny syntetyk valvoline, nie widzę wiec związku z powyższym

i wcale nie mecze go na zimnym 3000 obr to żwawsze ruszenie z automatycznej skrzyni nic poza tym :D
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 09:21 przez lluukkaasss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Post autor: vr6syncro » pn lut 01, 2010 10:52

ja to miałem latem, nie musi byc mrozu , olej też mam rzadki 5w, więc przyczyna musi leżec gdzie indziej , słyszałem rózne opinie: ze to silniczek krokowy, albo czujnik położenia wału, w końcu dojde co to jest, :bajer:



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » pn lut 01, 2010 22:37

lluukkaasss pisze:w moim przypadku było to odpalenie auta w garażu w 10 stopniach, po minucie przygazowka ponad 3000 i stało się, olej mam 5w40 pełny syntetyk valvoline, nie widzę wiec związku z powyższym

i wcale nie mecze go na zimnym 3000 obr to żwawsze ruszenie z automatycznej skrzyni nic poza tym :D
vr6syncro pisze:ja to miałem latem, nie musi byc mrozu , olej też mam rzadki 5w, więc przyczyna musi leżec gdzie indziej , słyszałem rózne opinie: ze to silniczek krokowy, albo czujnik położenia wału, w końcu dojde co to jest, :bajer:
To sa wasze panowie spostrzezenia i opinie kazdy z nas wyraza swoje poglady jest tylko pytanie jakie macie doswiadczenie w mechanice i naprawie aut silnikow itp.
Zwroccie jednak uwage na jedno ze po takim przegazowaniu auta na zimnym na 3000 i nawet wiecej puszczeniu gazu auto gasnie i odrazu sprobujcie zapalac silnik powinien krecic sie jak by nie mial kompresji albo jak by byl zerwany rozrzad jesli tak jest to wina jest w tym co opisalem.



Awatar użytkownika
Piter
_
_
Posty: 777
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:28
Lokalizacja: MysloVWitz

Post autor: Piter » pt lut 05, 2010 18:31

Nie można butować zimnego AAA, bo zgaśnie. Też tak miałem.

Koledze proponowałbym natomiast zrobić porządek z czujnikami. Zlikwidować przede wszystkim błędy w sterowniku silnika. Najpierw sprawdzić połączenia G28 do sterowanika i jak jest OK, to wymienić ten czujnik.


Obrazek
TYLKO ZOMBI JEŻDŻĄ KOMBI :P
Mój Golf V6 - aktualizacja 03.2019

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 212 gości