Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry
Witam.
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
napiecie jest podawane z modulu zaplonwego ktory jest na podszybiu po stronie kierowcy, przy silniku od wycieraczek
pny modulu:
1 - cewka zaplonowa
2 - masa
3 - minus na halla
4 - plus po stacyjce
5 - plus na halla
6 - sygnal z halla
7 - sygnal do sterownika silnika
spradwz czy modul ma zasilanie na 2 i 6
jezeli ma to czy podaje na halla czyli na 5 i 3
jezeli ma zasilanie a nie podaje na halla to jest uszkodzony
pny modulu:
1 - cewka zaplonowa
2 - masa
3 - minus na halla
4 - plus po stacyjce
5 - plus na halla
6 - sygnal z halla
7 - sygnal do sterownika silnika
spradwz czy modul ma zasilanie na 2 i 6
jezeli ma to czy podaje na halla czyli na 5 i 3
jezeli ma zasilanie a nie podaje na halla to jest uszkodzony
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
plus na cewce jest bezpośrednio po stacyjce a nie przez moduł, pin 15. tak tylko wygląda że leci przez moduł. Podaj na styk plus bezpośrednio z aku i zobaczysz czy odpali. jesli tak poszukasz po kablach od stacyjki po cewke
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry
brak 12V?egons pisze:Witam.
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu
cewka nie ma zasilania czy nie ma plusa na cewce?
zasilania to ona nie bedzie miala bo minusa dostaje z modulu, plus powinien byc caly czas po przekreceniu stacyjki
pala sie kntrolki na desce?
Więc tak:
-na cewce nie ma plusa
-moduł i cewka są OK (mój ojciec ma dokładnie ten sam rocznik i silnik Mk2 więc już od niego podmieniałem te elementy)
- nie mam alarmu ani odcięcia zapłonu
- nie ma plusa pop przekręceniu stacyjki (może problem jest ze stacyjką styki czy coś się zużyło i nie podaje plusa?)
- kontrolki palą się na desce
- czujnik halla gdzieś słyszałem o tym ale o co dokładnie chodzi gdzie on się znajduje do czego służy?
- pin 15? to jest pin na cewce czy na module? do niego podpiąć bezpośrednio plus z aku? (tymczasowo), Jurek 99 jak długo tak jeździsz?
-na cewce nie ma plusa
-moduł i cewka są OK (mój ojciec ma dokładnie ten sam rocznik i silnik Mk2 więc już od niego podmieniałem te elementy)
- nie mam alarmu ani odcięcia zapłonu
- nie ma plusa pop przekręceniu stacyjki (może problem jest ze stacyjką styki czy coś się zużyło i nie podaje plusa?)
- kontrolki palą się na desce
- czujnik halla gdzieś słyszałem o tym ale o co dokładnie chodzi gdzie on się znajduje do czego służy?
- pin 15? to jest pin na cewce czy na module? do niego podpiąć bezpośrednio plus z aku? (tymczasowo), Jurek 99 jak długo tak jeździsz?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
15 masz podpisany styk na cewce, daj tam plus z aku na próbę, później dojdziesz gdzie jest przerwa w zasilaniu. Stacyjka raczej nie, kontrolki by sie nie paliły
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Witam. Na początek na próbę podepnij się dodatkowym przewodem z pinu cewki "15" do plusa akumulatora (jak również radzi Paweł Marek). Tyle, że jak zapali, to aby wyłączyć musisz odłączyć ten przewód, bo inaczej silnik będzie cały czas pracował. Dlatego podpiąłem się pod kostkę stacyjki. Pozdro.
Aha, i jeżdżę tak już cały rok, bo nie mam zaufanego elektryka, a większość potrafi naciągać.
Aha, i jeżdżę tak już cały rok, bo nie mam zaufanego elektryka, a większość potrafi naciągać.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 10:30 przez Jurek99, łącznie zmieniany 1 raz.
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
czarny przewod ze stacyjki o przekroju 1,5mm2, oznaczenie na stacyjce "15"
napiecie do cewki dochodzi ze skrzynki z bezpiecznikami, zlacze z tylu skrzynki G1 pin 4 - powinno sie tam pojawic napiecie po wlaczeniu zaplonu (ten sam przekroj przewod, ten sam kolor)
Sygnal ze stacyji wchodzi na skrzynke zlaczem H1 pin 4 - sprawdz czy wchodzi
jezeli wchodzi H1 pin 4 a nie wychodi G1 pin 4 to uszkodzona skrzynka bezpiecznikow
napiecie do cewki dochodzi ze skrzynki z bezpiecznikami, zlacze z tylu skrzynki G1 pin 4 - powinno sie tam pojawic napiecie po wlaczeniu zaplonu (ten sam przekroj przewod, ten sam kolor)
Sygnal ze stacyji wchodzi na skrzynke zlaczem H1 pin 4 - sprawdz czy wchodzi
jezeli wchodzi H1 pin 4 a nie wychodi G1 pin 4 to uszkodzona skrzynka bezpiecznikow
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 10:05 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Wcisnąłem dodatkowy przewód do wtyku, jak napisał "agrala": "czarny przewod ze stacyjki o przekroju 1,5mm2, oznaczenie na stacyjce "15".
Mogą okazać się bardzo pomocne dalsze informacje o wejściu i wyjściu napięć do i ze skrzynki bezpieczników. Rozumiem, że trzeba wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami, aby się dostać do złącz i to sprawdzić. Myślę, że skrzynka wisi na jakiś zaczepach, jeszcze tego nie robiłem. Wielkie dzięki. Pozdro.
Mogą okazać się bardzo pomocne dalsze informacje o wejściu i wyjściu napięć do i ze skrzynki bezpieczników. Rozumiem, że trzeba wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami, aby się dostać do złącz i to sprawdzić. Myślę, że skrzynka wisi na jakiś zaczepach, jeszcze tego nie robiłem. Wielkie dzięki. Pozdro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 222 gości